המקלטים לא ייפתחו (צילום: מורן בן זכאי)
צילום: מורן בן זכאי

המקלטים הציבוריים: חדר כושר שהקים בן של חבר מועצה ומקווה

למה העירייה מסרה לפני כשש שנים מקלט ציבורי לבנו של חבר מועצה? בנו של חבר המועצה יצחק אסקפה, מסביר: "העירייה הגיעה איתי להבנה". העירייה: "הנושא ייבדק, ואם יתברר שבעבר ניתנו אישורים שלא כדין הרי שהדבר יטופל בחומרה"

פורסם בתאריך: 25.3.19 16:48

המצב הביטחוני והאזעקות שנשמעו לאחרונה בגוש דן והשפלה גורמים לרבים לתהות היכן ימצאו את המחסה הבטוח אם חלילה יזדקקו לו. כאשר אין בדירה ממ"ד, המרחב המוגן העומד לטובת האזרחים הוא המקלט הנמצא בבניין המשותף או המקלט הציבורי בשכונה, אך הבעיה מתחילה כאשר רצים למקלט ומגלים כי הוא נעול.

זה מה שקרה לתושבי שכונת ניצנה בבת ים שאין ברשותם ממ"ד ונאלצו להסתמך על המקלטים הציבוריים – ברגע האמת הם גילו שעל המקלט הציבורי שלהם ברחוב השלושה 52 השתלטו גורמים לא ידועים, וכי המקום נמצא נעול ומרושת במצלמות אבטחה פרטיות. הכיתוב על השלט, שמציין כי מדובר במקלט ציבורי, נמחק באופן רשלני.

לטענת הדיירים במקום פועל כעת "מקווה גברים למקורבים בלבד", כך סיפר תושב השכונה שסירב להיחשף והוסיף: "כמו שניתן לראות, יש דוד שמש מעל המקלט בשביל המקווה, וכולם יודעים בשכונה שיש כאן מקווה רק לגברים מקורבים שלהם המפתח. מי אישר דבר כזה? זה שטח ציבורי. למי יש את הזכות להסב מקלט למצב חירום ולתת אותו במתנה?".



כמו כן, ברחוב הצנחנים 6, על שטח המקלט שאמור לשמש את התושבים בעתות חירום. מתברר כי המקום משמש על פי החשד את יונתן אסקפה, בנו של חבר המועצה יצחק אסקפה מסיעת הבית היהודי. גורמים בעיריית בת ים חשפו כי הבן הקים חדר כושר במקלט הציבורי והוסיפו כי "בתקופתו של לחיאני, בנו של אסקפה קיבל את המקלט ועשה בו חדר כושר, אך גרוע מכך, העירייה שילמה על כל מתקני הכושר שהגיעו בסופו של דבר לידיו וגם על קורס מדריך חדר כושר שעשה בווינגייט".

מחבר המועצה יצחק אסקפה נמסר: ״הלוואי שהיו עוד אנשים שהיו מוכנים לתרום מזמנם וללא תמורה בשביל הציבור ולא עושים את הדבר על מנת לקבל פרס. עמידר היא שכונה שאין בה חדר כושר מסוג זה, והייתה דרישה גדולה בשכונה מצד התושבים״

יונתן אסקפה מסר בתגובה: "בשנת 2013 רצינו להפעיל מקום כושר לחרדים שבו גברים יוכלו להתאמן בנפרד מנשים. העירייה לא קנתה לי את המכשירים, אלא רכשתי אותם בעצמי כשהיה לי חדר כושר בבית, והעירייה הגיעה איתי להבנה שאני אביא את המכשירים שלי והעירייה תשלם לי 35 שקלים לשעה תמורת השימוש שלה במכשירים שלי, אך בסוף זה לא קרה. כמו כן, העירייה שילמה רק 60 אחוז מהקורס שעשיתי בווינגייט ולא על כולו. בסופו של דבר העירייה הקצתה לי מקלט ציבורי ברחוב הצנחנים 6 אשר גורמים בעירייה קבעו כי חצי מהמקלט לא שמיש עקב נזילת מים ועובש רב. במקלט התאמנו רק אני ועוד שניים-שלושה חברים, וכעת, בעקבות פציעה שלי, כמעט שנה שאני לא מתפעל את המקום. מפתח יש לי, לשכן נוסף ולאחראי המקלטים".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "כלל המקלטים הציבוריים נבדקו ועומדים בכל דרישות פיקוד העורף. פיקוד העורף מעודד שימוש במקלטים לצרכים קהילתיים כמו ספריות או בתי כנסת. לגבי שאר הטענות שהועלו: הנושא ייבדק, ואם יתברר שבעבר ניתנו אישורים שלא כדין הרי שהדבר יטופל בחומרה. הנהלת העיר החדשה הודיעה על אפס סובלנות בכל הקשור לפעילות לא חוקית בעיר או בעירייה, וכך יהיה גם במקרה זה".

 

תגובות

תגובה אחת
  1. סיגל

    בסמוך לרחוב הדדי הפכו את המקלטים למקומות פרטיים. מידי פעם גם מתפללים שם. בקיצור מקלט זה בטוח לא.

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות