כך ניצלו חייו של תושב בת ים שהגיע לבדיקה שגרתית

"לפעמים התעקשות של רגע יכולה להציל חיים", מספר הרופא שטיפל באלמן הטרי

פורסם בתאריך: 1.9.20 17:54

רופא הציל את חייו של תושב בת ים. אברהם, תושב העיר בן 83, הגיע לפני כחודש למכון הלב של "מכבי שירותי בריאות" לבדיקה שגרתית של אקו לב במאמץ. הרופא שבדק אותו היה ד"ר רפאל קופרשטיין שפענח את הבדיקה וגילה לתדהמתו, איסכמיה חריפה, אשר מעידה על בעיה בלב. הוא קבע כי יש לפנות את אברהם בדחיפות לבית החולים.



"תוצאות הבדיקה הראו חד משמעית שיש בעיה", מספר ד"ר קופרשטיין, "מיד עידכנתי את אברהם ואמרתי לו שהוא צריך לנסוע לבית החולים על מנת לבדוק לעומק את הממצאים".

"הוא היה ממש בהלם מהבשורה והתקשה להאמין. הוא סיפר לנו כמעט בדמעות שלפני כחודש הלכה לעולמה אשתו ורק עכשיו, בלחץ המשפחה, הוא התפנה לטפל בעצמו", מוסיף ד"ר קופרשטיין, "הוא היה באמת נחמד אבל סרב להתפנות לבית החולים מכיוון שלא רצה להדאיג את ילדיו, שעדיין מתאוששים מאובדן אימם. שוב ושוב הוא חזר על הבקשה לחזור הביתה למרות מצבו. כמובן שלא יכולנו להסכים לזה כי הבנו שמדובר בסכנת חיים של ממש".

גם טכנאית מכון הלב, מריאנה שימנוביץ, שהיתה מעורבת בבדיקה, החליטה שהיא לא מוותרת וישבה לשכנע את אברהם לשנות את דעתו. "ישבנו איתו במשך הרבה זמן והסברנו לו את חשיבות ודחיפות המצב", אומר ד"ר קופרשטיין. "אפילו התקשרנו וערבנו את המשפחה הקרובה שתסייע לנו בשכנועים".

לבסוף נעתר אברהם לבקשה והתפנה באמבולנס לבית החולים, שם למרבה המזל הוא עבר צנתור דחוף ולאחר מכן ניתוח מעקפים שהציל את חייו.

"לפני כשבוע הוא הגיע במפתיע למכון הלב, דפק לי על הדלת וסיפר לי את מה שעבר עליו. אני ממש שמח על כך שהתעקשנו ולא ויתרנו", מוסיף ד"ר קופרשטיין, "זאת הייתה התעקשות שללא ספק הצילה את חייו. הוא קיבל את החיים בחזרה. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילולא עבר את הניתוח הדחוף. לפעמים התעקשות של רגע יכולה להציל חיים וזו מבחינתי תחושה מופלאה. זוהי גם ההזדמנות להגיד לכל מי שקורא את הכתבה הזו, שגם היום, בימים של הקורונה אסור להזניח את הבריאות. אם לא מרגישים טוב, חשוב להיבדק, דבר שיכול להציל חיים",

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות