VGstockstudio / shutterstock.com
VGstockstudio / shutterstock.com

הצעה: העירייה "תסמן" ותזהיר תושבים מפני קבלנים ויזמים

"פרויקטים רבים נמצאים בבעיה – פתאום לקבלן אין כסף, והוא משאיר את הדיירים לגור באתר בנייה", מסביר סגן ראש העירייה ומחזיק תיק ההנדסה שעומד מאחורי המהלך

פורסם בתאריך: 24.2.19 12:24

נושא הנדל"ן והבנייה בעיר בת ים עלה על הפרק בשבועות האחרונים ביתר שאת, בעקבות הצהרות של סגן ראש העירייה ומחזיק תיק ההנדסה אורי בוסקילה ושל ראש העירייה צביקה ברוט, לפיהן יש לקדם פרויקטים של תמ"א 38/2, במקום פרויקטים של פינוי-בינוי, ובכלל לעצור את השתוללות המגדלים, בטענה בהם חונקים את העיר ועלולים לגרום לקריסתה.



בוסקילה וברוט אף תקפו את המדיניות שלטעתם היטיבה עם היזמים ועם הקבלנים, על חשבון התושבים. ובכעת מעלה בוסקילה הצעה חדשה שעלתה על הפרק, שבמסגרתה יחל בקרוב בשיתוף מינהלת ההתחדשות העירונית מהלך של "סימון" קבלנים ויזמים בפרויקטים של תמ"א 38, על מנת להזהיר את התושבים כדי שלא ייפגעו.

בשיחה עם "השקמה בת ים" הסביר בוסקילה כי "אנו רואים מה קורה עם התמ"א בעיר בת ים, ובכלל בכל הארץ, כאשר פרויקטים רבים נמצאים בבעיה – פתאום לקבלן אין כסף, והוא משאיר את הדיירים לגור באתר בנייה. אנחנו רוצים למנוע זאת מראש. יש לא מעט יזמים וקבלנים שמגיעים לתושבים ומציעים להם הצעות כדי לשדרג את ערך הדירה שלהם ולהגדיל אותה. הם מוכרים להם חלומות, התושבים נשאבים לכך ולפעמים נופלים בפח. לצד אלה, יש גם קבלנים ויזמים מעולים שמסיימים את העבודה כפי שהתחייבו בשביעות רצון גדולה ועליהם נמליץ כמובן".

בוסקילה מדגיש כי "המהלך הזה בא לקראת התושבים. אנחנו נוכל להציע לדיירים שלא ללכת עם קבלן או יזם מסוים שלמשל לא סיים את העבודה בבניין מסוים, כדי שלא יתחיל כבר פרויקט אחר שגם אותו הוא לא יסיים או ייתקל בבעיות של כסף, ואז ידרוש מהדיירים סכומים נוספים בטענה כי הוא חייב את זה אחרת הוא לא יכול לסיים את העבודה. כבר נתקלנו בדברים הללו. אנחנו נציב את תמרור האזהרה, אבל רק הדיירים יחליטו עם אילו קבלנים ויזמים הם יעבדו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מוז

    סתומים. במקום לעודד התפתחות הם חונקים ומחזירים את העיר להיות מעברה. התושבים לא צריכים את העריה כדי שתתווך . כל דביל יכול לקחת עורך דין שייצג אותו בפני הקבלנים. הצוות הקומוניסטי שנבחר עריית בת ים הוא הגרוע ביותר מזה 20 שנה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות