ל"ג בעומר. צילום: אור ויטא

השירות המטאורולוגי מזהיר: עומסי חום כבדים בל"ג בעומר

לאחר שפרסם השירות המטאורולוגי את התחזית הצפויה בל"ג בעומר, הורים מודאגים רבים קוראים לאסור על קיום מדורות בקרבת אזורי מגורים

פורסם בתאריך: 20.5.19 12:51

אתמול (ראשון) פרסם השירות המטאורולוגי התראה מיוחדת על השרב והחום הקיצוני הצפוי במהלך ימי חג ל"ג בעומר. בתגובה לכך קראו הורים רבים לעיריית בת ים לאסור על קיום מדורות בקרבת אזורי מגורים ולהגביר את סיורי השיטור העירוני בשל החשש לשלום ילדיהם.



לצד ההתרגשות וההכנות לקראת ל"ג בעומר שיחל ביום רביעי ויימשך בחמישי, החגיגות מתקיימות השנה בצל מזג אוויר קיצוני. השירות המטאורולוגי הוציא התראה על יובש וטמפרטורות הגבוהות במהלך החג שעלולות להוות סכנה משמעותית בשילוב המדורות. על פי התחזית, הטמפרטורות בבת ים צפויות להיות כ-32 מעלות ביום רביעי וכ-38 מעלות ביום חמישי עם רוחות חזקות ו-60 עד 70 אחוזי לחות.

בתוך כך, משמיעים היום הורים רבים דאגה לשלום ילדיהם בעקבות המדורות הצפויות להתקיים ברחבי בעיר. "יש לי שלושה ילדים שהולכים להשתתף השנה בחגיגות ברחבי העיר ואני מודאגת מאוד", מספרת רויטל, אחת האמהות בעיר "אני יודעת שהילדים שלי שומרים על בטיחות וגם אלווה אותם בערב, אבל הסכנות בערב שכזה אורבות בכל פינה. החום הכבד שצפוי להיות לא יוסיף ועלולים להיות אסונות של ממש. כמו כן אנחנו גרים בקרבת אחת המדורות ברחוב דליה כך שאנחנו סוגרים את כל החלונות כדי שהעשן לא ייכנס לבית".

שמואל, הורה נוסף תושב העיר, סיפר על ההכנות לקראת החג ואמר כי "אנחנו גרים בקרבת המדורות בשכונת עמידר ומסביב לנו גם מדורות נוספות של ילדי שכונת יפו ד'. זאת שכונה צפופה ואם התחזיות יתממשו בנוגע לשרב והרוחות, עלול לקרות פה אסון. אני מציע לקברניטי העיר ובכלל לכל הרשויות לבטל כליל את כל המדורות בקרבת מגורים, שיהיו רק בשטחים פתוחים ושם כפי שהתחייבו, הסיירים ידאגו לשמור על הבטיחות יחד עם ההורים. אף אחד לא צריך לברוח מאחריות בנושא. אני מקווה כבכל שנה שנעבור את החג הזה בשלום ללא אירועים מיוחדים".

עיריית בת ים העבירה בימים האחרונים מסר תקיף כי יוטלו קנסות כבדים כנגד מי שיבעיר מדורה שלא במקומות המותרים. במקביל לכך יתקיימו סיורים של הפיקוח והשיטור העירוני במגרשים ובאתרים המותרים להבערת מדורות וידאגו לשמור על הסדר ובטיחות האש.

בהמשך לכך, נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר דדי שמחי, צפוי להוציא היום צו האוסר על הדלקת מדורות ביערות, פארקים ובאזורי סיכון ביום רביעי וחמישי הקרובים. זאת בשל החשש מהתלקחות שריפות בשל ריבוי מוקדי אש ברחבי הארץ. הוא שב וקורא לציבור לפעול על פי הנחיות הבטיחות להדלקת מדורות שמפורסמות באתר הכבאות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דרור

    פניתי היום למוקד העירוני בבקשה לאסור קיום מדורות בשטח הצמוד לרחוב דחיה 6.מדובר בקרבה של ממש לבית בניגוד להנחיית נציבות הכבאות(60מטרים מבנייני מגורים).עד לרגע זה טרם קבלתי התייחסות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות