נת''ע ניסנבאום
נת''ע ניסנבאום

מלחמת הרכבת הקלה: האשמות בין מנכ"ל נת"ע לבין ראש העירייה

המלחמה בין חברת נת"ע לעיריית בת ים נמשכת. מנכ"ל החברה שאחראית על העבודות תקף את ברוט מכתב חריף וקרא לו להימנע מ"פופליזם מזיק". ברוט מיהר להשיב במכתב: "אפשר לבצע את פרויקט בלי לגרום לקריסה של עסקים"

פורסם בתאריך: 18.4.19 18:38

אחרי ההכרזות והאיומים בתביעות, מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און, החברה שאחראית על עבודות הרכבת הקלה, תוקף את ראש העירייה צביקה ברוט, במכתב שנשלח היום (חמישי): "קורא לך להניח לפופוליזם המזיק". זאת בתגובה לפוסט שפרסם צביקה ברוט.  זמן קצר לאחר קבלת המכתב, השיב ברוט: "כידוע לך, חברת נת״ע בראשותך פוגעת בתושבי העיר בת ים כבר תקופה ארוכה, על ידי יצירת פקקים, חפירות לא מתואמות, בעיות בטיחות, היעדר חניה, ופעילות דורסנית שמקדשת את המטרה אך רומסת את התושבים ואת בעלי העסקים, שחלקם קורסים בגללכם". בנוסף, מתכוון ברוט להיפגש בקרוב עם יו"ר נת"ע כדי להגיע לסיכומים.



בר-און, פנה היום במכתב חריף לברוט, בעקבות פוסט שפרסם ובו ציין בין היתר "ניצחנו", בהתייחסו לכך שהצליח למנוע את עבודות הרכבת הקלה בבת ים בערב חג הפסח. "חברת נת"ע מקדמת את העבודות להקמת הרכבת הקלה בתחומי בת ים לשירותם של תושבי העיר, ותוך מאמצים רבים לצמצם את ההפרעות ככל שאפשר", ציין בר-און, "לקראת חג הפסח, מתוך רגישות אמיתית והבנה לקושי של התושבים והסוחרים באזורי העבודות, תכננו לבצע כבר השבוע הסדר תנועה זמני ברחוב ניסבאום בעיר, שישפר את חזות הרחוב, לרבות הרחבת נתיבי נסיעה והסרת מעקות וגדרות. בלחץ העירייה ההסדר הזמני נדחה במספר שבועות".

בהמשך מכתבו תוקף בר-און את ברוט על הפוסט שכתב. כפי שפורסם כאן, ב"השקמה בת ים", כתב ברוט בין היתר כי "היום נודע לי שאנשי נת"ע, שבונים את תוואי הרכבת הקלה, מתכוונים לחסום למשך יומיים כביש מרכזי בעיר, באופן שהיה פוגע אנושות בבעלי העסקים בערב חג הפסח. הודעתי שהדבר לא מקובל עליי, ושהעירייה תחסום לפועלים את הגישה אל הכביש. לא יקרה".

ברוט הוסיף כי "לשמחתי, המאבק הצליח ואנשי נת״ע יבצעו את העבודות בחול המועד, כדי לצמצם את הפגיעה בתושבים ובעסקים. נמשיך להיאבק כדי שבניית הרכבת הקלה תתקדם בכל הכח וללא עיכובים, אבל עם כמה שפחות פגיעה בתושבים. נגמרו הימים שלא סופרים את הבת-ימים".

בר-און התייחס הפוסט וכתב: "אתה ראש העירייה, הודעת לתושבים על 'ניצחון' תוך התלעמות מנזק הכפול שאתה גורם להם: קודם כל בדחיית ההסדר המקל, ולא פחות מכך בהערמת קשיים ועיכובים מיותרים שרק מעצימים את הפגיעה בתושבים".

עוד ציין כי "לצערי, במקום שתהיה שותף למאמץ הזה, אתה עוסק ללא הרף בפרסום פוסטים ארסיביים נגד נת"ע, תידרוכי תיקשורת מקומית נגד עבודות הקו האדום, שליחת פקחים לחלק דו"חות לא סבירים ואיומים לשבש את העבודות. בכך מייצרת העירייה אווירה מתסיסה בקרב תושבי העיר נגד הפרויקט שנועד בראש ובראשונה לטובתם. צר לי שאתה מקדם מדיניות שנכנעת לאינטרסים צרים על חשבון האינטרסם הציבורי הרחב. צר לי שאתה משקיע שעות כה רבות במאמצים לחבל בפרויקט הלאומי הכי חשוב ויקר שמדינת ישראל מקימה בימים אלה".

בסיום מכתבו ציין מנכ"ל נת"ע: "אני שב וקורא לך להניח לפופוליזם המזיק ולהיות שותף אמיתי למטרה החשובה באמת שהיא רווחתם של תושבי העיר".

עם קבלת המכתב, האשים ברוט את נת"ע בכך שפוגעת בתושבים ובבעלי העסקים. "אפשר לבצע את פרויקט הרכבת באותה מהירות, בלי לגרום לקריסה של עסקים או למרר כל כך את חיי התושבים", כתב ברוט לבר-און,
"התירוץ שהצגת בפני, לפיו הנהלת העיר בעבר אישרה לך לפעול כך, אינו מקובל עלי. נגמרה התקופה בה לא סופרים את תושבי בת ים. אתם תאלצו לפעול מעתה בהתאם לסיכומים, כדי לצמצם את הפגיעה בתושבים, בדיוק כפי שנעשה בערים אחרות".

ברוט הוסיף כי "אבקש להדגיש כי פרויקט הרכבת הקלה הוא פרויקט חשוב, ובכוונתי לקדם אותו בכל הכח. אך לא אתן לפגוע בדרך בתושבי העיר, ובפרט בקשישים ובילדים, כשברור לכל שניתן גם לקדם את הרכבת וגם לשמור על איכות החיים של התושבים. אני אף מודה לשר התחבורה שתומך בעמדתי זו באופן מלא".

"בניגוד למה שאמרת, כל פעולות המחאה שלנו נגד ההשתוללות שלכם אינן מעכבות את העבודות. העבודות נמשכות בשטח ללא הפסקה. עם זאת, אני אמשיך בכל הכח להילחם בדרכים אחרות – כפי שציינת בעצמך, מבלי לעכב את הרכבת – עד שנשיג את כל היעדים לטובת העיר. לשמחתי, גם אתה מבין זאת, ולכן בכמה מקרים כבר חזרתם בכם וקיבלתם את עמדתי, כפי שהיה אתמול".

בסיום מכתבו ציין ברוט: "לצערי, אני לא יכול לשנות את ההתנהלות הרעה שהיתה בעבר, אבל אני אלחם ללא הפסקה כדי לשמור על איכות החיים של התושבים שלי בהווה ובעתיד. אני בטוח שגם אתה תצטרף אלי כפי שעשית אתמול".

עוד באותו הנושא:

ברוט: "הצלחנו למנוע את עבודות הרכבת הקלה בערב החג"

הרכבת הקלה: נת"ע מאיימת לתבוע את העירייה; ברוט: "לא מפחדים"

 

ראש העירייה הכריז מאבק על עבודות הרכבת הקלה: "בת ים לא תהיה ילד הכאפות של גוש דן"

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בת ימי לשעבר

    ראש העיר צודק ב100% לא סופרים את בת ים ממטר! חוסמים את שדרות ירושלים לתמיד למעבר אוטובוסים. קוו 18 יעבור דרך יפת העמוס והצפוף . זמן הנסיעה של מבת ים למרכז תל אביב יתארך בלפחות חצי שעה נוספת

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חייבים להפסיק להתבכיין אסור לדרוך במקום כל עבודה מפריע בדיוק כמו תמ"א או פינוי בינוי.חייבים להתאמץ ולסיים את העבודות.זהו פרויקט לאומי.להפסיק את העבודות בגלל שזה מפריע? חייבים אבל חייבים להצעיד את המדינה קדימה .מספיק עם הריבים של אינטרסים אישיים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות