חוף הים בבת ים צילום: ארי שחף
חוף הים בבת ים צילום: ארי שחף

בעלי עסקים בחוף העלו מחירים – העירייה חילקה קנסות

תושבים זועמים: "המחירים בחוף הסלע יקרים יותר ממה שהיו לפני מחירון העירייה"

פורסם בתאריך: 27.5.19 11:58

למרות הכרזות העירייה על מחירים מוזלים בחופי הים התושבים בסוף השבוע האחרון שילמו הרבה יותר מבדרך כלל.

כחודש וחצי עברו מאז שהכריזה עיריית בת ים על פיקוח יל המחרים בחופי הים ואף הציגה מחירון מוזל. ואולם, כפי שפורסם כאן ב"השקמה בת ים" לפני כשבועיים, מספר בעלי עסקים התנגדו למחירים שנקבעו וגבו מחירים גבוהים יותר מכפי שהורכז במחירון.

ראש העיר צביקה ברוט זעם, גם סגנו ומחזיק תיק החופים ירון לוי התבטא נגד עמדת בעלי העסקים על החוף. במקביל ניסה סגן ראש העיר ומחזיק תיק רישוי העסקים ויקטור טל להגיע לפשרה עם בעלי העסקים.

למרות זאת, בסוף השבוע האחרון דיווחו תושבים רבים כי המחירים בחוף הסלע הפופולרי אף האמירו. זאת בעוד שבחוף טאיו, הריביירה והדקלים יישמו את מחירי המחירון שנקבע על ידי העירייה. על פי קבלות שהגיעו לידינו מתושבים זועמים, נראה כי המחירים היו גבוהים במיוחד.



כך, לדוגמה, לפני יישום המחירון המסובסד, מיטת שיזוף עלתה בין 15-18 שקל ואיתה קיבלו הרוחצים שולחן פלסטיק ושמשייה. כעת, וכפי שתועד בסוף השבוע האחרון בחוף הסלע, רוחצים אשר היו מעוניינים במיטת שיזוף שילמו 18 שקל, ואילו על שולחן ושמשייה נאלצו לשלם תוספת של עשרה שקלים. כך שבפועל עלה לרוחצים המאוכזבים 28 שקל. כלומר מדובר בעלייה של 55 אחוז.

"שילמתי 82 שקלים על ארבע מיטות שיזוף ושתי שמשיות. במקום להוריד את המחירים אפילו העלו אותם עוד יותר. זה עצוב שמעכשיו אני אקח את הילדים שלי ואנחנו נלך לחוף ראשון לציון הקרוב, כשיש לי חוף ים מתחת לבית", כך סיפרה תושבת העיר, אילנה דביר.

תושבת אחרת שבילתה בסוף השבוע האחרון בחוף הסלע, ניקול זיו אמרה "הסנקציות של העירייה הן עיניין כלכלי בלבד. אם הקנס שמקבלים בעלי העסקים יהיה נמוך מההכנסה הצפויה, הם יעדיפו לשלם את הקנסות ולהמשיך לגבות מחירים מופקעים. האכיפה צריכה להיות קשה יותר".

איך העירייה מתכוונת לפעול?

על פי גורמים בעירייה נראה כי הם מודעים לבעיה, וכי בסוף השבוע האחרון חולקו 7 דוחות לבעלי העסקים בחוף הסלע בסכום של 750 שקל, אולם נראה כי הדבר לא מרתיע אותם.

מעיריית בת ים נמסר בתגובה כי "הנהלת העיר מכבדת את בעלי העסקים ורוצה בהצלחתם, אך מעכשיו טובת התושבים קודמת לכל דבר אחר. כל בעלי העסקים המשכירים את ריהוט החוף, מחויבים למחירון החדש שקבעה הנהלת העיר. בהוראת הנהלת העיר ערך הפיקוח העירוני בסוף השבוע האחרון מבצע אכיפה והסברה בחופים, ונתן התראות לבעלי העסקים על מנת שיעמדו במחירון. במהלך המבצע נרשמו מספר דוחות לבעלי עסקים שלא עמדו במחירון. אנו קוראים לתושבים להפנות את התלונות לפקחים שנמצאים בחוף ואנחנו נטפל בכל תלונה. אנו נמשיך לתמוך בבעלי העסקים ולסייע להם ככל שניתן, אך במקביל נדאג בראש ובראשונה לאינטרס של תושבי בת ים. גם אם זה יקח מעט זמן, בעלי העסקים יתיישרו אחרת ישלל מהם הזיכיון."

המחירים בים

המחירים בים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם בחוף הדקלים גובים על כסא 13שח ובמידה ורוצים שימשיה ושולחן עוד 10 שח.מה שלא היה בשנה שעברה שילמנו 13 וקיבלנו כסא שולחן ושימשיה.זה לא בסדר ושלט נדבר על מחיר החניה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות