צילום: באדיבות עיריית בת ים

יום האוקיינוס בבת ים: ניקיון מתחת למים, משט ודוכנים

ביום שישי יתקיימו שורה של אירועים בחוף הסלע ולאורך הטיילת, במטרה להגביר את המודעות לשמירה על החופים. כל הפרטים:

פורסם בתאריך: 3.6.19 11:30

יום האוקיינוס הבינלאומי יצויין לראשונה בבת ים, בשורה של פעילויות שיתקיימו לאורך החופי בת ים. האירועים יתקיימו ביום שישי הקרוב, מהשעה 14:00 – 17:30 בחוף הסלע.

האירועים יתקיימו לקהל הרחב לאורך החוף והטיילת, בשיתוף תלמידי בתי הספר בעיר ותנועות הנוער. הפעילויות בחסות עיריית בת ים יצויינו תחת הסלוגן: "בת-ימי אמיתי- שומר על ים נקי". היחידה לאיכות הסביבה בעירייה תוביל מגוון פעילויות ואירועים לאורך חופי העיר.

בין הפעילויות: תלמידי שכבות ה'-ו' מבתי הספר הסמוכים לחוף, יעברו שיעורי הכנה במהלך כל השבוע בנושא הים ושמירה על הסביבה. ביום שישי ייצאו התלמידים יחד עם צוותי ההוראה לסיור לימודי בחוף, שאותו תדריך עמותת "אקואושן", המקדמת את שימור הסביבה החופית בישראל.

בנוסף, יבוצע מבצע ניקיון תת ימי על ידי יחידת הצוללנים של זק"א, שירתמו למבצע ניקיון מקיף של תחתית החוף הימי, במטרה לשפר את חווית התושבים בחוף במהלך הקיץ הקרוב. במקביל, יערכו מעגלי שיח ותערוכה בנושא אקטיביזם סביבתי בכלל ושמירה על הים בפרט. פעילויות אלו יתקיימו בהובלת סטודנטים מבת ים, הלוקחים חלק בעמותת נטועים, פרויקט BY.sea, להכשרת סטודנטים מקומיים כמובילים שינוי חברתי.

עוד במסגרת האירוע: צוללנים יקיימו פעילות של "חפש את המטמון", זאת במטרה לעורר סקרנות כשהמסר הוא – הים הוא האוצר שלנו. כמו כן, לאורך היום יתקיים משט של חניכי צופי-ים מול רצועת החוף. על החוף יוקמו דוכני הסברה, סדנאות וסיורים של החברה להגנת הטבע.

ראש העיר, צביקה ברוט, מסר: "יום האוקיינוס הבינלאומי הוא הזדמנות נהדרת לעצור ולהוקיר תודה לחוף הים המדהים שלנו, ולהנחיל תרבות של שמירה על הסביבה, קיימות וספורט ימי. יש לנו משאב יקר ועלינו לשמור עליו. הערכתי רבה למחלקות העירייה וליחידה לאיכות הסיבה על הובלת הפרויקט, אני מזמין את הקהל הרחב לקחת חלק במגוון האירועים, ליהנות מחופי העיר בחודשי הקיץ ולקחת חלק במאמץ המשותף לשמור על הים והחופים נקיים ומטופחים".

המשנה לראש העיר ומחזיק תיק החופים, ירון לוי,  הוסיף: "אני מברך את מרכז הצעירים כיוונים להצלחה בבת ים על הובלת הפרוייקט ושיתוף הפעולה עם היחידה לאיכות סביבה וקיימות של העירייה. המיזם הינו הזדמנות טובה לקחת חלק בשמירה אוצר הטבע הקיים בבת ים – חוף הים".

חברת המועצה ומחזיקת איכות הסביבה והצעירים, קטי פיאסצקי-מורג, מסרה: "חוף הים והים עצמו הם חלק בלתי נפרד מהעיר בת ים. חלה עלינו החובה לשמור עליו. בכל ימות השנה. כשנפגשתי בפעם הראשונה עם פרוייקט by.sea הייתי מופתעת מכמות הפסולת הרבה, זאת שאנחנו רואים על החוף וגם זאת שנמצאת מתחת למים. הזוהמה שנסחפת לים פוגעת בבעלי החיים המדהימים שחיים ממש לידנו. אני מאושרת מכך שעובדי האגף לאיכות הסביבה הנהדרים, בשיתוף פעולה מדהים עם צעירים שפועלים לטובת העיר, מרימים אירוע כזה בפעם הראשונה. אני מזמינה את כל תושבי בת ים להגיע לאירוע החשוב והמהנה הזה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות