צילום: ראובן קופיצ׳ינסקי
צילום: ראובן קופיצ׳ינסקי

ברוט לעובדי העירייה: ישונו נהלי עבודה ויתקיימו ביקורות פתע

במכתב שהגיע לידי "השקמה בת ים", ראש העירייה מתאר לעובדים את המציאות הקשה בעיר, ומפרט שורה של צעדים שבכוונתו ליישם: ''לא תהיה סלחנות למי שיפעל בניגוד לחוק''

פורסם בתאריך: 1.3.19 12:09

"הירושה שהושארה לנו מ-10 השנים האחרונות אינה פשוטה: הקופה הציבורית הושארה ריקה. התשתיות בעיר קורסות. השירותים העירוניים ברמה נמוכה. רבים מגני הילדים ובתי הספר במצב תחזוקתי ירוד. השכונות לא מטופחות. חברת נת״ע השתוללה בעיר ללא אבחנה. והקבלנים חגגו על חשבון התושבים", כך כותב היום (שישי) ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, במכתב ששלח לעובדי העירייה.

במכתב החריף מודיע ברוט בנחישות ל-2700 מעובדי העירייה כי בכוונתו לשנות את נהלי העבודה, להדק את הפיקוח והבקרה על העובדים גם באמצעות ביקורות פתע ולהילחם במקרים של עבירות על החוק מצד עובדי העירייה.



"לפני שלושה חודשים הגשמתי חלום. זכיתי לעמוד בראשות העיר בה נולדתי, ובה חייתי כל ימי", כך פותח ברוט את מכתבו לעובדים. "נכנסתי לתפקיד בענווה ובחרדת קודש, לאור האתגרים הגדולים העומדים בפתחנו בתקופה הקרובה".

בהמשך מציין ברוט את המציאות הקשה והאתגרים המאוד מורכבים שאיתם נאלצת העיר להתמודד, ומוסיף: "אבל אל תתבלבלו: אסור לראות בכך תמונה פסימית לעתיד העיר. בדיוק להיפך: אני רואה במצב הזה הזדמנות אדירה, לבנות מחדש את מה שנהרס ולהבטיח עתיד טוב יותר לעיר ולתושבים שלנו".

כחלק מהפעילויות שנועדו שפר את המצב, מצין ברוט את התגייסות שרי הממשלה שביקרו בעיר באחרונה, בהם השרים ישראל כ"ץ, גלעד ארדן ויובל שטייניץ. הוא מוסיף כי הצליח להקים קואליציה רחבה, שבכוונתו להרחיב עוד יותר. "מצד שני, התעקשתי שהעלויות של הנהלת העיר יהיו בקדנציה הזו הנמוכות ביותר אי פעם", מצוין ברוט, "עד שנשלים את תכנית ההבראה, הודעתי שכל אחד מאיתנו יידרש לתת לדוגמה אישית: אני ויתרתי על הרכב הצמוד בשנה הראשונה, ואני ממשיך להשתמש ברכבי הפרטי על חשבוני. סגני ראש העיר פועלים כבר כמה חודשים ללא שכר. זה מעולם לא היה בעבר".

"הודעתי גם שבשום מחיר לא אסכים לפרוץ את מסגרת התקציב, ועמדנו ביעד הגרעון שלנו: אישרנו תקציב אחראי שבו הפחתנו את הגירעון של העיר בת-ים מ-87 מיליון שקלים ל-57 מיליון, ובשנה הבאה נוריד אותו בצורה דומה", הוא ממשיך ומדגיש: "התקופה הזו התאפיינה בעיקר בצורך לייצב את הספינה, וכעת נצטרך להעביר הילוך כדי לשפר בצורה משמעותית את התמורה לתושבים. לשם כך נדרש מאמץ מיוחד של כולכם, כל עובדי העיריה: עליכם לזכור שהתושב הוא הלקוח שלנו, והתפקיד שלנו הוא לשרת את הציבור ולתת לו תמורה מלאה לכספו".

ברוט פונה לעובדי העירייה, מבקש מהם לתת מענה לתושבים לכל בקשה או מצוקה, ומציין בפניהם: "הודעתי כבר, ואני שב ואומר: תהיה אצלי אפס סובלנות למקרים בהם עובדי עירייה יתייחסו בחוסר כבוד לתושבים. יש בעיריית בת ים עובדים נפלאים ומסורים. אני גאה בכם ובזכות להוביל אתכם. אבל חשוב שנזכור כי אנחנו עובדים עבור הציבור – ולא להיפך. עלינו להפוך את העולם בשביל התושבים שלנו". ברוט אף מודיע כי בכוונתו לקיים ביקורות פתע כדי לוודא שאכן עובדי העירייה נאמנים לתפקידם.

"באותה מידה לא תהיה סלחנות כלפי אנשי עירייה שיפעלו בניגוד לחוק, או ישלחו יד בקופה הציבורית על חשבון התושבים. זה לא יקרה במשמרת שלנו", הוא מבהיר.

בהמשך מכתבו מודה ברוט כי על העירייה לשפר תחומים רבים, בהם את נהלי העבודה הפנימיים בתוך העיריה, ומוסיף "זה תהליך שכבר נמצא בעיצומו, ובכוונתי לוודא שאף אחד לא ישים לנו מקלות בגלגלים. מי שינסה להכשיל את המערכת ולפעול נגד מדיניות הנהלת העיר, לא ימשיך להיות חלק מאיתנו".

"לאחר בחירתי, התחייבתי גם להביא לעיר את אנשי המקצוע הטובים ביותר מהרמה הארצית. במסגרת זו תכנס בשבוע הבא לתפקידה מנכ״לית העיריה החדשה, יודפת אפק-ארזי. יודפת, בכירה ברשות החברות הממשלתיות ובמשרד האוצר, תפעל לצידי בהובלת תכנית ההבראה, שיפור השירותים העירוניים, והעמדת צוות מקצועי מן השורה הראשונה בהנהלת העיר. בהזדמנות זו אבקש להודות מקרב לב למנכ״ל העיריה אפרים מזרחי, אשר שירת את תושבי העיר כבר עשרות שנים בתפקידים שונים בעירית בת-ים וראוי לתודה רבה על כך".

לסיום מודיע ברוט לעובדי העירייה כי "החל מהשבוע הבא, תתקיים ישיבת צוות בכיר מדי יום ראשון בבוקר בלשכתי. פעם בחודש תתקיים ישיבה של פורום נרחב יותר, לכל מנהלי האגפים ומעלה, שם תוכלו להציף כל בעיה או רעיון. בין לבין, הדלת שלי פתוחה תמיד לכל בעיה או בקשה של כל עובד ועובדת. בכל יום, ובכל שעה".

"אני מאמין בכם, ויודע שאתם הכח המניע מאחורי עבודת העירייה. זו הזדמנות טובה להודות מאד לכולכם, ולאחל לכולנו המשך קדנציה פורייה ומוצלחת. העבודה הצפויה לנו היא קשה, אך מאתגרת. אם נעבוד יחד אין לי ספק שנוכל בסופו של דבר לא רק לחלום חלומות – אלא גם להגשים אותם", הוא מסכם.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. תושבת העיר

    בהצלחה לראש הכיר צביקה ברוט!
    אתה נותן לנו תקווה.
    עכשיו תדאג גם לצעירי העיר שמקימים משפחות ונוטשים את העיר וגם להורים לילדים המיוחדים שאוכלים קש מכל הכיוונים!

  2. שלמה ציון

    מה לגבי המכוניות שחונות על המדרכות, ובאדום לבן… אין דין ואין דיין בבת ים…. מערב הפרוע וכל מה שקשור בחניות בבת ים

  3. שושי

    ברוט-לא ברור עד מתיי יימשכו השיעורים?עברו ימי החסד ובינתיים חוץ מדיבורים-כלום.

  4. שושי

    לא ברור לי למה על כל תגובה שלי אתם עונים שכבר יש תגובה דומה? היום כתבתי תגובה שונה ושוב אתם פוסלים.מה קרה? מתחילים לברוא שחוץ מדיבורים אין כלום? העסק גדול עליו והוא ידע בדיוק לאן הוא ניכנס ובכל זאת נכנס

  5. אנה

    מילים יפות על ה"שירות" שהעירייה נותנת לאזרח
    אבל ראש העיר בכבודו ובעצמו לא עומד מאחורי מילותיו
    הוא מתחבא מאחורי דוברים שעונים: ראש העיר איש עסוק, תפתרו את הבעיות לבד
    בעיות אקוטיות בבתי ספר לא מטופלות
    ובלשכה עונים: מתישהו, מישהו יחזור אליכם ההורים, אבל אנחנו עסוקים ואין לנו זמן לזוטות

  6. כהן ריק

    אמנם בחרתי בברוט וכל הכבוד הגיע הזמן, אבל מזה כחודש וחצי אין לנו תאורת רחוב ברח' המייסדים, וגם בגינה הציבורית גן זלכא, פניתי למוקדם, והגעתי עד לשכת ראש העיר פדיקה בשם מלי, נאמר לי שצריך לחתום על תקציב להחלפת כל החשמל של התאורה ברחוב, כמה זמן לוקח לגזבר לחתום לאישור התקצעב, אני מאוד מאוכזת שלא יעשה דבר, עם ברוט יראה כתבה זו אולי יזיז עינינים,

  7. איציק

    הארנונה צהגבוהות בארץ אם לא הגבוהה ביותר ובלילה 75% מהרחובות חשוכים לנרות שיש עמודי תאורה.
    כבישים עלהם עובדים ובמקום 3 נתיבים נשאר אחד וגם הוא משובש כמו 90% מהכבישים בבת ים שגם היו כך לפני העבודות, אז…..איך הקוםה ריקה?!

  8. יחזקאל

    אם אין לכם תקציב לפקחי עירייה אמינים ונאותים תפעילו את הקקהנוע לאסוף גללי כלבים מהמדרכות ,שתושבי ערים אחרות לא יגעלו להיכנס לעיר פעם זה עבד בתל אביב אבל בת ים זה לא תל אביב ,זבובים נכנסים למכולות בגלל זה ,זה נמצא ליד מסעדות לפעמים, יש בעלי כלבים שמלכלכים לא באזור מגוריהם וזה מממש דוחה ומגעיל בהצלחה.

  9. מלכה נחמיאס

    בהצלחה שהעיר בת ים תצליח ותתפתח וכל הצעירים יחזרו לבת ים והעיר תשגשג

  10. סמיון

    אף אחד לא הצליח לשנות מאומה בעיר הזאת, גם עם כל הכוונות הטובות, אם יש(ולא ניראה לי). הפתרון היחיד זה חיבור לעיריית תל אביב, וביטול העירייה הנכשלת… זה יקרה במוקדם או במאוחר, וכמה שיותר מוקדם זה יקרה כולנו נרוויח מזה

  11. משה

    ביקורות פתע אלק העיר חזרה לימי יהושוע שגיא מגעילה מלוכלכת אי אפשר להסתכל קדימה בלי לדרוך על מוקש צביקה דיבורים כמו חול שום שינוי לא רואים בשטח ולצערי גם לא באופק

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות