מאבק היזמים על ההתחדשות העירונית בבת ים עולה מדרגה

לאחר שבעיריית בת ים הודיעו על הקשחת התנאים ליציאה לפרוייקטים של תמ"א 38, התכנסו היזמים שהודיעו: יוצאים למאבק נגד המדיניות החדשה בעיר

פורסם בתאריך: 10.9.20 13:56

נמשכת המחלוקת בין היזמים לבין הנהלת העיר בת ים בנוגע לתמ"א והתחדשות העירונית בעיר. לאחר שכ-50 יזמים הכריזו מאבק על התנהלות העירייה בנוגע לפרויקטים שכבר אושרו, התקיים כנס ראשון לבחינת דרכי פעולה והמשך מאבק.

כפי שפורסם בהרחבה ב"השקמה חולון" כ-50 יזמים התאגדו ויצאו למאבק נגד מדיניות הנהלת העירייה, בטענה כי היא מערימה קשיים ודורשת לבצע שינויים בתוכניות שכבר קיבלו אישור עקרוני. בישיבת החירום, החליטו על החרפת המאבק בנוגע להתחדשות העירונית בעיר. זאת, כך לדבריהם, תוך שמירה מלאה על זכויות התושבים ובעלי הדירות אשר מולם הם חתומים על שותפות מלאה להצלחת הפרויקטים.



בכנס השתתפו עו"ד מיכה גדרון ועו"ד ניצן זימרן ממשרד "עופר טויסטר", שהסבירו לחברי העמותה על ההחלטות שקיבלה לאחרונה מהנדסת העיר, מיכל מאיר. "במקום שראש העירייה ומהנדסת העיר יזמנו את היזמים שהם השותפים של התושבים לפגישה בכדי לשמוע ולהבין את הצרכים המיוחדים של ההתחדשות העירונית, ולסייע בפיתרון בעיות התושבים, הם בוחרים להתנצח בכתבות ומסרים ללא ערך", כך טענו.

היזמים התכוונו להצהרת העירייה כי תפעיל מנגנון בקרה, במטרה להגן על התושבים המבקשים להתחיל בפרויקט תמ"א 38, ולוודא שיגיע לסיומו לשביעות רצונם של הדיירים, כפי שפורסם כאן ב"השקמה בת ים". זאת, כפי שהבהירה העירייה לאור הצמיחה בהיקף הפרויקטים של תמ"א 38 ולנוכח העובדה כי העיר היא הרשות עם מספר הבקשות הגבוה ביותר לתמ"א והתחדשות עירונית.

בהיעדר הסכמה, החליטו חברי ארגון היזמים לצאת למאבק. בימים אלה עורך הדין מיכה גדרון מכין עתירה מנהלתית נגד כמה מההחלטות של מהנדסת העיר שיצאו לאחרונה. כמו כן, הוחלט לשכור חברת יחסי ציבור שתסביר, תיידע ותלווה את התושבים במדיה הכתובה והדיגיטלית. כמו כן, מקדמים בארגון מועדים להפגנות תושבים. במקביל, תיבדק אפשרות משפטית לתביעה ייצוגית לנזקים של תושבי העיר והיזמים ששותפים לפרויקטים, לצד אפשרות משפטית לתביעות אישיות.

לטענת היזמים היתכנותם הכלכלית של הפרויקטים נבדקו כבר בעבר באופן יסודי על ידי ההנהלות הקודמות ומהנדס העיר הקודם ואושרה להם תוספת של שלוש קומות, אולם הנהלת העיר ביטלה את האישור. לכן, כך נטען, בבדיקות נמצא שהיזמים אינם מסיימים פרויקטים משום שקיבלו אישור לתוספת של 2.5 קומות בלבד מאזור בלפור ועד גבול חולון. לראייה, כך טוענים היזמים, ישנם מספר פרויקטים תקועים בעיר, ואלה אותם פרויקטים שקיבלו אישור לבנות רק 2.5 קומות. לטענת היזמים לאחר שבוטלה חצי קומה נוספת רבים אינם מצליחים לסיים את הפרויקט.

עוד טועני היזמים כי "הדוגמאות של ראש העירייה ומהנדסת העיר לאתרים שיזמים השאירו באמצע בנייה, הם ללא תוספת זכויות, כפי שהיה בשנים האחרונות. לצערנו המדיניות החדשה גרמה ליזמים לעמוד בפני שוקת שבורה בעוד מספר שנים".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "כיום העירייה עובדת עבור התושבים, ולא עבור הקבלנים. אנחנו נאשר כל פרויקט התחדשות עירונית שיסייע לתושבים, אבל נחסום בכל מחיר יזמים שינסו לעבוד על התושבים או לסכן את כספם ורכושם. כבר היום יש ברחבי העיר פרויקטים של תמ"א שנתקעו באמצע במשך שנים רבות, והדיירים גרים בלב אתר בנייה כבר תקופה ארוכה. אנחנו לא נאפשר לזה לקרות שוב. אנחנו מציעים לכל יזם בעיר להשקיע את כספו בשיפור השירות לתושבים, ולא ביחסי ציבור שלא ישפיעו על החלטות הדרג המקצועי בעיריה. טובת התושבים היא הדבר היחיד לנגד עינינו, כפי שנעשה בתל אביב, חולון, רמת גן, ראשון לציון וערים אחרות, ואנו מציעים ליזמים להתחיל ולפעול בדרך דומה".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רחל

    חלק מבבניינים ישנים ומועדים להריזה. לבנות עליהם עוד קומות זה מסוכן לתושבים . פיננוי בינוי עם ערבויות עדיף פי כמה.

  2. מירי

    שמחה לשמוע שטובת התושבים היא מעל הכל, כמו שצריך להיות בכל עירייה מתוקנת!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות