פראמדיקית מד"א נעמי צבי

חיים נצלו בעקבות שיחת ווידאו עם אחותו שבארה"ב

גבר כבן 50 מבת ים שוחח עם האחותו, כשלפתע קיבל אירוע לב והתמוטט. האחות הצליחה להזעיק עזרה והצילה את חייו של אחיה

פורסם בתאריך: 16.5.19 14:29

אמריקנית שהייתה בשיחת וידאו עם אחיה מבת ים, הצילה את חייו לאחר שלקה בהתקף לב חריף במהלך השיחה.

האיש, גבר כבן 50, התמוטט במהלך שיחת וידאו עם אחותו מניו יורק. היא התקשרה למכר שנמצא בישראל, והוא מיהר לדווח על המקרה למוקד 101 של מגן דוד אדום. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו לגבר טיפול רפואי ראשוני והצילו את חייו.



אתמול (רביעי) במהלך שעות הערב המאוחרות, ניהלו האחים שיחת וידאו, כשבמהלכה התמוטט הגבר בן ה-50 מול המצלמה. האחות מיהרה לפנות למכר שנמצא בישראל, והוא זה שהעזיק את כוחות ההצלה.

כוחות מד"א שהגיעו למקום נכנסו לדירת האח שהתמוטט, בסיוע כבאים שפרצו את דלת הדירה. פראמדיקית מד"א נעמי צבי, יחד עם חובש בכיר במד"א דורון סלימי וחובש בכיר במד"א דוד ווימפהימר, החלו מיד בהענקת טיפול רפואי ראשוני, לאחר שאבחנו כי מדובר בהתקף לב חריף. לאחר בטיפול הראשוני, פונה האיש לבית החולים וולפסון.

פראמדיקית מד"א נעמי צבי, שהייתה במקום, מספרת: "קיבלנו דיווח מהמוקד של מד"א על גבר שאיבד הכרה בדירתו בבת ים. כשהגענו, ניסינו להיכנס לדירה שהייתה נעולה, ובמקביל, מוקד מד"א הזניק את הכבאים ואת המשטרה. הכבאים שהגיעו פרצו במהירות את הדלת, ויכולנו להיכנס לדירה".

"כשנכנסו לדירה ראינו אור בחדר השינה, ורצנו למקום. במיטה שכב גבר כבן 50 בהכרה מעורפלת, כשאחותו עדיין מחוברת בשיחת וידאו למכשיר הסלולרי שמונח לצידו. היא הייתה נסערת ממצבו של אחיה. קיבלנו ממנה פרטים על מה שאירע, ביצענו בדיקות לחולה, ואבחנו שקיבל התקף לב מסכן חיים. הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם, תוך שאנו מעדכנים את היחידה לטיפול נמרץ לב בבית החולים. לאחר מספר דקות דרמטיות, מצבו התייצב והוא שב להכרה מלאה. אז פינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד״א ישירות לבית החולים וולפסון, כשהרופאים ערוכים לקבלו".

"אני הרבה שנים פראמדיקית במד"א, ואני לא זוכרת מקרה כזה. זו ממש הצלת חיים חובקת עולם", סיכמה צבי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות