תחנת הצלה חוף בת ים

המשרד להגנת הסביבה: חוף בת ים – בין הנקיים בישראל

ביום שישי ייערך הפנינג ענק לכבוד יום האוקיינוס הבינלאומי. בינתיים, הנתונים מציביעים על שיפור במדד הניקיון

פורסם בתאריך: 5.6.19 12:46

עונת הרחצה נפתחה לפני כחודש, והמשרד להגנת הסביבה מפרסם כי בת ים היא בין הרשויות החופיות הנקיות ביותר, לצד ערים כמו תל אביב-יפו, אשדוד, הרצליה ועוד. כמו כן, ממדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה לסוף חודש מאי עולה כי חל שיפור בניקיון החופים מהתקופה המקבילה בשנה שעברה. ביום שישי הקרוב, יצויין לראשונה בבת ים, יום האוקיינוס הבינלאומי בשורה של פעילויות לאורך החופים בעיר. זאת כחלק ממגמת השמירה על הניקיון בחופים.



"מדד חוף נקי" הוא כלי המשמש להערכת מידת ניקיון החופים הלא מוכרזים לרחצה בארץ. המדד הינו חלק מתוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה. במסגרת זו נשלחים פקחים לבחון את הניקיון ב-66 רצועות חוף לא מוכרזות לאורך כ-153 ק"מ בכלל הרשויות החופיות בים התיכון ובמפרץ אילת.

במדד נמצא כי בין התאריכים 14 עד 28 במאי, 75.75 אחוז מהחופים שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד", לעומת 79 אחוזים במדד הקודם. בתקופה המקבילה בשנה שעברה נמצאו רק 68.18 אחוז מהחופים נקיים עד נקיים מאד. מתחילת השנה 69.7 אחוזים מהחופים נקיים לפחות 70 אחוזים מהזמן.

עוד פורסם, כי שליש מהפסולת בחופים הם כלים חד פעמיים ואריזות שמשאירים בחוף על ידי ציבור המתרחצים. ממחקרים בארץ ובעולם עולה כי חופי ישראל מובילים לרעה בכמות הפלסטיק גם בהשוואה לים התיכון וגם לממוצע העולמי. בכדי לשמור על החופים נקיים, קורא המשרד להגנת הסביבה למטיילים ולנופשים בחופים, להשאיר את הכלים החד פעמיים בבית.

בשנת 2019 יעניק המשרד להגנת הסביבה תמיכה לרשויות מקומיות שבתחומן חופים שאינם מוכרזים בהיקף של 9,307,300 שקל. מדובר בתמיכה הגדולה ביותר שניתנה עד כה על ידי המשרד. זאת, לאחר שבשנת 2018, המשרד שילש את התמיכה בתכנית "חוף נקי" לכ-6.2 מיליון שקל. התמיכה תועבר מכספי ההיטל הנגבה במסגרת חוק השקיות, ובכך יתקיים עקרון "המזהם משלם".

הגדלת התקציבים שהעביר המשרד לרשויות לניקיון החופים ולפעילויות הסברה בשנים האחרונות, לצד כניסת חוק השקיות, הביאו להפחתה משמעותית של כמות הפסולת בחופים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות