חנה הרצמן. צילום: תמר מצפי
חנה הרצמן. צילום: תמר מצפי

פנייה למבקר המדינה בעקבות מינוי חנה הרצמן ליועצת עיריית בת ים

בת ים סוערת: הרצמן מונתה ליועצת חיצונית, לאחר שנאלצה לעזוב את תפקידה כמנכ"לית עיריית חולון ולהחזיר כספים לקופה הציבורית

פורסם בתאריך: 1.5.19 11:32

סערה בבת ים: פעילים חברתיים וגורמים פוליטיים מותחים ביקורת על מינויה של חנה הרצמן, לשעבר מנכ"לית עיריית חולון, לתפקיד יועצת עיריית בת ים.

כפי שנחשף אתמול ב"השקמה בת ים", הרצמן מונתה לתפקיד בבת ים, כשלוש שנים לאחר דו"ח מבקר המדינה החריף נגדה, שמצא כי עשתה שימוש בכספי ציבור לצורכיה הפרטיים, כולל נסיעות לחו"ל. בעקבות הדו"ח נאלצה הרצמן לעזוב את תפקידה כמנכ"לית עיריית חולון ולהשיב לקופה 43 אלף שקל.



"המינוי מוזר, הזוי ולא ברור למה צריך להכניס אנשים שמעלו בכספים מהקופה הציבורית לעיריית בת ים", טענו אתמול גורמים בעיר. כמו כן, נמתחה ביקורת על כך שהרצמן מונתה לתפקיד, למרות תוכנית ההבראה הקשה בבת ים, הכוללת קיצוצים בכוח אדם ופיטורי עובדי עירייה.

אתמול (שלישי) לאחר הפרסום פנה חבר מועצת העיר חולון, מיקאל בוזגלו לראש העירייה, צביקה ברוט, במכתב חריף שבו ביקש "לבטל לאלתר את המינוי המוזר והמזיק הזה שיוביל את בת ים לתהום".

בוזגלו הוסיף כי בעודו קורא את הפוסט שהעלה ברוט בדף הפייסבוק האישי שלו על כך שהחליפו את הדגל בחוף הסלע, הוא גילה כי המנכ"לית לשעבר של עיריית חולון מונתה כיועצת חיצונית בבת ים, וציין: "כמי שמחנך לערכים, שקיפות וניקיון הרפש בשלטון המקומי אין אני מבין כיצד אותה חנה שחויבה להחזיר עשרות אלפי דולרים שלקחה כסף לצרכיה הפרטיים, מצאה תפקיד בעיריית בת ים?".

עוד ציין בוזלגו כי "לאחר שנאלצה להסתלק מתפקידה בחולון ניסתה את מזלה ברמת גן, שם הבינו התושבים שלא יאפשרו לדמות שנויה במחלוקת שכזו להיות חלק מניהול העיר  ולבסוף מצאה עצמה הגברת שגנבה מכספנו בחוץ".

 

בנוסף, הפעילה החברתית, ליאורה פור, מהמשמר החברתי בחולון, שפעל להשבת הכספים לקופת עיריית חולון, פנתה גם למבקר המדינה. "מאיפה יש לעיריית בת ים כסף ליועצת? אין להעסיק עובד ציבורי שסרח בתפקיד ציבורי אחר", אומרת פור.

מעיריית בת ים נמסר: "חנה הרצמן מוכרת בשלטון המקומי כמנכ״לית הטובה ביותר בארץ, שבמשך 20 שנה הפכה את חולון לסיפור הצלחה בין לאומי. עיריית בת ים גאה שהרצמן נבחרה לשמש כיועצת חיצונית בנושאי תרבות ותיירות, בהיקף של כמה שעות בחודש. הנהלת העיר תמשיך לעשות כל מה שאפשר כדי להתייעץ עם אנשי המקצוע הכי טובים בארץ, על מנת להוציא את בת ים ממצבה הקשה ולהפוך אותה לעיר מובילה בכל התחומים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות