תמונה ממאגר Shutterstock
תמונה ממאגר Shutterstock

ההבדל בין קידום בגוגל ופרסום בפייסבוק

פורסם בתאריך: 7.4.19 19:08

כל בעל עסק צריך לקבל הרבה החלטות שונות ומשונות. למעשה, קבלת החלטות היא אחת התכונות החשובות בניהול עסק מצליח.

בשביל לקבל החלטות טובות נדרשים שני דברים: שיקול דעת בריא ומידע מהימן. המאמר הזה יעזור לכם כבעלי עסק לקבל החלטה באשר לתקציב השיווק והפרסום שלכם. האם להשקיעו באפיק של קידום בגוגל של אתר האינטרנט שלכם או דווקא בפרסום דרך קמפיין בפייסבוק. שתי הדרכים הללו נהיו מאד נפוצות בשנים האחרונות כאשר יש בינהן דברים משותפים אבל גם הבדל די תהומי שמפריד בינהן.

בואו נבחן את כל אחת מהדרכים ונעמוד על ההבדלים בינהן:

ראש בראש: קידום אורגני – פרסום בפייסבוק

בואו נבין קודם כל על מה אנחנו מדברים, תחילה ניגש לקידום האורגני. הכוונה כאן היא קידום אורגני של אר האינטרנט, או יותר נכון של דפים באתר, בתוצאות החיפוש בגוגל. הקידום נעשה על פני מילות מפתח שונות ובזה נמדד טיבו. קידום טוב הוא כזה שיביא את האתר שלנו לתוצאות טובות במילות מפתח שונות.

כאשר מדברים על פרסום בפייסבוק, מתכוונים ליצירה ופרסום קמפיין ממומן ברשת החברתית.

בואו נבחן אם כן את ההבדלים בין שני האפיקים הללו:

עלויות

נתחיל בקידום האורגני – כאן אנחנו מדברים על עלויות של כמה אלפי שקלים ספורים (יכול להיות גם אלפיים שח בחודש) שמהווים הוצאה חודשית שוטפת. אין הרבה טעם להכנס להשקעה הזו אם אין בכוונתנו להתמיד מכיוון שהתוצאות מגיעות לאחר זמן מה.

בפרסום בפייסבוק ניתן להשקיע גם עם מאות שקלים בודדים. ההוצאה יכולה להיות יותר נקודתית וניתן להגביר ולהוריד אותה לפי תקופות או לפי הצורך.

מהירות תגובה

כאן יש הבדל תהומי בין השיטות. קמפיין פייסבוק יגיע לקהל היעד תוך ימים ספורים ולפעמים אפילו פחות מכך. לאחר שבנינו קמפיין, הגדרנו קהל יעד ומימון, הקמפיין מתחיל לרוץ וליצור חשיפה.

קידום אורגני של אתר אינטרנט הוא תהליך שדורש המון סבלנות. תוצאות מלאות יכולות להגיע גם אחרי כשנה מתחילת התהליך. הקידום האורגני מייצר לנו בסופו של דבר אתר שעובד בשבילנו נון סטופ ואיננו תלוי בתקציב פרסום נקודתי נוסף. זה היתרון הגדול שלו באספקט הזה.

פילוח ומיקוד

בפייסבוק יש יכולת מדהימה לפילוח ובניית קהלים. משתמשי הפייסבוק נכנסים לאפליקציה ופשוט מזרימים כמויות עצומות של מידע אודותם למערכת. כל לייק, שיתוף או השתתפות בקבוצה מלמד את עובדיו המסורים של מארק צ. משהו עלינו. כל זאת בא לידי ביטוי בתפריטי בניית הקהל בהם ניתן לבחור קהלים לפי חיתוכים של השכלה, תחביבים, מקצוע, תחומי עניין ועוד. כל זאת עושה את הפרסום בפייסבוק למושלם למי שרוצה לטרגט את המסר שלו לקהלים מוגדרים. יש לציין שלמרות שניתן לפלח קהלים, אי אפשר לאמר שהפייסבוק מתאים רק לשיווק לנישות, אולי ההיפך הוא הנכון. בפייסבוק נמצאת קבוצה גדולה של האוכלוסיה מכל הסוגי והמינים. הרעיון בפילוח ובניית קהל הוא יצירת מודעות שונות ומותאמות לכל סוג של קהל.

קידום אורגני בגוגל עובד בצורה שונה. הוא מטרגט מילות חיפוש ולא קהלים. מילת החיפוש באה מתוך צורך של הגולש במידע. זוהי פעולה יותר אקטיבית של אדם או לקוח פוטנציאלי שיודע מה הוא מחפש פחות או יותר. הרעיון הוא לבצע מחקר מילות מפתח ולנסות להעריך אותן על פני שלושה מדדים:

  • נפחי חיפוש – מילות מפתח שנפחי החיפוש שלהן קטנים מאד לא יצדיקו הרבה השקעה.
  • תחרותיות – כאן אנחנו מנסים להעריך כמה יעלה לנו להגיע לתוצאות טובות בהתמקדות בקידום של אותה המילה. אם העלות גדולה מידי, נחפש מילה אחרת יותר כדאית.
  • הערך של המילה בשביל מטרות העסק שלנו. ישנן מילים שיביאו גולשים 'חמים' ומוכנים לרכישה, וישנן מילים שיביאו הרבה 'מתעניינים' אבל לא הרבה מעבר לזה.

לאתר יגיעו כמובן משתמשים מסויימים שיכולים להיות להם מאפיינים דמוגרפים מסויימים, אבל בעקרון אין פילוח שמגדיר זאת.

סוג התוכן

האמת היא שבשני המקרים, גם בקידום אורגני וגם בקמפיין פייסבוק ניתן להשתמש בתוכן ויזואלי עשיר כגון תמונות וסרטונים. פייסבוק אפילו מעודדים לכך. בגדול, זוהי פלטפורמה מאד ויזואלית שמנסה להתפתח לכיוונים הללו. התממשקות עם אינסטגרם (שבבעלותה) או הוספת הסטורי הם עדות מצויינת לכך.

הקידום האורגני מוביל כמובן לאתר שיכול וצריך להיות מאד ויזואלי אבל הדרך לשם היא בעיקר על ידי טקסט. החיפוש בגוגל, למרות שזה משתנה עם הזמן, מפיק עדיין תוצאות טקסטואליות ברובן. זה גורם לקושי מסויים בשיווק מוצרים או שירותים שמעט קשה להעביר את היתרונות שלהם בכמה מילים בודדות. קמפיין פייסבוק מופיע למשתמשים באופן יותר אינטגרלי בתוכן שלהם. זה בדיוק המקום לתמונה או סרטון שימשכו את תשומת הלב.

העבודה בקידום האתר אם כן נסמכת הרבה על תוכן כתוב, הן בתוצאות החיפוש והן באתר עצמו.

מתי משתמשים בכל אחת מהשיטות

  • קידום אורגני הוא הבחירה הראשונה של עסקים שמוכרים לעסקים אחרים. פעילויות עסקיות כאלו עדיין נעשות ברובן על ידי חיפוש במנוע החיפוש.
  • מי שיש לו מוצרי נישה יקבל גם יתרון מובנה בגוגל וקידום האתר שלו יוכל לתת תוצאות מצויינות ביחס להשקעה.
  • קמפיין מיתוג מתאים מאד לעשות בפייסבוק מכיוון שהחשיפה מהירה ומוכוונת במדויק לקהל היעד שלנו.
  • שירותים או מוצרים שהם מאד אסתטים ופוטוגנים יקבלו חשיפה טובה יותר בפלטפורמה שיותר מבוססת על תמונות וסרטונים (לפחות בחשיפה הראשונית) כגון פייסבוק.

סיכום

האמת היא, כפי שכבר יכולתם לנחש, ששתי דרכי השיווק הללו יכולות להשתלב יפה זו בזו. קמפיין פייסבוק יכול לעבוד בשילוב עם האתר כאשר המודעה שולחת אליו גולשים לביצוע ההמרה (רכישה או השארת פרטים למשל). קידום אתרים יכול להעזר בחשבון פייסבוק חזק (שנהיה כזה בזכות קמפיינים) בשביל לעזור להמרות באתר.

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות