צביקה ברוט
צביקה ברוט

צביקה ברוט: "העיר בקריסה בגלל שחנקו אותה עם מגדלים ודירות"

בראיון שהעניק ראש עיריית בת ים בסוף השבוע האחרון ברדיו תל אביב, הוא הבטיח שהעיר לא תתאחד עם תל אביב, הצהיר מהי עמדתו בנושא ההתחדשות העירונית והסביר כיצד הוא מתכוון להביא יותר עסקים לעיר

פורסם בתאריך: 17.2.19 12:55

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט התראיין ביום שישי האחרון בתוכנית הנדל"ן של עופר פטרסבורג ברדיו תל אביב 102FM וסיפק כמה הצהרות מעניינות ונחרצות בנושאים בוערים שונים. בין השאר, הבטיח ברוט להוריד בצורה דרמטית את מספר המגדלים בעיר, סיפר שהוא מעדיף פרויקטים של תמ"א 38/2 על פני פינוי-בינוי וחרץ משפט על הנהגת העיר הקודמת שכיהנה טרם היבחרו לתפקיד, שלדבריו שיתפה פעולה עם היזמים באופן שהזיק לעיר, ועשתה דברים "במודע כדי 'לדפוק' את העיר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות בבת ים? 

הורידו את אפליקציית "השקמה בת ים" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה בת ים" באייפון 


הראיון נפתח בהתייחסות לסוגיית האיחוד של העיר בת ים עם תל אביב-יפו, וברוט הסביר כי העניין כלל לא עומד על הפרק. "אנחנו לא עומדים להתאחד עם תל אביב", הצהיר, "זה היה על הפרק בעבר. עדיין קיימת החלטת שר הפנים בנושא, זה נכון, אבל אף אחד לא חושב שזה ייצא לפועל כיום, לא בעיריית תל אביב ולא בעיריית בת ים וגם כבר לא במשרד הפנים. היתה בעבר שעת רצון מסוימת, אך בבת ים חושבים שזו תוכנית הרסנית. אנחנו לא משקיעים הרבה אנרגיה בזה כי אף אחד לא חושב שזה יקרה. זה יהיה יתרון אדיר ליזמי הקבלן והנדל"ן, אך זה חיסרון מאוד גדול של התושבים".

"צריך איחוד רשויות בישראל", הוסיף, "אבל להתחיל עם איחוד תל אביב ובת ים בלי שום הכנה רצינית – אלו ערים כל כך שונות אחת מהשנייה – זה לא מתקבל על הדעת. עד כמה שאני אוהב את תל אביב, אפילו חוקי השבת שונים כאן, ואם יחילו אותם על העיר בת ים הם ישנו את הסטטוס קוו שעובד מצוין בעיר".

"אחת הבעיות המרכזיות בבת ים הן הבטחות שווא שמוכרים לתושבים בעניין מחירי הנדל"ן שיוכפלו בגלל שבת ים תתאחד עם תל אביב", הסביר, "יש לנו אינספור מומחים שאומרים את זה עוד לפני שנכנסתי כראש עיר, שבבת ים המחירים לא יעלו משמעותית אם יהיה איחוד או לא. כמו כן, בבת ים מחירי הנדל"ן מאוד גבוהים, אין דירות שנמכרות ב-1.4 מיליון חוץ מדירות מאוד ישנות ומאוד קטנות, וגם השירות לתושב יירד כתוצאה מזה. התושבים מקבלים היום שירות ברמה גבוהה שצריכה להשתפר בתחומים מסוימים עם מערכת חינוך בבת ים, שהיא אחת ממערכות החינוך הטובות בארץ".

על הסיבות שהעלו על הפרק את סוגיית האיחוד, האשים: "העיר בקריסה כלכלית בגלל שחנקו אותה עם מגדלים ודירות. זה נעשה בעיניים פקוחות של הנהלת העיר הקודמת במשך 15 שנים והיא לא ניסתה גם להסתיר את זה. בת ים התאבדה. הנהלת העיר הקודמת זרקה את העיר ממטוס בלי מצנח, והיתה רק בעד היזמים ולא בעד התושבים. אנחנו הולכים על התחדשות עירונית בכל הכוח. נציע לתושבים תמ"א 38/2 במקום פרויקט פינוי-בינוי, כי שם הם יקבלו יותר ולא יגורו בשכונות רבות של מגדלים בלי הכנה ראויה. נקבל את ההתחדשות העירונית בתמהיל הרבה יותר נוח מבחינת העיר".

 

הירשמו עכשיו לקבלת עדכונים על הנושאים שמעניינים אתכם

רבות דובר גם על ההתנהלות של הנהלת העיר החדשה לגבי הפרויקטים הנדל"ניים של העיר, כפי שאמר ל"השקמה בת ים" מחזיק תיק ההנדסה בעירייה וסגן ראש העירייה, אורי בוסקילה: "נשים סוף להשתוללות הפינוי-בינוי ונעצור את המגדלים". הוסיף לאמירה זו ברוט: "אנחנו נוריד בצורה דרמטית את מספר המגדלים בעיר ואת הפרויקטים שמתוכננים כרגע. אנחנו כפופים לחוק, יש תוכניות שאי אפשר לשנות, אבל מה שאני כן יכול לעשות, ויש המון כאלה על השולחן – אנחנו נוריד את מספר יחידות הדיור. הנהלת העיר הקודמת שיתפה פעולה עם היזמים בצורה שמזיקה לעיר. נעשו דברים שלא ייעשו, הטעו שרים כדי לקבל פטור מהיטלי השבחה, וזה נעשה במודע כדי 'לדפוק' את העיר. בת ים נמצאת במקום הראשון בארץ, שזה מטורף בכמות הבנייה העתידית של מגדלים מעל 21 קומות, זה לא הגיוני. בת ים היא לא הפתרון לבעיית הדיור של ישראל. בת ים צריכה להפוך לעיר בוטיק כמו המודל של בני ברק שהיו בדיוק באותו המצב של בת ים לפני עשר שנים ותראו אותם היום, עם האזור המסחרי של ב.ס.ר וההצלחה של העיר".

בנוסף, בראיון שטח ברוט את הפתרון שהוא מציע לחילוץ העיר מהבור הכלכלי, שבעקבותיו הוצמד לה חשב מלווה ממשרד הפנים. "הארנונה למגורים חונקת את העיר", אמר, "אך ארנונה עסקית היא המפתח לאפשר לנו עצמאות כלכלית. זו חוכמה קטנה להוסיף לעיר עוד 40 אלף תושבים ולבצע פעולות לחידוש העיר, ואז העיר תקרוס והפתרון הוא להגיד שצריך להתאחד עם עיר אחרת. יש לי פתרון יותר טוב – נחליט שהעיר שלנו לא צריכה לעבור את רף ה-200 אלף תושבים, נמתן את הבנייה כי העיר לא ערוכה לקלוט כל כך הרבה תושבים כפי שאנו רואים כבר כיום, עם שלושה מגדלים חדשים בעיר, שהדיירים שלהם מנהלים מאבק משפטי נגד חברות הניהול מכיוון שהם לא יכולים לעמוד בעלויות הגבוהות".

כמו כן, פירט ברוט את הסיבות שלא נבנה מתחם העסקים של בת ים באזור התעשייה ואמר כי "יש לנו 300 אלף מטרים מאושרים כבר לעסקים, ולא בונים אותם. היזמים לא רוצים להתקדם, החברות הגדולות בארץ ברחו מבת ים, וביקשתי מהם לחזור לעיר כי יש עכשיו הנהלת עיר חדשה ושינסו לעבוד איתנו מחדש. הם לא רצו להיכנס לבת ים כי הנהלת העיר הקודמת לא רצו אותם בבת ים. האג'נדה היתה לבוא ולהקשות עליהם, להעמיס עליהם ביורוקרטיה ולהקל על מי שרוצה לבנות יחידות דיור. דיברתי על בני ברק? אז ב.ס.ר שלנו בבת ים, על 900 דונם שרוצים להפוך לאזור עסקי. הוקמו שם כבר שני מגדלים ראשונים על ידי הנהלת העיר הקודמת עם למעלה מ-50 אחוז לדיור שזה אבסורד. המדיניות שלנו מהיום היא המדיניות תהיה 80:20 לטובת מסחר ושירותים ולא כפי שהיה בעבר לטובת דיור".

הוא סיפר כי הוא נפגש עם בכירים ממשרד האוצר שטענו בפניו כי תמהיל הבנייה של העיר לא טוב, ואף טענו בפניו כי הוא צריך להוסיף עוד יחידות דיור. בכך, לדבריו, הם משחקים בשני כובעים. "האוצר רוצה להוסיף עוד יחידות דיור לעיר, והתשובה שלנו היא ברורה – זה לא יקרה בבת ים. התוכניות הקיימות מעמיסות על העיר, ובמקום לקחת עיר עם פוטנציאל אדיר, עם רצועת חוף משגעת, שאפשר לפתח אותה כעיר בוטיק – מעמיסים עליה והורסים אותה. גם אם יהיה איחוד, הוא לא יהיה אפקטיבי לתושבים, ואין אף איש מקצוע שחושב שזה טוב להוסיף יחידות דיור לעיר חוץ מהיזמים, הקבלנים והנדל"נים".

על העתיד בעיר בת ים סיכם ואמר כי "הארנונה העסקית בבת ים עומדת על 860 שקל לתושב. בתל אביב זה 6,000. אני לא הולך להתחרות עם ראשון או עם תל אביב, אבל אין שום סיבה בעולם שבמיקום שלנו, באזור העסקים שיושב על ציר איילון, הרכבת הקלה ורכבת ישראל, לא יגיעו לפה עסקים חדשים במיקום פנטסטי, שלפי דעתי זה הרבה יותר טוב מאשר להיכנס למרכז תל אביב כיום. נשווק את העיר בצורה נכונה כדי שעסקים יבואו לבת ים, והתמהיל הנכון הוא שאזור העסקים שלנו יתפתח בצורה משמעותית. כשזה יקרה, בת ים תוכל לעמוד על הרגליים לבדה".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יאללה בלאגן מחכים לך בבית המשפט עם התביעה חברי העצמאות

  2. מוז לומ

    אין ספק שברוט וחבריו לא מבינים כלום בכלכלה. המגדלים שנבנו בבת ים הביאו תושבים חדשים מחתך אוכלוסיה גבוה יותר ומעשרים את העיר. הם מעדיפים להשאיר את העיר עלובה ומתפוררת ולנסות להתחרות באיזור התעשיה של ראשון לציון שנמצא 2 דקות נסיעה מבת ים. חבורה של עלובים חסקי הבנה עם אידאולוגיה סוציאליסטית מיושנת נבחרה להרוס את ההתקדמות המטאורית של בת ים בשנים האחרונות.

  3. צהוב בנשמה

    פרוייקים של תמ'א הם סבל לא יתואר לדיירים ולסביבה
    צריך לאשר פרוייקטים של פינוי/בינוי לא גבובים כי מצב הבתים גרוע וישן משנות ה 50

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העיר בקריסה כי הבניינים ישנים מתפוררים חורים ןכדוצה

  5. סמיון

    רק האיחוד עם תך אביב יעזור להוציא את העיר מהבור של שכיתות וניהול כושל של עשרות שנים. לפזר מיד את הפקידות הבחירה בעירייה – הם האחראים על מצבה העגום של העיר

  6. תושב בת ים

    איחוד עם תל אביב זו אופצייה שהכי טובה לתושבים של בת ים – כתוצאה של איחוד נקבל עליית מחירי נדל"ן , שירותי עירייה יותר איכותיים במחיר ארנונה פחות ממה שיש לנו היום. איך אומרים … הייתה לעיריית בת ים הזדמנו שנמשכה יות מ 30 שנה – לא יצאה מזה שום דבר – תושבים תמיד שילמו ארנונה מאוד גבוהה אבל עיר במצב עלוב ובלי כסף …. תנו הזדמנות לעיריית תל אביב שמצליחה ובגדול

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות