צילום: Tanya Keisha / shutterstock.com

עיריית בת ים מכריזה: כך נצליח למנוע פגיעה בדיירים בעקבות תמ"א 38

על רקע ההתאגדות של כ-50 יזמים הטוענים שהעירייה עוצרת ומעכבת פרויקטים של התחדשות עירונית, בעיריית בת ים מתכוונים להפעיל מנגנון הגנה לתושבים

פורסם בתאריך: 12.8.20 17:37

עיריית בת ים הודיעה היום כי תפעיל מנגנון במטרה להגן על התושבים המבקשים להתחיל בפרויקט תמ"א 38, ולוודא שיגיע לסיומו לשביעות רצונם של הדיירים.

הודעת העירייה על ההחלטה החדשה נמסרה כשברקע מאבק שהכריזו יותר מ-50 יזמים נגד התנהלות הנהלת העיר, בטענה כי מערימים עליהם קשיים ודורשים מהם לבצע שינויים בתוכניות שכבר קיבלו אישור עקרוני. זאת, כפי שפורסם לראשונה ב"השקמה בת ים".



כעת, בעירייה מסבירים כי לאור הצמיחה בהיקף הפרויקטים של תמ"א 38 ומתוך הרצון לוודא שפרויקט מגיע לסיומו ולא מופסק באמצע הבנייה, החליט ראש העירייה צביקה ברוט כי העירייה תבקש כתנאי לדיון בהיתר מכח תמ"א 38 – להציג דוח איתנות כלכלית (due diligence) שיחשוף את יכולתו של היזם לעמוד בתנאים עליהם התחייב.

בכך מקווים בעירייה שיוכלו לחשוף מראש יזמים המציגים לתושבים תמונה ורודה, שרחוקה מהאמת ועלולה לגרום להם לנזקים כספיים.

את המנגנון החדש יזם ברוט יחד עם מהנדסת העיר, אדריכלית מיכל מאיר, שהסבירו כי לא פעם הפרויקטים אינם מגיעים לסיומם, ודיירים נותרים ללא מענה.

בעיריית בת ים מציינים כי העיר היא הרשות עם מספר הבקשות הגבוה ביותר לתמ"א והתחדשות עירונית, כאשר לצד פרויקטים מוצלחים רבים, נוצרו מצבים שבהם היזמים שחתמו על הסכמים מול בעלי הדירות וקיבלו את היתרי הבנייה מהוועדה המקומית, נקלעו לקשיים כלכליים תוך כדי ביצוע הפרויקט ולא השלימו אותו. התוצאה: בעלי הדירות נאלצים להמשיך להתגורר בבניין שנמצא בהליך בנייה או לחלופין להוציא סכומים לא מבוטלים עבור שכירות, כאשר אין להם מענה, כתובת וצפי לסיום. על פי נתוני העירייה רק בשנה האחרונה התגלו בבת ים שורה של פרויקטים שהופסקו במהלך העבודה, ודיירים רבים נאלצו להפסיד את כספם.

המדיניות החדשה צפויה לעלות לקרוב לאישור בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר. במקביל, כך נמסר מהעירייה, מתכוונים בהנהלת העיר לקדם פרויקטים שונים של תמ״א ופינוי-בינוי, אך ממשיכים במדיניות שמתעדפת פרויקטים הכוללים תמהיל משמעותי של תעסוקה, מסחר ומלונאות לצד מגורים.

עוד נמסר כי בעיר נערכים מחדש לאור המיתון הצפוי במימושים בשטחי מסחר ותעסוקה, ובונים כעת על מימוש של כמיליון מ"ר לשימושים אלה בחמש השנים הקרובות. במקביל נערכים בעיר להקמת מינהלת לקידום אזור העסקים החדש, ומתכוונים להציע ליזמים הראשונים שיוציאו היתרי בניה כבר בשנתיים הקרובות תמהיל מועדף עם אחוז מגורים גדול יותר.



ראש העירייה, צביקה ברוט, מסר: "המטרה המרכזית שלנו היא להגן על התושבים שלנו ועל הכסף שלהם, ורק לאחר מכן לעודד התחדשות עירונית. יש דיירים שבטוחים שהתמ״א תשפר את ערך הדירה שלהם כי יזמים מסוימים מוכרים להם חלומות, והם ממהרים לחתום ולהתקדם בלי לבדוק שמדובר ביזם שיכול גם לקיים את ההבטחות שלו. זה לא תמיד קורה. המחוקק לא נתן את הדעת לסוגיה, והתפקיד שלנו הוא להיות חומת המגן שמגנה על התושבים. אני בעד תמ"א ובעד פינוי בינוי, כל עוד הם לא מסכנים או גורמים נזק לתושבים הן מבחינה כלכלית, והן מבחינת עומסי תנועה, בעיות חניה ותשתיות".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דורון

    מול הבניין שלי יש תמא 38 שנמשכת כבר כמעט 5 שנים… (לא פינוי בינוי). מי מפצה אותנו על העוגמת נפש????

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות