אתר בנייה בת ים. צילום: השקמה

הלמ"ס: בת ים במקום השני בישראל בבניית מגדלי מגורים

רק באחרונה הצהירה הנהלת העיר החדשה כי תיאבק בבנייה לגובה. כעת מתברר כי בת ים שיאנית בתחום

פורסם בתאריך: 4.8.19 09:52

העיר בת ים מדורגת במקום השני במספר הבניינים הנבנים מעל תשע קומות בישראל. מתוך 2.6 מיליון דירות למגורים ברחבי הארץ, בבת ים נכון לשנת 2018, עולה כי סך הדירות למגורים הוא 53,716 עם 2,445 מבנים והיא נמצאת במקום ה-11 מתוך 16 הערים הגדולות בישראל ביישובים שמעל 100,000 תושבים, כך ניתן לראות לפי נתונים שפרסמה אתמול (רביעי) לראשונה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.



כמו כן, לפי הנתונים אפשר לראות כי בשנה אשתקד, בת ים המשיכה לצמוח לגובה והיא נמצאת במקום השני בארץ עם 3.5 אחוזים בשיעור בניית בניינים מעל 50 דירות המהווים כתשע קומות ויותר, כאשר היא גם נמצאת במקום האחרון עם מעט המבנים הנמוכים בין קומה אחת לשתיים עם 3.3 אחוזים בלבד.

בערים השכנות בונים פחות לגבוה. בכל הנוגע לבניינים מעל 50 דירות ומעל הקומה התשיעית, עולה כי תל אביב נמצאת רק עם שני אחוזים, ראשון לציון הרחק מאחור עם 0.9 אחוזים וחולון -1.9 אחוזים.

עוד עולה מהנתונים כי בת ים נמצאת במקום הראשון בבנייה לגובה בין 21 ל-50 דירות, עם 36 אחוז, תל אביב – 10 אחוזים, ראשון לציון – 8.6 אחוזים וחולון – 10.5 אחוזים.



נתונים אלו נלקחו ממרשם הדירות והמבנים המתעדכן אחת לשנה ומתבסס על נתוני הארנונה של 257 הרשויות המקומיות בישראל. הם אינם כוללים דירות שאינן מדווחות וכן דירות בישובים שיתופיים כמו קיבוצים ומושבים שיתופיים, שמשלמים ארנונה משותפת.

הנתונים נחשפו כאשר רק באחרונה הצהירו ראש העירייה, צביקה ברוט וסגנו, מחזיק תיק ההנדסה, אלי יריב, כי ילחמו בבנייה לגובה ולריבוי המגדלים בעיר.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 עוד באותו הנושא:

צביקה ברוט: "העיר בקריסה בגלל שחנקו אותה עם מגדלים ודירות"

בוסקילה: סוף להשתוללות הפינוי בינוי – עוצרים את המגדלים

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות