שמוליק בן שושן

כשמעצב האופנה מבת ים מאחורי המותג Seven Seventy מצא את אלוהים

"היה לי אוסף של קרוב ל-20 חצאיות ואין צבע בשיער שלא צבעתי": המעצב שמוליק בן שושן מבת ים מפלרטט בין דת לחילוניות ובין עבר של בליין לחיי משפחה עם אישה וארבעה ילדים

פורסם בתאריך: 7.11.18 17:03

כבר 20 שנה ששמוליק בן שושן נמצא בסביבה. הצעיר שעזב את עכו לפני 20 שנה לטובת בת ים כבר נושק לגיל 40, ונדמה שהיה פה מאז ומעולם. ותיקי הסצנה זוכרים שכמעט לא הייתה מסיבה שהוא נפקד ממנה, והנוכחות הצבעונית שלו הפכה עד מהרה לחלק מהנוף המקומי. "הייתי בליין וחי ממסיבה למסיבה עם כל מה שקשור לזה", הוא נזכר, "הייתי יוצא ביום חמישי בלילה ומסיים במוצאי שבת. המסיבות השפיעו מאוד על חיי – בשבילי לצאת למסיבה היה כמו לפני טקס האוסקר. היה לי אוסף של קרוב ל-20 חצאיות ואין צבע בשיער שלא צבעתי".



כיום, שני עשורים אחר כך, בן שושן, צבעוני לא פחות, לפחות בנשמתו, סוגר תשע שנים כמעצב הראשי ומנהל הקריאייטיב של מותג האופנה 770 (Seven Seventy). הוא נשוי לסוזי ואב לשירה, ליהונתן, לדניאל ולרונה, חי בשלום עם הדיסוננס בין ההתקרבות המסוימת שלו לדת לבין העיצובים הרוקנרוליים והנועזים בחלקם שהמותג שלו נודע בהם ולא מוותר על חלומות מעבר לים, אבל גם לעצב ספה של איקאה זה בסדר.

השראה אלוהית

את לימודיו העביר בן שושן באורט סינגלובסקי, שם למד עיצוב חלונות ראווה. "התשוקה שלי לאופנה היתה עוד מבית הורי, כשאמא אסתר לא הפסיקה לסרוג ולתפור", הוא נזכר בימים שבהם "בורדה" היה מגזין פופולרי במיוחד, "מי שעזרה לי להיכנס לתחום ובעצם נתנה לי את ההזדמנות הראשונה שלי היא הסטייליסטית ומפיקת האופנה מיכל מונקה. עזרתי לה בהפקת האופנה של גוטקס שצולמה במדבריות סיני בשנת 2000 ומשם הצטרפתי לעוד הפקות אופנה שעשינו יחד ולחוד".

החיבור לאופנה היה מבחינתו טבעי. הוא חי ונושם אופנה מגיל צעיר, ומקור ההשראה העיקרי שלו בעיצובים הוא הרחוב, כאשר הוא מטייל בארץ ובעולם וכל לוק, הדפס, צבע וטקסטורה נבחרים בדייקנות ובונים לוק השראתי שממנו הוא שואב את רעיונותיו לעיצובים בקולקציות. חוץ מזה הוא פריק של כובעים ונעליים ומחזיק באוסף ייחודי של כ-100 כובעים מכל העולם ונעליים מיוחדות במהדורות מוגבלות.

בשנת 2004 הוא החל את דרכו כמעצב עצמאי כאשר הקים את המותג סבוטג' עם יניב צרפתי, שהיה להצלחה מקומית, אך בשנת 2008 נפרדו דרכיהם. שנה אחר כך, ב-2009, חבר בן שושן לצחי כהן ולאלון ונק, והשלושה הקימו יחדיו את המותג Seven Seventy, ששמו נלקח מהגימטריה של השנה שבה הוא נוסד – מותג שנחשב ל"עוף מוזר" בנוף המקומי מבחינת מקוריות ועיצוב בכל מה שקשור לבגד ומה שקורה על הבגד והסניף הראשון שלו נפתח זה מכבר בקניון הזהב בראשון לציון.

לאורך השנים החל המותג לקבל חשיפה גם בחו"ל ונכון להיום הוא משווק גם בלוס אנג'לס, בניו יורק, באריזונה, באוסטרליה ובדרום אפריקה. הצלחתו ניכרת גם בתערוכות אופנה שבהן לקח המותג חלק ברחבי העולם כמו "INK" בניו יורק ותערוכת "מג'יק שואו" בלאס וגאס.

בתוך כל אלה, בשנת 2007, במהלך נסיעה ספונטנית לאומן, הוא התחיל את חזרתו בתשובה. "הדת שלי נשארת במסגרת הביתית, אני לא מביא אותה איתי לעבודה", הוא הסביר לפני שלוש שנים לכתבת מגזין "את", "האמנות היתה איתי קודם, וקשה להפסיק משהו שאתה חי אותו. זה לא כמו להפסיק לנסוע בשבת או לעשן. לא לעשות אמנות זה גדול עלי. הדת זה אתה עם עצמך. אני לא מבין למה מישהו צריך להחליט בשבילי מה ללבוש או איזה בגדים לעצב. המקום שאני נמצא בו ומה שאני יוצר – אני לא יודע אם הדת יכולה להיכנס אליו".

מה הקשר שלך לדת כיום?

"אני מאמין שהשם נותן לי את כל ההתחדשות וההשראה לעצב ולרגש כל פעם מחדש. אני חושב שכדי להיות מעצב טוב נדרשת בעיקר חשיבה יצירתית ובלתי פוסקת ובעיקר הרצון לרגש, לגרום לאנשים להתרגש מאיך שהבגד נראה עליהם וגורם להם להרגיש, אחרת זה לא יעבוד".

ממי אתה שואב השראה?

"המעצב שאני מאוד מושפע ממנו וחולם על שיתוף פעולה איתו הוא וורג'יל אבלו, בעל מותג אופנת הרחוב היוקרתי OFF-WHITE. לדעתי אני מאוד דומה לחשיבה היצירתית שלו ושנינו מעולם לא למדנו עיצוב אופנה. בנוסף אני גם חולם לעצב ספה לאיקאה".

המותג 770 של שמוליק בן שושן ושותפיו ביסס את עצמו במשך השנים לקיומו וקנה לו שם גם בקרב ידועניות מקומיות. "מי שלובשות היום Seven הן נטע ברזילי, נועה קירל, עדן הראל והרבה אחרות", הוא מספר ומוסיף כי "חשוב לי לציין שכל הפריטים של המותג הם תוצרת הארץ ומיוצרים במפעל החברה שיושב בתל אביב יחד עם משרדי ההנהלה. בנוסף, כל הפריטים של המותג מעוצבים באופן פרטני בעבודת יד".

למרות שהמותג כולו מיוצר על טהרת האופנה הישראלית, בן שושן תולה חלק מהצלחתו בבינלאומיות שהוא משדר. "מבחינתי אין לנו באמת מתחרים בארץ", הוא מצהיר, "אנחנו מביאים משהו מאוד ייחודי שלא מרבים לראות כאן".

מה מיוחד במותג שאין באחרים?

"למותג יש ניחוח חו"לי ומאוד אחר מהנוף האופנתי שהקהל רגיל לראות ולכן המתחרים העיקריים שלנו יושבים בחו"ל ולא בארץ. האופנה בארץ מתכתבת עם הטרנדים העיצוביים אבל היא מתורגמת לקהל הרחב. זה בדיוק כמו הסושי והאוכל האסייתי שאוכלים כאן – הוא לא באמת אסייתי אלא מותאם לחך הישראלי. מהבחינה הזו יש לנו הרבה מקום לשיפור והתפתחות. תרבות הצרכנות הופכת את כולנו לשכפולים ולכן אצלנו אני מקפיד על ייחודיות".

מה למשל?

"מבחינתי יש חשיבות רבה לסטייל ולא ללוגו. מה שקובע הוא איך יושב עליך הבגד, מה הוא גורם לך להרגיש ואילו תגובות אתה מקבל עליו ועל איך שאתה נראה כשאתה לובש אותו. לוגו זה לוגו – הוא יכול להיות יפה יותר או יפה פחות, אבל זה רק לוגו".

בן שושן מוסיף כי "שוק האופנה הישראלי ובכלל העולמי מושפע היום באופן משמעותי בעיקר מעולם הדיגיטל וחנויות האון ליין. אנשים הבינו שקניית בגד יכולה להיות קלה ומהירה גם בלי לצאת מהבית. כיום, יותר מכל תקופה אחרת, זמן שווה כסף, ולכן אנשים מעדיפים לקנות את הבגד במהירות ובלי לבזבז זמן וכמובן במחירים אטרקטיביים. אבל המותג שלנו לא מתעסק באופנת המונים ולכן כל התפיסה שלנו את האופנה בארץ ובכלל היא אחרת וייחודית. אנחנו לא מתעסקים בכמות אלא באיכות ובייחודיות".

ויש לו תובנה נוספת: "תחום האופנה מאז ומעולם נשלט על ידי נשים וכך גם עכשיו. עולם האופנה לא היה יכול להיות קיים ללא המין הנשי. גם אם יש היום יותר גברים ששולטים בתחום כמעצבים, נשים לעולם יהיו הביטוי שלהם, כי ללא נשים לא באמת תהיה אופנה".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות