אורט מלטון בת ים

מדוע אורט מלטון לא נסגר מיד אחרי שהתגלה מקרה הקורונה הראשון?

בתי הספר אורט מלטון ושז"ר נסגרו לאחר שנמצאו תלמידים שנדבקו בקורונה, אבל עוד לפני כן הודיע ועד ההורים על השבתה. כעת, ההורים טוענים שאלמלא החליטו להשבית את הלימודים היו ניצבים בפני התפרצות חמורה בבית הספר

פורסם בתאריך: 5.6.20 06:40

חטיבות הביניים והתיכונים בבת ים יפעלו במתכונת מצומצמת עד סוף השנה, כאשר כל מנהל יוכל לקבוע בעצמו את המתווה ללימודים. כך הודיע אתמול (חמישי) ראש עיריית בת ים. החלטתו של ברוט התקבלה יומיים אחרי שנאלץ לסגור את תיכון שז"ר ואת אורט מלטון בעיר, לאחר מספר מקרים של הידבקות בקורונה. זאת, לאחר שכבר במוצאי שבת הודיעה יו"ר ועד ההורים במלטון, לורי שחרור, כי בית הספר יושבת. לפני שהוחלט בממשלה לסגור כל מוסד חינוכי שבו יאובחן חולה קורונה.

עד כה אובחנו במלטון שלושה חולי קורונה, שתי תלמידות ומורה ולטענת שחרור סגירת בתי הספר התאפשרה רק לאחר מאמצים ולחץ גדול מצד ההורים. לטענת ההורים, ראש העירייה החליט לסגור את בתי הספר ביום שלישי בחצות, רק משום שוועד ההורים הודיע עוד קודם על ההשבתה.



"בערב חג השבועות הודיעו לנו על תלמידה שחולה בקורונה ואז פנינו לראש העירייה שביקש מאיתנו להמתין כדי לראות את ההתפתחויות", אומרת שחרור, "הודעתי בקבוצה לאנשי ועד ההורים העירוני על הדברים, ופתאום הייתה היסטריה מוחלטת. ההורים החליטו שהם לא שולחים את הילדים לבית הספר, ערכנו הצבעה והרוב המוחץ היה בעד השבתה. הודענו על כך לממלא מקום ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך אלי יריב, והוא תמך ברעיון, אבל כשהודענו על כך לראש העירייה התגובה שלו הייתה צוננת".

על אף שלא קיבלו את תמיכת ראש העירייה שהחליט כי יש להמשיך את הלימודים כרגיל למעט התלמידים והצוות שנשלח לבידוד, בוועד ההורים החליטו שלא לסגת ולהשבית את הלימודים. "כבר ביום ראשון בבוקר השבתנו את הלימודים", מספרת שחרור, "הורינו להורים ולתלמידים שלא יגיעו לבית הספר על מנת שראש העירייה יבין את חומרת המצב ויורה על למידה מרחוק. אבל הוא עמד איתן עם ההחלטה שלו, בו בזמן שיש פה ממש סכנת חיים".

בזה לא תם מאבק ההורים. ביום שלמחרת הגיעה ראש העירייה לבית הספר והעלה וידאו שבו הוא דיבר על שגרת הקורונה שנמשכת והסביר מדוע החליט שלא לסגור את מלטון. כמה שעות אחר כך הוא שוחח עם ההורים ובאותו ערב הודיע על סגירת שני בתי הספר. "באותו ערב הוא שוחח איתנו בזום והודיע שלא משנה מה, מדובר בשגרת קורונה והוא את בתי הספר לא סוגר", מספרת שחרור, ומוסיפה כי "יש הורים שמאוד כועסים. יש הורים שאיבדו אמון במערכת. אני כל הזמן תוהה למה לא הייתה לנו למידה מרחוק? אם היינו משאירים את התלמידים בכיתות ולא משביתים, אני משוכנעת שהיינו במצב הרבה יותר גרוע מבחינת מספר התלמידים והמורים שנדבקו בקורונה. אנחנו מנענו את הקטסטרופה הבאה".

לטענות אלה שותפים הורים ותלמידים נוספים. ליאת, אם לתלמידה מבית הספר, מספרת כי "באופן אישי אני מאוד מאוכזבת מההתנהלות והיחס שקיבלנו, זו לגמרי הייתה  הרגשה של התעלמות, היו״ר שלנו לורי שחרור ביחד עם שאר נציגי הוועד, נלחמים למען ילדינו. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא היינו משביתים את הלימודים".

אם נוספת אמרה כי "אנחנו המומים ונחרדים מהיחס שקיבלנו. בכל בית ספר שנמצא חולה מאומת, מיד סגרו את בית הספר כדי להגן על כולם. אבל אצלנו ראש העירייה הכריז בביטחון מוחלט שבית הספר יישאר פתוח".



טענות נוספות שנשמעו היו על כך שמשפחות רבות עם מחלות רקע חששו להידבק ולסכן את חייהם. נאלצו לשמוע תשובות כמו 'לא נורא אם הילדים ידבקו, בדרך כלל אין להם סימפטומים והם יחלימו לבד'. אבל אלו לא תשובות, וזה מאכזב שככה התנהלו הדברים בעיר. אני שמחה שוועד ההורים לקח את המושכות והדברים התחילו לזוז. מזל שוועד ההורים החליט להשבית את בית הספר, אחרת הייתה פה התפרצות", סיכמה אם נוספת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יעל

    צר לי לומר זאת, אבל ההתנהלות של ראש העיר והכפופים לו, פשוט נכשלה בכל מה שהוא נוגע.
    התרענו גם על פתיחת בתי כנסת וכוללים ולא נעשה מאומה. לצה מחכים??? חרפה

  2. דובון אכפת לי

    עם כל הכבוד להורים על ההחלטה "האמיצה" ומניעת התפרצות בבתי הספר לטענתם, צריך לזכור כי למרות הבקשה שלהם ללמידה מרחוק כ-50% מהם הם לא דאגו שילדיהם יגיעו לשיעורים המקוונים לא בתקופת ההשבתה הקודמת ולא כעת, הילדים מסתובבים בים, הולכים לעבוד, ישנים ועוד .
    נאה דורש נאה מקיים

  3. סכנת נפשות !!!

    חוסר אחריות איפה השב"כ שמגלה ויעצור את המחדל ,מורים מורות תלמידים מסתובבים עם מסיכות כשמורידים את זה לגרון ולא מכסים את הפה והאף ,חובה לפקח על גנים ובתי ספר עכשיו כולם מסתובבים חופשי וזה סכנה

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות