הסיבה לשריפה שבה נפגעו הסב ונכדתו בת השבע: נר ריחני

השריפה הבוקר (ראשון) ברחוב חביבה רייך בבת ים פרצה בעקבות נר ריחני שהדליק סבא לנכדתו. הסב מורדם ומונשם, הנכדה נפצעה קל. לקראת ימי הזיכרון: בשירותי כיבוי אש מזהירים מפני שריפות

פורסם בתאריך: 28.4.19 17:58

השריפה שפרצה הבוקר (ראשון) בדירה ברחוב חביבה רייך בבת ים נגרמה בעקבות נר ריחני. כך עולה מחקירת שירותי כיבוי האש שהגיעו למקום. מתברר כי הסב, בן ה-77 שנפצע קשה משאיפת עשן ופונה לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם, הדליק נר בחדרה של הנכדה, בת השבע, שנפגעה באורח קל משאיפת עשן. כך סיפר חוקר השריפות ניסים אבוחצירה ל"השקמה בת ים". לדבריו, "ממידע ראשוני שהתקבל לאחר תחקור ראשוני של הילדה, סבא שלה הדליק עבורה נר ריחני בחדר. ברגע שהילדה ניסתה להזיז את המיקום של הנר היא ככל הנראה מעדה והנר נפל מאחורי המיטה, שנדלקה כולה וגרמה לשריפת החלל כולו".



האירוע נמשך כשהילדה החלה לנשום עשן בחדר, והסב נזעק לעזרתה – הוא נכנס לחדר, וככל הנראה מעד או נלכד. "מצבו קשה", מספר אבוחצירה, "הוא מורדם ומונשם, מה שמעיד על דרגת הכוויות החמורה בגופו". הנכדה נפגעה משאיפת עשן ומצבה מוגדר קל.

אירוע השריפה מצטרף לשריפה נוספת שהשתוללה בסוף השבוע האחרון ברחוב בן גוריון בבת ים בשל פלטה של שבת שהניחה קשישה מתחת לפלטת עץ אשר גרמה לדליקה. "המטבח נשרף כולו אולם נמנע אסון כבד באותו אירוע", נמסר מתחנת הכיבוי.

כעת, ולקראת הדלקת נרות יום השואה ויום הזיכרון לחללי צה"ל, מבקשים בתחנת הכיבוי חולון לחדד את נוהלי הבטיחות כדי למנוע הישנותן של שריפות. ראש מדור הגנה מאש בתחנת כיבוי חולון רמי מזרחי מסר ל"השקמה בת ים" כי "אנו קוראים לציבור לשים דגש על השימוש בנרות, במיוחד לקראת יום הזיכרון יום השואה". לדבריו, הנר חייב לשבת על מצע שאינו דליק כמו שיש וחשוב להרחיק מוצרים דליקים מקרבת מקום כמו נייר סופג שנמצא לרוב על השיש במטבח. "בנוסף, נרות ריחניים ממקמים בדרך כלל על מזנון או בחדר שינה", הוא מסביר, "יוש להרחיק מהם כל חפץ ולוודא שאין וילון בקרבת מקום. אין לישון לצד נרות, ויש להיות בהשגחה כל זמן שהם דולקים. כמו כן, אין להזיז את מיקום הנר בחלל כשהנר דולק ויש לכבותו".

מזרחי פונה להורים ומבקש מהם להימנע ממצב שבו נועלים ילדים לבד בבית. "אם קורה מקרה חירום, הם לא יכולים לברוח", הוא מסביר ומציע פתרון ביניים: "אני ממליץ להחליף את המנעולים בבית למנועי פרפר בצד הפנימי של הדירה, וכך יוכלו הילדים לברוח במידת הצורך. בנוסף, הדרכה והסברה לילדים יכולה למנוע אסון – שריפה יכולה לפרוץ בכל בית בעקבות שימוש במכשירי חשמל כמו טלוויזיות, מטענים ומזגנים, וחשוב להדריך את הילדים".

במקרה של שריפה, על הילדים לסגור את דלת החדר שבו פרצה השריפה ודלת הבית ולהימלט. "כיום רוב הדלתות עשויות עץ והן מעכבות את מעבר העשן בחמש עד עשר הדקות הראשונות", מסביר מזרחי, "אנו ממליצים לרכוש מטף כיבוי אבקה או קצף של שלושה קילו שחשוב שיהיה בכל בית. המטפים היום קטנים מאוד ואפשר לאחסן אותם בקלות".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות