הרב רוז'ה יקבע את מעמדם של הרוגי אסון המטוס האתיופי

רבה האשכנזי של בת ים, שהיה בצוות שהכריז על הדר גולדין ואורון שאול כחללי צה"ל, ייקבע האם להתיר מעגינותה את אשת אחד ההרוגים בהתרסקות המטוס

פורסם בתאריך: 26.3.19 17:41

רבה האשכנזי הראשי של בת ים, הרב יעקב רוזה, ישמש כחבר בהרכב בית דין מיוחד שיוקם על ידי הרבנות הראשית לישראל, כדי לדון במעמדם ההלכתי של הנספים באסון המטוס באתיופיה. על ההרכב יהיה להתיר מעגינותה את אשת אחד משני הישראלים שנהרגו בהתרסקות המטוס, יחד עם יותלר מ-150 נוסעים.



הבוקר (שלישי) בתום פגישה עם נציגי משרד הפנים והחוץ, הוחלט כי בית דין מיוחד יוקם כדי לבחון את הנושא, במעמדם של הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, הדיין הרב מיכאל עמוס והרב יעקב רוז׳ה, שכבר החל לדון במעמדם ההלכתי של הנספים ואף גבה עדויות ממתנדבי זק״א שלקחו חלק בניסיונות לאתר את שרידי הנספים באסון באתיופיה.

הרב רוז'ה מבת ים, עוסק בזיהוי חללי צה"ל כבר יותר מ-45 שנים,ואף מכהן כיו"ר ועד רבני זק"א. נוסף על תפקידים אלה, הוא משמש כרב המכון הפתולוגי במכון לרפואה משפטית באבו כביר וחבר הרבנות הראשית.

הרב רוז'ה היא בצוות שהכריז על הדר גולדין ואורון שאול כחללי צה"ל, והיה בצוות שקבע את מותם של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בגוש עציון – גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח. לאחר כניסתו לתפקיד, סיפר: "זה השפיע עלי, אבל האמונה מחזקת"."

זה כבוד גדול לעיר בת ים שכבוד הגאון, הרב רוז'ה שנבחר לשמש כרבה של בת ים, ייקח חלק כעת בהרכב בית הדין המיוחד שידון בנספים של האסון באתיופיה", אמר יו"ר איגוד בני התורה בבת ים, שמעון שמואלי. "הרב הוא בעל ידע עצום בכל נושא זיהוי החללים בקנה מידה עולמי, וקהילות יהודיות מכל העולם פונות אליו לייעוץ בנושאים אלה. אני סמוך ובטוח שהידע המקצועי והמיוחד שלו יסייע למשפחות הנופלים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם אתם מצטרפים להטעית הציבור? הרב רןז'ה לא רבה הראשי של בת-ים ולהשתמש בתואר כזה מנוגד לחוק. הרב נבחר כרב אחראי על הציבור האשכנזי. רב ראשי הוא רק מי שנבחר בבחירות של הרבנות הראשית. די להטעות את הציבור

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות