צביקה ברוט (צילום: דוברות עיריית בת ים)
צביקה ברוט (צילום: דוברות עיריית בת ים)

התפרצות הקורונה בבת ים: "המחלה לא הולכת להיעלם בשנה הקרובה"

בעקבות העלייה המדאיגה במספר החולים בעיר, ראש העירייה ומנכ"לית וולפסון מתייחסים לנתונים ומחזיקת תיק הבריאות קוראת לעבור למשלוחים מהסופר

פורסם בתאריך: 23.6.20 14:12

בעקבות העלייה המדאיגה בתחלואת הקורונה בבת ים, פנה הבוקר (שלישי) ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, למל"ל בבקשה לאסור שהייה בחופי הרחצה. זאת, כפי שפורסם מוקדם יותר כאן ב"השקמה בת ים".

לפני זמן קצר התייחסו לנתונים ברוט ומנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון ד"ר ענת אנגל, בשידור מיוחד בפייסבוק. "ללא שיתוף הפעולה שלם זה לא ייעצר. אנחנו מקפידים על איסור התקהלויות עם השוטרים והפקחים. אנשים מזלזלים בהוראות והולכים ללא מסכות ומתקהלים בחוף", אמר ברוט, "צריך הרבה הלך רוח, זו תהיה השגרה שלנו בשנה הקרובה לפחות. אנחנו צריכים ללמוד לחיות סביב הקורונה ללא סגרים. כרגע אנחנו עוקבים אחרי הנתונים ונראה אם נצטרך להטיל מגבלות נוספות".

ד"ר ענת אנגל. צילום: ליאת מנדל

ד"ר אנגל סיפרה כי כיום מאושפזים בוולפסון 17 חולי קורונה, והוסיפה: "אני מבקשת מכל האנשים שאמורים להגיע לבדיקה בבתי החולים, להמשיך ולהגיע ולא לחשוש. יש לנו אמצעי מיגון על החולים והצוותים שלנו".

"אנחנו נמצאים בתקופה מאוד מאתגרת בגלל שאנחנו צרכים ללמוד לחיות עם מחלה חדשה, שלא תיעלם בחודשים ובשנה הקרובים" הוסיפה ד"ר אנגל, "אנחנו פועלים על מנת למנוע תחלואה קשה בקבוצות סיכון, בהם קשישים ובעלי מחלות רקע. אם נדע לשמור על ההנחיות, נוכל להכיל את האירוע הנוכחי בבת ים".



במקביל נמשכת האכיפה אחר הנחיות משרד הבריאות במטרה להיאבק בהתפרצות בעיר. "דוח מרכז המידע למאבק בקורונה פרסם בימים האחרונים שישראל נכנסת בכל הכוח לגל שני של וירוס הקורונה. העלייה בתחלואה אשר החלה בימים האחרונים עלולה להסתיים במאות מתים כבר בחודש הבא", מזהירה חברת המועצה עו"ד ענבל פלאח-יעקב, המשמשת כמחזיקת תיק בריאות הציבור.

"נתון שהגיע אליי בימים אלו, מצביע על כך שכיום יותר צעירים, מגילאי תיכון ומעלה נדבקו בעקבות פתיחת מוסדות החינוך, היציאה מהסגר, התרופפות בהנחיות וחוסר פחד של צעירים מהידבקות", מוסיפה פלאח-יעקב וציינה כי מעבר לאכיפה ולקריאה לשמור על ההנחיות, בעירייה מעודדים את בעלי רשתות המזון לעבור עד כמה שניתן למשלוחים, על מנת להקטין התקהלות ולמנוע הדבקות נוספות. זאת לאחר שצוין מוקדם יותר כי העלייה בתחלואה נעוצה בין השאר בהתפרצות באחד הסופרים בעיר.

צילום: ענת יחיא-מלול

 

"במהלך כל הגל הראשון בת ים חוותה עלייה במספר הנדבקים, בעיקר משום שאנחנו העיר עם אחוז הקשישים הגבוה ביותר בישראל", אומרת פלאח-יעקב, "בעקבות הפקת הלקחים וזמן התגובה המהיר,  שכלל את סגירת בתי הכנסת, הנגשת המידע לתושבים בכל זמן ובכל שעה, הצלחנו לשמור על כמות נדבקים נמוכה ומבריאים רבים. אבל בימים האחרונים אנו עדים לגל מתחדש והתפרצות מחודשת ולכן אנחנו פועלים במאמץ רב להגבלה וסגירת מקומות שעלולים לעלות את התחלואה בצורה ניכרת. אבל האחריות חלה על כולנו. חשוב לשמור על ההנחיות".

"כמחזיקת תיק הבריאות אני יכולה להעיד בפה מלא שראש העירייה צביקה ברוט, מנהל את המאבק בנגיף בצורה הדוקה ועיקשת ופועל כרגע להגבלות שישמרו על בריאות התושבים תוך חשיבה מאומצת וזהירה ושמירה על אורח חיים תקין", מסכמת פלאח-יעקב.

בתוך כך נודע כי החל מהיום (שלישי) תוצב עמדת בדיקה חדשנית שפותחה על ידי מכבי שירותי בריאות לטובת חברי מכבי תושבי העיר. העמדה תוכננה כך שהדגימות נלקחות בהפרדה מוחלטת בין הנבדק לדוגם, ללא מעבר אוויר, והיא מחוטאת בין בדיקה לבדיקה. עמדת הבדיקה ממוקמת בצד האחורי של המעבדה ברמת יוסף ברחוב מבצע סיני 18.
חברי מכבי מוזמנים לביצוע הבדיקות באמצעות הפנייה מרופא המשפחה על פי תור מסודר וזאת על מנת לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע התקהלות מיותרת. בהתאם לצורך ולהנחיית משרד הבריאות יפתחו עמדות בדיקה נוספות.



אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גיקי.

    אין כמו ראש עירית בת ים מר ברוט.
    .אחד מראשי העיר הכי טובים בישראל
    .מלא ברגש איכפתיות ודאגה לתושביו.
    .וזאת מכל הבחינות .מה שקורה עכשיו
    בעיר נובע בפרט.מכיון שעובדים בעיר
    בסופרמרקטים ובמקומות.אחרים..בעיר
    עובדים זרים וגם עובדים ערבים.. מהשטחים..בכמויות גדולות..ואגב.רוב
    הנידבקים. בעיר. הם. צעירים. מאוד.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות