פינוי בינוי ברחוב העצמאות
פינוי בינוי ברחוב העצמאות

עצירת הפינוי-בינוי בגיבורים: התושבים מאיימים בתביעה

כפי שפורסם לראשונה ב"השקמה בת ים", העירייה דורשת את היטלי ההשבחה מהיזמים ועוצרת את הפרויקט. הדיירים מתנגדים: "זה יבריח את היזמים ואת הקבלנים"

פורסם בתאריך: 21.2.19 14:14

דיירים ממתחם הגיבורים שבבת ים, הגיעו הבוקר (חמישי), ללשכת ראש העירייה צביקה ברוט, ודרשו ממנו לא לעצור את פרויקט הפינוי-בינוי. לטענת הדיירים, הפרויקט בבניין הישן במתחם הגיבורים בעיר, מחכה כמעט עשור כדי לצאת אל הפועל. התושבים טוענים כי הם עדיין ממתינים לפרוקיט שאמור היה לשדרג את ביתהם הישנים. אלא שאחרי כמעט עשור שבמהלכו העירייה מקדמת את הפרויקט,  ולאחר שכל האישורים הושגו, החליט ברוט לעצור את התהליך, זאת בעקבות "התנהלות לא תקינה", כפי שהסביר במכתב בנושא ששלח לדיירים ודורש שהיזמים ישלמו את היטלי ההשבחה, כפי שפורסם לראשונה ב"השקמה בת ים", כאן.



בעקבות עצירת הפרויקט איימו הדיירים להגיש תביעה נגד ברוט והבוקר הגיעו ללשכתו בדרישה לקבל תשובות בנושא. הפגישה הסתיימה ללא כל החלטות או תשובות חד משמעיות. בתגובה הודיעו הדיירים כי "אם לא נקבל תשובות והסברים, לא נהסס להגיש תביעה ולבנות למשטרה כדי שתחקור".

אחד הדברים שעלו בפגישה בין הדיירים לראש העירייה ומעכבים את הפרויקט, נוגע לכך שהפרויקט קיבל פטור מהיטל השבחה, בחתימת שרי הפנים הפנים והשיכון, והיועצת המשפטית של העירייה שנחכה בכל הפגישות בוועדה שאישרה את הפרויקט. המשמעות: פטור מהיטל השבחה גורם לכך שמחיר הקרקע לא גדל יחד עם עליית המחירים בין השנים 2010-2019, ולמעשה הפער הוא בין 35 ל-50 מיליון שקלים.

לטענת הדיירים הסיבה לכך שהיזמים ביקשו את פטור היטל ההשבחה, נועצה בכך שהפרויקט אינו רווחי "פנינו לכ-30 חברות בנייה בבקשה שיקדמו את הפרוקיט וכולן סירבו, בטענה שהרווחיות נמוכה", טוענים הדיירים, שמוסיפים כי "לאחר תקופה ארוכה שבה קידמה העירייה את הפרויקט, עם חילופי השלטון בעיר, הודיעה העירייה החדשה כי היא מתכוונת לבטל את הפטור מהיטל ההשבחה. המשמעות היא שהיזמים יאלצו לשלם עשרות מיליוני שקלים וזה יבריח אותם.

עו"ד שמואל לנכר, המייצג את הדיירים, פנה במכתב התראה לברוט לפני הגשת תביעה על פגיעה בפרויקט והפרת הסכם. זאת, לאחר שהפרויקט כבר הוכר בממשלה בפרויקט פינוי-בינוי. כמו כן, הדיירים נמצאים מסמכים חתומים בידי השרים המאשרים את הפטור מהיטל השבחה.

מהעירייה נמסר בתגובה: "במהלך בחינת הליכי אישור הפרויקט התגלו אי סדרים לכאורה, המעדים חשד הדורש בדיקה מעמיקה מטעם הרשויות הרלוונטיות. אנו נחושים לפעול רק על פי החוק בעיקר כדי להגן על הדיירים, ובכך למנוע מצב בו ינוצלו מצד בעלי אינטרסים שונים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ברוט וחבריו

    ברור היה שהשמאלנים שהשתלטו על השלטון בבת ים יעצרו כל התפתחות וכל יוזמה לפיתוח העיר במסגרת האחדאולוגיה הסוציאליסיט שהיזמים והתושבים גנבים וכך יחזירו את העיר לשנוץ ה 60 בהנהגת מפאי שהפכה את בת ים למעברה.

  2. י..ש

    כבוד ראש העיר לאחר שעור של המתנה לבצוע פרויקט פנוי בנוי במתחם הגבורים עומד אתה לבטלו כאשר הרוח הוא כולו שילך הם בגודל הכנסות מארנונה וכן יופיה של העיר בכניסה הצפונית של בת ים וכמו כן בבניה בהתאם לתקן של פגיעה בזמן רעידת אדמה אנא חשוב שנית על המהלך

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות