עבודת הרכבת הקלה

על רקע המאבק: הונחו המסילות הראשונות של הרכבת הקלה

במהלך הלילה הונחו המסילות הראשונות ברחוב ניסנבאום בבת ים, אשר בו מתקיימות עבודות במהלך החודשים האחרונים

פורסם בתאריך: 7.5.19 11:42

שלב נוסף בעבודות הרכבת הקלה בבת ים. לפני מספר ימים החלה חברת נת"ע את הנחת המסילות הראשונות בתוואי הקו האדום של הרכבת הקלה. זאת, כארבעה חודשים לאחר שהגיע המשלוח הגדול של אדני ופסי הרכבת. מאז בחברת נת"ע נערכו וחיכו ליום שבו תחל הנחת המסילות בתוואי הקו האדום, שחלקים גדולים ממנו עוברים ברחבי העיר בת ים.

העבודות נמשכות על רקע המאבק שהכריזה עיריית בת ים והעומד בראשה, צביקה ברוט, נגד התוואי בטענה שהוא מהווה סיכון להולכי הרגל בעיר. מנגד, טוענים בתנ"ע כי ברוט פוגע בפרוייקט בעל חשיבות לאומית.



העבודות במקטעים העיליים של הקו האדום מתבצעות בשני שלבים. תחילה נחפרות התעלות שבהן מותקנים צינורות כתשתית למערכות הרכבת, ולאחר מכן מותקנות המערכות עצמן ועליהן המסילות. במקטעים שבהם הסתיים השלב הראשון, לרבות בבת ים, התחילו בשבועות האחרונים את ההכנה להנחת המסילות. בשלב זה הונחו אדני הבטון שעליהם מונחות המסילות עצמן, כאשר בהמשך יתקיימו בדיקות במנח המסילות ולאחריהן יבצעו עבודות ריתוך ויציקות בטון כדי לקבע אותן באופן סופי.

בימים האחרונים החלה חברת נת"ע בהנחת קטע מסילה ראשון ברחוב ניסנבאום בבת ים, אשר בו מתקיימות עבודות במהלך החודשים האחרונים. הנחת אדני הבטון החלה עוד שבוע שעבר, ובלילות האחרונים הונח עליהם קטע המסילה הראשון. מהחברת נת"ע נמסר כי הנחת המסילות צפויה להתקדם בשבועות ובחודשים הקרובים במקטעים נוספים לאורך תוואי הקו האדום שברחוב ניסנבאום בבת ים, ביפו וכמו כן גם במנהרות התת קרקעיות.

הקו האדום הוא הראשון לפעול מבין מערכת קווי הרכבת הקלה והמטרו בגוש דן. השקתו מתוכננת לשנת 2021. תחילת מסלולו של הקו האדום הוא במסוף ניסנבאום שבבת ים, קצו בתחנה המרכזית של פתח תקווה כשבדרך הוא עובר בערים תל אביב, רמת גן ובני ברק. הקו האדום יכלול  בסך הכול 34תחנות כאשר 10 מתוכן יהיו מתחת לפני הקרקע. בבת ים ייבנו תשע תחנות.

עוד באותו הנושא:

מלחמת הרכבת הקלה: האשמות בין מנכ"ל נת"ע לבין ראש העירייה

הרכבת הקלה: נת"ע מאיימת לתבוע את העירייה; ברוט: "לא מפחדים"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דוד

    ראש העיר. אני יש לי עסק בניסנבאום אבל אין בבררה רכבת תהייה אם הצרות שלך או בילעדהם בסך הכל זה משדרג את העיר הרחוב אני מבין שזה קשה מעוד לעבודה ולא נוח אם כל הבעיות זה שווה.זה תוכנן ליפני 15 שנים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות