ראש עיריית בת ים צביקה ברוט
צביקה ברוט. צילום: מורן בן זכאי

ברוט מסכם 100 ימים: "הטיילת קורסת, מיליוני שקלים נעלמו"

ראש עיריית בת ים סיכם את שלושת החודשים מאז שנכנס לתפקיד: ''מהיום הראשון של התפקיד לא הייתה לנו דקה של חסד'': התברואה, החולדות, עסקאות הנדל"ן שנבדקות, עונת הרחצה שבפתח וגם: מדידות הנדל"ן. זה מה שמתכנן צביקה ברוט

פורסם בתאריך: 10.3.19 15:55

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, ערך היום (ראשון) מסיבת עיתונאים בבניין העירייה, שבה סיכם את 100 הימים מאז שנבחר לתפקיד. במהלך שלושת החודשים שבהם הוא מכהן כראש עירייה, סיפק ברוט סיפק לא מעט כותרות לגבי מספר נושאים, שאליהם התייחס היום.

ברוט לא הסתיר דבר. הוא הציג תמונת מצב קשה: קופת העירייה ריקה, מיליוני שקלים נעלמו, ישנן בעיות בתשתיות וגם בטיילת, כפי שפורסם בעבר ב"השקמה בת ים". "נשקיע שבעה מיליון שקל שנועדו לשקם את המצוק החופי", אמר ברוט, "הטיילת שלנו קורסת, ביקשתי ממחלקת ההנדסה לבדוק, ונוציא צו של מבנה מסוכן על החלק מהטיילת. הטיילת מסוכנת ובחלקים מסוימים היא על סף קריסה, בעקבות הזנחה של שנים. לחלקים הדחופים אנחנו נמצא פיתרון מיידי, בנוגע לשאר החלקים – נמשיך לגייס את הכסף". לאחר מכן, התייחס ברוט לעונת הרחצה, והבטיח כי "תושבי בת ים ישלמו פחות החל מהקיץ הקרוב על השימוש בחופים בבת ים. בנוסף, כל בת ימי יכול לחנות חינם ברחבי העיר ואני קורא לכולם: רוצו לקחת את תווי החניה".



את מסיבת העיתונאים פתח ברוט בהצהרה, שבה הדגיש עד כמה המצב שבו נמצאת העיר קשה ומורכב. "אני נמצא בתפקיד שלושה חודשים, ונהנה מכל רגע. אני מאוד אוהב את התושבים ואת העיר", אמר ברוט, "אני עובד מהבוקר עד אמצע הלילה. אני לא מתלונן לשנייה. נכנסתי לתפקיד במטרה לשנות את העיר. אבל יש כאן ירושה לא פשוטה ואנחנו עושים עבודה. אני מעריך שיש לנו שנתיים מאוד מאתגרות כדי לשקם את העסק מחדש. תהיה לנו שנה קשה גם ב-2020. במהלך השנתיים הקרובות ניישם את תוכנית ההבראה, ונוביל שינוי בסדרי העדיפויות. המטרה היא שהתושבים ירגישו כמה שפחות את הפגיעה. אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך של ניתוח העיר, אבל צריך לדעת שזה ייקח זמן".

"מהיום הראשון בתפקיד לא הייתה לנו דקה של חסד", המשיך ברוט, "יש בעיות עם התאורה ברחוב, יש בעיה עם צינורות ביוב שמתפוצצים. בישיבת המועצה האחרונה העברנו תקציב בסכום של 19 מיליון שקל לטיפול ראשוני בליקויים, ואני מעריך שלקראת סוף האביב נוכל לצאת למכרז, על מנת להמשיך ולשפר את תשתיות החשמל".

ברוט הדגיש כי יעמוד במסגרת התקציב שאושרה וסיפק סיבה לאופטימיות, על אף הקשיים. "הגירעון בסוף שנת 2019 יצומצם ל-30 מיליון שקל ואנחנו בדרך להגיע לאיזון כלכלי בגירעון נשלט", אמר והתייחס לקואליציה הרחבה שהקים: "העיר במצב חירום. אני לא עושה שיקולים מי היה נגדי ומי בעדי. יש לנו אמנם קואליציה רחבה, אך עם עלויות נמוכות ביותר, בעקבות קיצוץ בהוצאות סעיף ההנהלה. סגני ראש העירייה עובדים ללא שכר, אני ויתרתי על הרכב סך ואני מאמין שנצליח להוריד את העלויות בשנה הקרובה".

ברוט התייחס גם לגובה הארנונה ולשיטת המדידה, נושא שאליו התייחס בהרחבה עוד במהלך הקמפיין לראשות העירייה. "התחלנו במהלך לביטול מדידות הארנונה", בישר במסיבת העיתונאים והבהיר כי כי את צו הארנונה הנקבע על ידי משרד הפנים, אין באפשרות הרשות המקומית לשנות. הוא הסביר כי בשלב זה בעירייה בודקים מי החברה שתבצע את המדידות, לאחר שתעמוד בתנאי המכרז, המגובש בימים אלה. לאחר מכן הסביר כי גם אם יתברר שב-20 אחוז מהמדידות נמצאו פגמים, ניתן יהיה לטעון שישנו פגם בשיטת המדידה".

נושא נוסף שעלה במסגרת מסיבת העיתונאים הוא ההתנהלות הבעייתית לכאורה בכל מה שנוגע לפרוייקטים בתחום הנדל"ן בעיר. ברוט שכבר יצא בהצהרה חדה, לפיה אושרו פרוייקטים ועסקאות שלא היטבו עם התושבים, אלא עם היזמים והקבלנים, אמר היום כי מיליונים נעלמו מקופת העירייה. "התחלנו לחפש את הכסף שנעלם מקופת העירייה", כך חשף, "היו המון מיזמים שעלו מיליונים לקופה ולא תרמו כלום לתושבי העיר. מיליוני שקלים נעלמו בעסקאות הנדל"ן בעיר ואנחנו נמצאים בהליך בדיקה בנושאים הללו".

"מדיניות הבנייה שקיימת היום לא תימשך", הוסיף ברוט, "אנו מתכוונים לעודד תמ"א, אבל נצמצם את הבנייה המסיבית באזורים מסוימים. אנחנו בוחנים פרויקט אחר פרויקט, ובתוך חודשים ספורים נחליט אילו פרויקטים לעצור ואילו לאשר. יש מספר נושאים בבדיקה מצד הרשויות הרלוונטיות, ואני יכול לומר שיותר מרשות אחת מעורבת. בכל המקרים הללו התבקשנו לשתף פעולה, ואני לא יכול לפרט כרגע מעבר לכך. אני רק יכול לומר שתהיה אפס סבלנות בכל הנוגע לניקיון כפיים".

לפני כשבוע במכתב ששלח ברוט לעובדי העירייה, כפי שפורסם כאן. גם במסיבת העיתונאים הוא חידד את המסר וציין כי ינהג ביד קשה בכל מקרה של עבירה על החוק מצד עובדי העירייה. "אם יתעורר חשד כלפי עובדי עירייה, בכירים ככל שיהיו, הם לא יהיו פה ויטופלו על ידי הרשויות בכל חומרת הדין. אם מישהו שלח יד לקופה הציבורית, ובתוך כך תושבי בת ים הפסידו מאות מיליוני שקלים, אנחנו פה כדי להחזיר את הכספים. למרות שבחלק מהמקרים כנראה שנגלה שזה מאוחר מדי".

ברוט התייחס גם לשירות לתושבים ולתברואה בעיר, כולל מכת החולדות שעליה מתלוננים לא מעט תושבים. "הכפלנו את תקציב ההדברה בעיר", כך בישר, והוסיף: "אנו רואים ירידה משמעותית במספר התלונות בנושא. יש עדיין באזורים ספציפיים תלונות על חולדות, ואנו מטפלים בנושא, ואנחנו מבצעים הדברה גם בחצרות פרטיים".

הוא הסביר כי עד שלא יסתיימו עבודות הרכבת הקלה, תמשיך העיר לסבול מחולדות ועכברים, אך הוסיף כי "אנו נותנים דגש לתחום התברואה ומטפלים בכל המפגעים בעיר, כולל מהלך של טיפול ושדרוג הגינות ציבוריות. הכפלנו קנסות במסגרת האכיפה שנועדה לדאוג לניקיון העיר, הוריתי לרכוש עמדות לשקיות שיוצבו בכל הגינות הציבוריות בעיר כדי שבעלי הכלבים יאספו את הגללים, יצאנו למכרז כדי להכפיל את האשפתונים בעיר ואנחנו עושים הכל כדי שלתושבים לא תהיה סיבה ללכלך".

בעניין עבודות הרכבת הקלה והמלחמה שהכריז, סיפר ברוט: "חברת נת"ע המבצעת את העבודות, היא חברה טובה עם אנשים מקצועיים. הם עובדים עבור פרויקט לאומי חשוב ואנחנו בבת ים מעוניינים בו אותו. אני מאוד רוצה את הרכבת הקלה. אבל העבודות חייבות להיעשות בצורה מידתית. העיר היחידה שיש בה בעיות היא בת ים. יש לנו שלוש-ארבע דרישות שעליהם לא נתפשר. יש לנו בעיה קשה מאוד ברחוב הרצל, אנחנו מתמודדים עם בעיות חניה באזור, ולכן החלטנו שאנחנו לא נותנים להם יותר להשתולל. הם לא יוכלו להמשיך לעבוד באותו האופן בבת ים, אלא לסיים חלק אחד כדי להמשיך לחלק שאחריו. נכון להיום, המומחים שלנו אומרים שילדים ומבוגרים תושבי העיר עלולים להיפגע, ולכן אנחנו בדיונים עם נת"ע. אני לא רוצה לעבוד בכוח, כי בסופו של דבר זה ישפיע על התושבים".

ברוט חשף בפני הנוכחים כי הוא מצפה שעובדי העירייה ייתנו מענה לבעיות התברואה, והודה: "יש לנו עוד הרבה מאוד לתקן. אני עושה ביקורות פתע במוקד העירוני, מתקשר ומבקש לראות כיצד מטפלים במפגעים ואני יכול לומר שיש מה לשפר ונדאג לכך. ערכתי בכמה ביקורי פתע, אמנם לא נתקלתי עדיין במקרים שמוקדן לא עבד, אך יש הרבה מאוד מה לתקן".

והיו עוד בשורות. ברוט הכריז כי יפעל לקדם את מחיר למשתכן בעיר, כפי שפורסם לראשונה ב"השקמה בת ים": "הבטחתי שנביא את המחיר למשתכן לבת ים, ואני מקווה ששר האוצר הזה יספיק לממש את התוכנית. יש לנו חודש להכריז על כך לפני הבחירות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שושי כהן

    ברוט-ידעת בדיוק לאן אתה נכנס.אמרת שכל חייך היית בבת ים {? }-אז בבקשה די להתלונן[זה לא מוסיף כלום].

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מתאים לו להיות ראש עיר לא נותן מענה לאנשים שרוצים עזרה אנשים שלא מסיימים את החודש על גרעין שנפל על הרצפה 730 שקל דוח על מה ולמה בושה של מערכת בתור דייר בבת ים ממש חוצפה

  3. שסאד

    אחרי שניבחרים. אומרים את אותו תקליט.
    "הקופה ריקה אין כסף .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות