מבנה עמותת ברכת הכהן
מבנה עמותת ברכת הכהן

על רקע צו ההריסה: האם ברכת הכהן תוכל לספק סלי מזון לפסח?

חשש שמרכז החלוקה של העמותה ייהרס לפני החג: "לאף אחד לא מגיע למות ברעב". גורמים בעירייה: "ראש העירייה הורה לפעול כדי למצוא מקום חלופי"

פורסם בתאריך: 28.3.19 16:43

בעמותת ברכת הכהן בבת ים, אחת מהעמותות הגדולות ביותר מרכז הארץ, מתפללים לנס לקראת חג הפסח. כמדי שנה, מחלקת העמותה לקראת החג מאות סלי מזון לנזקקים. אלא שהשנה חוששים בעמותה שלא יספיקו להגיע לחג הפסח, שיחול בעוד פחות מחודש, בעקבות צו ההריסה שהוציאה נגד המקום הנהלת העיר הקודמת וכבר אמור לצאת לפועל. ומה שנותר לאנשי העמותה הוא לקוות שראש העירייה הנוכחי, צביקה ברוט, יצליח למצוא להם מקום חלופי.



עמותת ברכת הכהן, בניהולו של הרב לאון כהן, פועלת ברחוב חלמית בבת ים כבר 19 שנה. העמותה מספקת מדי שבוע 420 סלי מזון למשפחות נקקות, ועורכת ארוחות ערב שבת לקשישים עריריים וניצולי שואה. כמו כן, במסגרת הפעילות הקהילתית של העמותה, היא מחלקת 300 סנדוויצ'ים לילדים רעבים, ובמקביל שולחת מזון מידי שבוע למתנ"סים ומועדוניות בעיר. בנוסף, לקראת חג הפסח מספקת העמותה סלי מזון לכ-600 משפחות, ומקיימת ארחת את ליל הסדר ליותר מ-170 קשישים עריריים.

אבי לוי, מתנדב שפועל בעמותה כבר 10 שנים, אומר: "אנחנו מתפללים לנס, ומקווים שהעירייה תמצא לנו מקום חלופי וכמה שיותר מהר. בשנה האחרונה נכנסו תרומות מזון בשווי שלושה מיליון שקלים. העמותה מחייה את כל עמותות המזון הקטנות בעיר ושולחת להם מוצרים, אם העמותה הזאת נסגרת, אלפים יישארו בלי אוכל".

לוי מוסיף כי "אין לנו יותר זמן. חייבים למצוא פתרון לפני חג הפסח, אחרת לאן יילכו מאות האנשים שתלויים בנו? אין לאנשים האלה אף אחד ומגיע להם חיות בכבוד ולא לגווע ברעב".

מתנדב נוסף שמחלק מזון מזה שנים דרך העמותה הוא שי יפרח, שלא פעם מחלק מזון לניצולי שואה. "זה עונש גדול מנשוא לקחת למישהו רעב את האוכל מהפה. זה עניין של חיים או מוות ולאף אחד לא מגיע למות ברעב".

גורמים בעירייה מסרו: "לפני שנתיים פנתה המדינה לבית המשפט ודרשה להרוס את המקום בשל חריגות בנייה. בית המשפט קבע כי אכן היו חריגות מסוכנות והורה להרוס את הסככה. העירייה ניסתה לעשות הכל כדי לעזור לעמותה, כולל פניה לבית המשפט לפני שבועיים כדי שידחו את ההריסה לאחרי פסח, אך השופטת סירבה לבקשה וקבעה שבשל הסכנה יש לבצע מיידית את ההריסה. ראש העירייה הורה לפעול כדי למצוא מקום חלופי עבור העמותה, וכעת נעשים מאמצים לשם כך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות