המבצע הענק של בת ים לקראת הפסח: הכנת כ-1,300 חבילות מזון

מבצע הכנת חבילות המזון הגדול ביותר מרכז הארץ החל הבוקר, והשנה החליטה עיריית בת ים לאגד את עמותות החסד, ואליהם הצטרפו גם חיילים, עובדי הייטק ותיירים שהגיעו לתחרות הגלישה. צביקה ברוט: "מקווה שנגיע לכל הנזקקים בעיר. זה מדיר שינה מעיני"

פורסם בתאריך: 11.4.19 16:47

עשרות מתנדבים, בהם חיילים וקצינים, עובדים בחברת סטארט אפ, מתנדבים מאוסטרליה ופעילים חברתיים, הגיעו הבוקר (חמישי) ברחבת איצטדיון בת ים, כדי לקחת חלק בארגון חבילות המזון הגדול ביותר במרכז. כ-1,300 חבילות מזון ייתרמו השנה, ובשונה משנים קודמות שבהן כל עמותה תרמה לנזקקים המוכרים לה בעקבות הפעילות השנתית, השנה כלל העמותות התאגדו במטרה להגיע למספר רב יותר של נזקקים. מסיבה זו החליטה עיריית בת ים לאגד את ארגוני עמותות החסד הפרטיות בעיר ולהקים מטה גדול המחבר ביניהם.



העמותות שלוקחות חלק ביוזמה הן בין השאר עזרה מגד, אוהבים וארגון יד עזרה ושולמית בראשותו של הרב אריאל לורי, שתרמו משאית שלמה עם  חבילות מזון. גם עמותת ברכת הכהן בראשותו של הרב לאון כהן, שמעליה עדיין מרחפת עננת הפינוי שעליה כתבנו כאן ומהווה את העמותה הגדולה ביותר בעיר, לוקחת חלק בפרויקט המיוחד. הרב בנימין אלחרר, יו"ר המועצה הדתית, הגיע למטה עם מתנדבים רבים, ואל העמותות הצטרפו גם העסקים המקומיים שבהם מאפה נאמן מסניף קניון בת ים אשר תרם את המאפים לארוחות הבוקר והצהריים של מאות המתנדבים שהגיעו למקום, וסופר דוש אשר עשה מבצע שבמסגרתו הציע לקונים לתרום, ולבסוף הכפיל את הסכום שנתרם שמוערך בכ-20 אלף שקלים.

על כל אלה ניצחה עיריית בת ים שהוסיפה לתקציב התרומות ואף שלחה למטה כמה חברי מועצה, כשבין השאר הגיעו למקום סגן ראש העיר אורי בוסקילה ורפי ברנז, יו"ר ש"ס ומשנה לראש העיר. ראש העיר צביקה ברוט שימש דוגמה, הפשיל שרוולים והצטרף לאריזות. ברוט חשף מה מצב הנזקקים בעיר כשסיפר ש"כמות הנזקקים לא עלתה אבל היא גבוהה מאוד, יותר ממה שהיא צריכה להיות, לכן אני חושב שהרעיון לאגד את כל העמותות יחד ולהוסיף לזה תמיכה כספית ולוגיסטית של העירייה מייעלת את העבודה ומרחיבה את מאגר הנותנים, וכך אנו מגיעים ליותר נזקקים".

על ליל הסדר הציבורי שמתוכנן אמר ברוט ש"אני מקווה שנגיע לכל הנזקקים בעיר. הדבר הזה מדיר שינה מעיני. אנחנו פועלים כדי להגיע לכמה שיותר אנשים, וכדי שלא יהיה אדם אחד שיישב לבד בליל הסדר".

מי שעוד הפתיעו והגיעו לאריזת המזון הן מתנדבות יהודיות מאוסטרליה אשר הגיעו לישראל כחלק מתוכנית מסע המעודדת את יהודי התפוצות להכיר את ישראל. המתנדבות הגיעו לחוף בת ים, שם שינו את התוכניות כששמעו על מבצע האריזה הנרחב. רייצ'ל ג'יימסון, בת 19, מאוסטרליה סיפרה כי "הגעתי עם החברות שלי לבת ים כדי לצפות בתחרות הגלישה ולבלות בים, אבל ששמענו שיש מבצע שעוזר לנזקקים לקראת חג הפסח והחלטנו לשנות את התוכניות. זאת ישראל בעיני, ובסופו של דבר, ים יש לי גם באוסטרליה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות