חנה הרצמן. צילום: תמר מצפי
חנה הרצמן. צילום: תמר מצפי

המנכ"לית שפרשה מעיריית חולון בעקבות ביקורת חריפה ממבקר המדינה – תשמש כיועצת עיריית בת ים

פרסום ראשון: מי ששימשה כמנכ"לית עיריית חולון ואולצה לפרוש ולהחזיר כספים, תלווה את הנהלת העיר החדשה

פורסם בתאריך: 30.4.19 15:08

יועצת חדשה לעיריית בת ים: חנה הרצמן, מי שהייתה האישה החזקה של עיריית חולון ונאלצה לפרוש מתפקידה בעקבות דו"ח מבקר המדינה החריף שמצא ליקויים בהתנהלותה.

לאחר שפורסם כי יונה יהב, מי ששימש ראש עיריית חיפה ב-15 שנה עד הבחירות האחרונות, משמש כיועץ עיריית בת ים, ל"השקמה בת ים" נודע כי בהנהלת העיר החליטו להשתמש גם בשירותיה של הרצמן, שנאלצה לעזוב את תפקידה בחולון בנסיבות צורמות.



הרצמן שנחשבה לאישה החזקה של חולון, ושימשה בתפקיד מנכ"לית העירייה כ-20 שנה עד לפרסום דו"ח המבקר. לפני כשלוש שנים חשף דו"ח מבקר המדינה כי במסגרת תפקידה היא השתמשה בכספי העירייה לצורכיה הפרטיים, שכללו גם נסיעות לחו"ל. בעקבות הממצאים קבע המבקר כי הרצמן "חרגה מנוהלי השלטון המקומי ומנוהלי העירייה שהיא עומדת בראשה". לאחר פרסום הדו"ח החמור היא נאלצה לעזוב את תפקידה וחויבה להחזיר לקופת העירייה 43 אלף שקלים.

לאחר שעזבה את חולון מונתה הרצמן לתפקיד יועצת עיריית רמת גן בתחום התרבות. המינוי גרר ביקורת רבה גם מצד פעילים חברתיים, בעקבות הדו"ח החמור. כיום אינה מועסקת בעיריית רמת גן.

הרצמן תשמש כיועצת, זמן קצר לאחר שנכנסה לתפקידה כמנכ"לית העירייה יודפת אפק ארזי, בת 37, ששימשה כסגנית בכירה למינהל רשות החברות הממשלתיות.

גורמים בעירייה אמרו ל"השקמה בת ים": "זו גאווה גדולה שמישהי כמו הרצמן, שנחשבת לאחת המנכ״ליות המצליחות בארץ ושאחראית לקידום האדיר של חולון ב-20 השנים האחרונות, החליטה להתמודד על תפקיד יועצת להנהלת העיר החדשה, כי היא מאמינה שככת אפשר יהיה להציל את העיר. היא נבחרה למרות שהיא התמודדה מול ראשי ערים לשעבר ויועצים אחרים".

עוד הוסיפו הגורמים, כי הרצמן "תסייע בגיבוש התוכניות של הנהלת העיר להפיכת בת-ים לעיר מתקדמת ותיירותית, תוך ניצול חוף הים המדהים והקטנת מפלצות הנדל״ן לטובת מיזמי מסחר, תרבות ובילוי. זה תהליך של כמה שנים אבל היא התחילה לעבוד עליו עם ראש העירייה ועם מנכ״לית העיריה כבר לפני כמה חודשים".

מהמשמר החברתי בחולון, שפעל להשבת הכספים לקופת עיריית חולון, מתחו ביקורת קשה על מינויה של הרצמן: "מי שדו"ח המבקר מצא כי עשה שימוש לצורכיו בכספי ציבור, לא יכול להיות מועסק בעירייה אחרת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. תושבת בת ים

    איך ממנים מישהי שיש לה הסטוריה בעייתית בפקודה???!!! מוזר מאד…..

  2. אסתר

    אוי ואבוי שגייסו אותה עם כאלה ליקויים והאשמות של מבקר המדינה

    תושבי בתים מקווה מאוד שלא יסכימו לקבל אחת כזאת בעיריית בת ים

    עם כל הניסיון שלה צריך להיזהר מאוד

    ראש העיר תיפקח עיניים בבקשה !!!

  3. בורים ועמי ארצות

    אמת מי שנמצא מועל בכספי ציבור לא צריכה להיות לו גישה לכאלו תמהה אני על העירייה ועל צביקה בפרט לא מספיק שחיתות חשפת ונחשפת שצריך לתת לחתול לשמור על השמנת עד מתי ניתן להם יד ובמה ?

  4. יוסי

    חלמאות יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה נגמרו כל היועצים בעולם דווקא אותה צריך להביא לתפקיד אחרי שקיבלה ביקורת כזו ממש מוזר ולא מובן

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות