אבי עפיה. צילום: מורן בן זכאי
אבי עפיה. צילום: מורן בן זכאי

יו"ר ועד עובדי העירייה: הקופה ריקה אבל נקלטים עובדים ללא מכרז

אבי עפיה הודיע כי יתנגד לקיצוצים ופיטורי עובדים על רקע קליטת עובדים חדשים. בעירייה מסבירים: "לא נקלטים עובדים חדשים, למעט משרות התורמות להגדלת ההכנסות"

פורסם בתאריך: 14.3.19 17:48

ועד עובדי עיריית בת ים תוקף את הנהלת העיר בטענה כי בעירייה נקלטים עובדים חדשים, בזמן שנטען כי יש צורך בתוכנית הבראה הכוללת גם פיטורי עובדים.

במכתב ששלח יו"ר ועד העובדים, אבי עפיה, לראש העירייה, צביקה ברוט, ובכירים נוספים בעירייה ובהסתדרות, הוא טוען כי "נודע לנו כי העירייה קולטת בימים אלו ממש עובדים ללא מכרז. קליטת עובדים חדשים לעירייה, בזמן שהנהלת העיר טוענת בפני נציגות העובדים כי היא נמצאת בגרעון – תמוהה מאוד בעינינו".

עוד מציין עפיה במכתב שהגיע לידי "השקמה בת ים" כי "לנוכח התנהלות זאת, מבינה נציגות העובדים כי אין לעירייה צורך בפיטורי עובדים. לפיכך, ככל שבעתיד תדרוש העירייה לפטר עובדים מטעמי חיסכון בכוח האדם, תתנגד נציגות העובדים לפיטורי עובדים. מבלי לגרוע מהאמור לעיל, תטען נציגות העובדים כי יהיה על העירייה לסיים את העסקתם של כל העובדים שנקלטו לעירייה החל מחודש דצמבר 2018 ואילך, בהתאם לעיקרון ה-LIFO (נכנס אחרון – יוצא ראשון_מב"ז)".



מכתבו של עפיה נשלח כשבועיים לאחר שברוט פנה במכתב ל-2,700 עובדי העירייה, שבו תיאר את המצב הכלכלי הקשה, והודיע על שינוי הנהלים והידוק הפיקוח על העובדים. "מי שינסה להכשיל את המערכת ולפעול נגד מדיניות הנהלת העיר, לא ימשיך להיות חלק מאיתנו", ציין ברוט במכתבו.

מנגד, טוענים גורמים בהנהלת העיר כי הגיוסים היחידים שבוצעו הם לתפקידים שמייצרים הכנסות, כמו גיוס פקחים עירוניים. כן ציינו כי משרות נוספות שגויסו ממומנות במלואן על ידי משרד הפנים, ואין הדבר פוגע בתקציב העירייה השנתי.

מעירית בת ים נמסר בתגובה: ״הנהלת העיר הקודמת חתמה על תוכנית הבראה, הכוללת פיטורים נרחבים וקיצוצים קשים בתקציב.
הנהלת העיר החדשה החליטה לשנות את סדרי העדיפויות, ולמתן את הקיצוץ כדי לשפר את השירותים לתושבים. מבדיקה שערכנו עולה כי העיריה אינה קולטת עובדים חדשים, למעט משרות התורמות להגדלת הכנסות העיריה. הנהלת העיר החדשה נחושה להציל את בת ים ולהביא בשורות חדשות לתושבים, ואנו רואים בוועד העובדים שותפים חשובים להשגת מטרה זו״.

עוד באותו הנושא:

מה חושב יו"ר ועד עובדי עיריית בת ים על התוכניות של צביקה ברוט?

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מיר

    ולמה לא לנייד עובדים? פקחים צריכים כישורים יוצאי דופן שאין לעובדי העיריה?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היה ברור שיגיעו עובדים חדשים.מישהו חשב אחרת? בוכים בוכים אבל יש כסף לעובדים חדשים.

  3. מירי

    הפתרון הוא ניוד עובדים, בשיתוף פעולה עם ועד העובדים, למשרות פיקוח ואחרות, במקום פיטורים. לא צריך עובדים חדשים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות