אירוע הגאווה בבת ים: המשטרה דורשת גדר של 2 מ' ומגנומטרים

"שום דבר לא יעצור אותנו מלקיים את האירוע הזה. גם לא פגיעה בחופש המחאה שלנו", אומרת חברת המועצה שמארגנת את האירוע, קטי פיאסצקי-מורג

פורסם בתאריך: 27.6.19 10:43

האם אירוע הגאווה שמתוכנן להיערך בבת ים יבוטל בעקבות דרישות האבטחה המחמירות שמציבה המשטרה?

כפי שפורסם כאן ב"השקמה בת ים", אירוע הגאווה בבת ים יתקיים ביום שלישי הבא, בשעה 17:00, ברחבת הדשא מול בניין העירייה. אולם, בעקבות הקריאות נגד האירוע, דורשת המשטרה בין השאר הצבת גדר גבוהה ומגנומטרים.

האירוע מופק באופן פרטי על ידי חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הצעירים, קטי פיאסצקי-מורג, בשיתוף ארגון הגל הגאה, האגודה למען הלהט"ב, קהילה רפורמית שוויונית ופעילים נוספים מהקהילה הגאה בעיר.

בעקבות פרסום דבר האירוע והריאיון שהעניקה פיאסצקי-מורג ל"השקמה בת ים", שבו התייחסה לקריאות השנאה וההסתה נגד הקהילה הגאה, וכן אספת מחאה שתוכננה נגד האירוע, החליטה המשטרה להחמיר את הדרישות האבטחה.



למארגני האירוע נמסר כי על כל 30 איש שיגיעו למתחם גן העירייה יהיה סדרן. כן נדרש מהמארגנים לגדר את מתחם האירוע בגדר בגובה של שני מטרים, לדאוג לשלושה פתחי כניסה ושני פתחי יציאה, להציב שישה מאבטחים ומגנומטרים.

בעקבות הדרישות פנתה האגודה למען זכויות האזרח מפקד משטרת מרחב איילון, נצ"מ יגל פינק, במכתב בהול שבו נטען כי דרישות המשטרה אינן חוקיות ויש לבטלן.

עו"ד רוני פלי מהאגודה למען זכויות האזרח בישראל, ציינה במכתבה כי "האירוע מתוכנן כמחאה על פגיעות בזכויות הקהילה הגאה ולעידוד פלורליזם ושוויון בישראל בכלל ובבת ים בפרט", כך צוין במכתב, "חברות וחברי הקהילה – במיוחד טרנסים וטרנסיות, אבל גם אחרים – חשופים כל יום לאלימות, להשפלה, לאפליה ולדעות קדומות. התבטאויות הומופוביות של חלק מנבחרי הציבור הפכו לשגרה שזוכה להתייחסות מועטה, אם בכלל, מצד בכירים בממשלה. לכן נחוץ חודש הגאווה על כל צבעיו, ועל שלל אירועיו ומצעדיו".

בהמשך נכתב כי "מהמסמך עולה שהמשטרה מתנה את הרישיון לקיום ההפגנה במילוי דרישות מפליגות ובלתי חוקיות, הכרוכות בהוצאות אדירות. העלויות בגין הדרישות הלא חוקיות מוערכות בעשרות אלפי שקלים, סכום גדול שאין ביכולתם של המפגינים לעמוד בו ומשכך דרישות אלה מאיינות בפועל את הזכות להפגין. נדגיש כי הקבוצות המארגנות את העצרת הינן התארגנויות אזרחיות הפועלות בהתנדבות מלאה".

"שום דבר לא יעצור אותנו מלקיים את האירוע הזה. גם לא פגיעה בחופש המחאה שלנו", אומרת פיאסצקי-מורג בתגובה לדרישות המשטרה. "לא יעלה על הדעת שאזרחים במדינת ישראל יוכלו להביע את מחאתם ואת הדרישה לשוויון זכויות, רק בתנאי שיש להם כסף. חופש המחאה שלנו הוא זכות בסיסית במדינה דמוקרטית. היום זה אירוע גאווה ומחר זה יהיה מישהו אחר. כדי לשנות את העולם צריך סבלנות. יש הרבה מהמורות בדרך. אבל אנחנו לא מתכוונים לוותר. אני קוראת לציבור להגיע ביום שלישי על מנת לקדם את זכויות הקהילה הגאה וכדי להעביר מסר של אהבה ושותפות".

ממשטרת מרחב איילון נמסר: "בכל מקרה בו מוגשת למשטרת ישראל בקשה לקיום אסיפת מחאה, על המארגנים לעמוד בתנאים אשר כוללים היבטים של ביטחון ובטיחות של כלל הציבור ובתוכם הקהל שמתאסף לממש את זכותו הדמוקרטית. בכדי לאפשר זכויות בסיסיות אלו, משטרת ישראל פועלת, במישור הגלוי והסמוי, הכל במסגרת הכלים שניתנו לנו בחוק".

"כל בקשה נבחנת בהתאם למכלול שיקולים רחב ובהם כמות המשתתפים, הפקת לקחים מאירועי עבר והערכת המצב כשהשיקול המרכזי הוא שמירה על שלום הציבור וביטחונו. כל ניסיון להציג שיקולים אחרים חוטא לאמת ונועד להטעות את ציבור הקוראים. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק ולא תתפשר על ביטחונו, שלומו ובטיחותו של ציבור המשתתפים באירועים אלו ותנקוט בכל הצעדים הנדרשים מכוח החוק במטרה למנוע פגיעה בציבור".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות