מדוע בעלי העסקים בחופים לא מתייחסים למחירון המסובסד ומי אחראי על האכיפה?

לאחר שהעירייה פרסמה את המחירון המסובסד לתושבי העיר, גילו מתרחצים רבים שעליהם לשלם יותר. כעת גם מחזיק תיק רישוי עסקים יוצא נגד המחירון ובעירייה מזהירים: "בעלי עסקים שיפגעו בתושבים - ייקנסו"

פורסם בתאריך: 13.5.19 17:05

בסוף השבוע האחרון, כחודש לאחר שעיריית בת ים הכריזה על מחירים מפוקחים בחופי הים, תושבים רבים מבת ים התלוננו על מחירים גבוהים עבור מזון וציוד.

כפי שפורסם כאן, ב"השקמה בת ים", העירייה הודיעה כי החל מעונת הרחצה הנוכחית יופעל מחירון מסובסד בחופי הים לתושיב העיר. בין המחירים המסובסדים התחייבה העירייה כי מחיר כיסא בודד יעמוד על שישה שקלים, שמשייה/שולחן – חמישה שקלים ומיטת שיזוף עם שמשייה יחד – 15 שקל.

אלא שלטענת תושבים המחירים בחופים גבוהים מאלה שעליהם התייחבה העירייה. גיל רחימי שבילה בסוף השבוע האחרון בחוף הים בבת ים, סיפר: "ביקשו ממני 12 שקל לכיסא, אמרתי שהעירייה הצהירה שכיסא יעלה מעכשיו שישה שקלים, ואז אמרו לי: 'אז תשב בעירייה'. נאלצתי לשלם ואישתי שילמה על מיטת שיזוף ללא שמשייה 20 שקלים".



מי שהעלה את נושא ופעל ליישום המחירונים הוא משנה לראש העירייה ומחזיק תיק החופים, ירון לוי, שאומר כי "בימים האחרונים קיבלתי פניות רבות מתושבי העיר לגבי מספר עסקים שבחרו שלא להתייחס למחירון החדש. אותם עסקים גובים עדיין את אותו המחיר היקר כפי שעשו בעבר בניגוד להחלטת הנהלת העיר ובניגוד לחוק".

לוי הוסיף כי בכוונת העירייה לפעול נגד בתי העסקים שגבו מחירים גבוהים מהמותר. "אני מברך את בעלי העסקים שהחלו לפעול בהתאם למחירון החדש, ומודיע כי העירייה תגביר את הפיקוח כדי לאכוף את אותם עסקים שימשיכו להתעלם ולצפצף על החוק. חשוב לזכור המחירון מתייחס לתושבי העיר בת ים בלבד, בהצגת תעודה מזהה או רישיון נהיגה".

מנגד, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק רישוי עסקים, ויקטור טל, חלק על לוי וביקש לבחון את המחירים שנקבעו על ידי העירייה. "מי שממונה על רישוי עסקים זה אני ולא ירון, ובימים אלו ממש אני בודק את חוקיות המחירון אצל היועצת המשפטית, ובוחן האם אכן ניתן לקבוע לבתי העסק מחירים של כיסאות, מיטות ושמשיות", אומר טל ומוסיף: "גם אם הדבר חוקי, אני מתכוון להעלות מחדש את נושא המחירון להצבעה במועצת העיר, שיהיה מוסכם גם על ידי העסקים מתוך אהבה ולא מתוך כפייה".

"העובדה שהמחירון מיועד לתושבי בת ים בלבד לא צויינה בהתחלה, ואני אעמוד על כך שאכן רק תושבי בת ים ייהנו מההטבה. אין סיבה להמשיך ולהערים קשיים על העסקים בטיילת שסובלים מספיק. משרדי תיווך רבים נפתחים במקום עסקי מזון רבים בגלל הקושי", אומר טל, "עם כל הכבוד לירון, יש ממונה לרישוי עסקים ויש ראש עירייה. הוא לא יכול לפעול לבד. אני מבין שהוא צעיר ונלהב, אך יש סדר לדברים".

מעירית בת ים נמסר בתגובה כי ״ראש העירייה צביקה ברוט הנחה להציב את התושבים בראש סדר העדיפויות, ולהביא להפחתה דרמטית בעלויות הבילוי בחוף הים. הנהלת העיר מכבדת את בעלי העסקים ורוצה בהצלחתם, אך מעכשיו טובת התושבים קודמת לכל דבר אחר. ראש העירייה הודיע היום כי מחזיקי תיקים בהנהלת העיר ובעלי תפקידים שלא יישמו את החלטתו ויפעלו נגד מועצת העיר – יפוטרו. כל בעלי העסקים המשכירים את ריהוט החוף, מחויבים למחירון החדש שקבעה הנהלת העיר. בעלי עסקים שיפגעו בתושבים – ייקנסו".

עוד נמסר כי "אנו נמשיך לתמוך בבעלי העסקים ולסייע להם ככל שניתן, אך במקביל נדאג בראש ובראשונה לאינטרס של תושבי בת ים״.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות