אז מה מטריד אתכם? אתם שאלתם – המתמודדים לראשות העיר בת ים עונים

האם ייפתחו בתי עסק בשבת? מה יהיה עם איחוד? ומי יטפל במכת העכברושים? המתמודדים לראשות העיר משיבים לשאלות קוראי "השקמה בת ים"

פורסם בתאריך: 26.10.18 06:55

מה דעתכם בסוגיית פתיחת בתי עסק בשבת? לא כולנו דתיים

קטי פיאסצ'קי-מורג: "הגשנו את ההצעה שלנו לתיקון חוק העזר העירוני כדי להילחם בחוק המרכולים של דרעי. אנחנו הסיעה היחידה שמדברת על זה, ובזמן שכל שאר המועמדים הולכים לקושש קולות אצל הרבנים אנחנו פועלים כדי לאפשר חופש דת וחופש מדת. אנחנו חלילה לא רוצים לפגוע באורחות החיים של הציבור הדתי בעיר אבל אנחנו בהחלט מתכוונים להלחם על זכויותיו של הרוב החילוני בעיר".

צביקה רובין: נכון להיום ישנם עסקים שפתוחים בשבת ואינני מתכוון לשנות את הסטטוס קוו".

אורי בוסקילה: "מדינת ישראל פועלת מכוח החוק, יש סטטוס קוו, שמתקיים עשרות שנים, כל אחד מכבד את זולתו".

ירון לוי: "בבת ים קיים סטטוס קוו עליו צריך לשמור ולכבד את כל התושבים. עם זאת, אני מתנגד לחוק המרכולים, אשר מפר את הסטטוס קוו ופוגע במרקם התושבים".



מה תעשו כדי למגר את מכת החולדות בעיר?

אלי יריב: "הבעיה נובעת מפעילות החפירות של הרכבת הקלה כאשר הטיפול בנושא מחייב שילוב פעולה יחד עם חברת הרכבת הקלה להסדרת צוותי הדברה ברחבי העיר. בעת התחלת העבודות היו צריכים לדרוש מהחברה לנקוט בפעולת הדברה למניעה אך לצערי הנהלת העיר השקיעה בדברים אחרים".

קטי פיאסצ'קי-מורג: "גם למטה הבחירות שלנו מגיעה חולדה קבועה וזה לא נעים. אני מאד אוהבת חיות ואנחנו נמגר את התופעה הזו באופן ההומני ביותר. החולדות מגיעות גם בגלל העבודות הרבות בעיר וגם בגלל שחלקים רבים של העיר מזוהמים ומושכים את המכרסמים".

צביקה רובין: "נכון לעכשיו אין מחלקת הדברה ששייכת לעיריה ובכוונתי להקים מחלקת הדברה שתיתן שירות מהיר לתושבים".

אורי בוסקילה: "מכת החולדות היא תוצאה של הזנחה של שנים, חוסר הערכות עירונית, סגירת מחלקה עירונית שאמורה לטפל בנושא, הם שיצרו את מגפת החולדות והעכברים".

ירון לוי: "כשאעמוד בראשות העירייה אדאג לטפל ולמגר את מכת החולדות ובמקום להסביר מדוע יש חולדות בעקבות החפירות, אני מתכוון להגביר את ההדברה ואם יהיה צורך, נשתמש בחברות חיצוניות שייבצעו טיפול שורש בנושא".

צביקה ברוט: "אחד הפרקים הבולטים בתכנית שלי נוגע  לשיפור הניקיון ולהדברת העכברים והחולדות. אני מתכוון לרתום את הממשלה ולהביא לשיפור דרמטי על ידי הכפלת תקציבי הניקיון וההדברה, ולדאוג שהנושאים הללו יהיו בראש סדר העדיפויות – כי ראש עיר צריך לשמור על האינטרס של התושבים, ולא על בעלי האינטרסים".

מה תעשו עם ההומלסים שמטרידים את התושבים וישנים בבנינים שלנו?

קטי פיאסצ'קי-מורג: "סוגיית דרי הרחוב מוכרת לנו לא מהיום. בשירותי הרווחה בעיר יש אנשים מדהימים שעושים שמיטב יכולתם בנושא. אנחנו נטפל גם בהיבט האנושי וגם נטפל במטרד. נפעל בשיתוף פעולה עם משרדי הממשלה ועם העמותות שעושות עבודת קודש ונקים הוסטלים שישמשו את דרי הרחוב".

צביקה רובין: "בנושא חסרי הדיור העירייה צריכה לשתף פעולה עם עמותות כגון לופט שמפעילה דירות עבור אנשים אלו ואני אחזק את שיתוף הפעולה בתחום".

אורי בוסקילה: "מצוקת ההומלסים מורכבת. חייבים לפעול עם כל רשויות הרלבנטיות בריאות משטרה פיקוח עירוני, אכיפה ובקרה".

ירון לוי: "כיום פועל בבת ים מיזם חברתי שדואג לדרי רחוב. יש לתקצב ולתחזק את הפרויקט באופן קבוע".

אלי יריב: לגבי הומלסים מחוסרי דיור, יש לטפל בנושא באופן מידי באמצעות שירותי הרווחה כפי שנעשה בתל אביב בשנים האחרונות".

צביקה ברוט: "כשיש הנהלת עיר שמתפקדת כמו שצריך, יש דרך ברורה לטיפול בהם עד כדי מיגור התופעה לגמרי. כך עושים בכל עיר מתוקנת. בעירייה תחת ניהולי: אני מתכוון לשדרג את מערך השירות כך שלכל תושב יינתן מענה מיידי, בהתאם לשירותים שקיימים בכל העיריות המתקדמות סביבנו. זה עובד מצוין שם, ואין סיבה שלא יעבוד בבת ים".

 

האם אתם מאשרים מוניות שירות בבת ים? אני נכה בלי אוטו וצריכה לשלם הרבה כסף עבור מוניות כדי לצאת מהבית. זאת, לאחר שעברתי לבת ים כדי לעזור לאמי הנכה.

קטי פיאסצ'קי-מורג: "סיעת מרצ היא זו שהגישה את ההצעה שמבקשת להסדיר את מוניות השירות בסופי השבוע. לכ-70% מתושבי העיר בת ים (מעל גיל 17) אין רכב. מסיבות שונות. לא יעלה על הדעת שציבור גדול כל כך יוחזק כבן ערובה בעירו. חייל שחוזר מהצבא לא צריך להוציא חצי מהשכר הצבאי על מוניות כדי להיפגש עם חבריו ליחידה או גרוע יותר לעלות שיכור על הכביש. מוניות השירות יצמצמו את כמות תאונות הדרכים, את כמות הפקקים ואת היקף זיהום האוויר. אנחנו מחויבים לדבר הזה ונלחם על הצורך החברתי הבסיסי של כל התושבים".

צביקה רובין: "כמו שיש מוניות ספיישל בשבת אין לי התנגדות למוניות שירות. אגד ודן כפופים לחוק הארצי ולכן לא יכולים לעבוד בשבת".

ירון לוי: "נושא מוניות השירות מטופל על ידי שר התחבורה במסגרת הרפורמה שלו. לרשות המקומית יכולת מצומצמת להשפיע. במסגרת זו, אעשה הכל על מנת להגדיל את נקודות תחנות האוטובוס וזמינות קווי האוטובוס בבת ים".

אלי יריב: "כל מה שקשור לתחבורה ציבורית בשבת זה לא במסגרת סמכויות העירייה אלא במסגרת הסמכויות המוקנות בחוק, לממשלת ישראל ולשר התחבורה".

מה אתם יכולים לעשות למען שכונת עמידר המוזנחת?

צביקה ברוט: "חלק מרכזי בתוכנית שגיבשתי עבור בת ים, בגיבוי הממשלה, הוא להשקיע עשרות מיליוני שקלים בשכונות – ולא רק בטיילת. השבוע אני מקיים סיור עם שר השיכון בעמידר, רמת הנשיא ורמת יוסף, כדי להכריז שם כי הממשלה מאשרת את תוכניתי וכי העירייה בניהולי תשקיע את הכספים קודם כל בשכונות כמו עמידר. לא יכול להיות שראש העיר ישקיע את הכספים של כולנו רק באזור הטיילת, בזמן שרובנו – רוב תושבי העיר – מתגוררים דווקא בשכונות הפנימיות. לכן ברגע שיהיה ראש עיר חדש, עם רוח מפרד חדשה וסדר עדיפויות נכון יותר – נוכח לפתח את העיר באמצעות השקעה בשכונות, כדי שהן ייראו כמו הטיילת היפה שלנו. ההשקעה בשכונות תבוא לצד הורדת הארנונה וביטול המדידות, ושיפור השירותים העירוניים לתושב. כך אוציא את בת ים לדרך חדשה".

אלי יריב: "כמי שהביא בשנת 1996 את פרויקט שיקום שכונות לעמידר וניצנה, שלצערי הופסק על ידי הנהלת העירייה, בכוונתי לפעול לטיפול בתשתיות השכונה, פיתוח החזות הפנימית ברחובות, האצת פרוייקטים של תמ"א 38 ופינוי בינוי ותחזוקה שוטפת ראויה הדרושה בשכונה".

קטי פיאסצ'קי-מורג: "שכונת עמידר יכולה וצריכה להיות פנינה בעיר בת ים. הקרבה לתל אביב והבניה הנמוכה יוצרות שכונה מושלמת. אם בשכונת שפירא בתל אביב, שמאד דומה לשכונת עמידר באופי שלה, הצליחו למתג את השכונה מחדש אין סיבה שאנחנו לא נצליח לעשות את זה בעמידר. השקעה בשיפוץ ובתשתיות. תיקון מדרכות. הוספה של שטחים ירוקים. שיפוץ מבנים ועידוד חיי הקהילה בשכונה. זה עניין של סדר עדיפויות".

צביקה רובין: "בכוונתי לשים מנהל אזור בעמידר שיתן לתושבי השכונה שירות מהיר ויעיל בכל תחום שהוא".

אורי בוסקילה: "שכונת עמידר, חייבת לקבל שידרוג. שבילים חדשים תאורה, כבישים מדרכות, ניקיון וחניות".

ירון לוי: "שכונת עמידר ושכונות רבות בבת ים, אינן מטופחות בשנים האחרונות וסובלות מהזנחה קשה. עיריית בת-ים דאגה לטפח ולהשקיע בטיילת בת ים ושכחה שמתקיימים חיים גם בתוך השכונות. אני באופן אישי גר בשכונת רמת-יוסף ורמת ההזנחה פושעת באותה המידה. אדאג לפעול לשיקום השכונות באופן הראוי והמכבד אותנו תושבי העיר".

מי מהמתמודדים יקדם את האיחוד עם תל אביב?

אלי יריב: "אני מתנגד לרעיון האיחוד, כיוון שאני בטוח כי ניתן לפתור את בעיות העיר באמצעות ניהול נכון, התייעלות כלכלית ופיתוח אזורי התעשייה והתיירות בעיר. בת ים סוחבת על גבה חובות ענק שנוצרו עקב ניהול כושל והזנחת אזורי התעשייה. כאשר נייצב את בת ים כלכלית לא יהיה צורך באיחוד מסוג זה ותושבי העיר יוכלו לזכות בשירותים טובים הרבה יותר. בכל מקרה אני מתחייב לפעול למען האינטרס של התושבים".

אורי בוסקילה: "נגד! אלחם באיחוד בכל כוחי".

קטי פיאסצ'קי-מורג: "סיעת מרצ היא הסיעה היחידה שמדברת על האיחוד באופן ברור. הנהלת העיר כבר חתמה על האיחוד, אף אחד לא שאל לא את חברי המועצה ולא את התושבים. אנחנו מתכוונים להוות גורם משמעותי במשא ומתן מול משרדי הממשלה ולדרוש ארנונה כמו בדרום תל אביב והשקעות בחינוך ובתשתיות כמו בצפון תל אביב".

צביקה רובין: "אני לא מתמודד לראשות העיר כדי למסור אותה, זה לא מוסרי בעיני. אעשה הכל כדי לייצב את העיריה  ולתת לתושבים שירות מצויין ללא איחוד ערים. אם יתברר שהאיחוד הוא עובדה מוגמרת אני אלחם על זכויות תושבי בת ים באיחוד ואדרוש שאחוז גבוה מתקציב עיריית תל אביב יושקע בבת ים מדי שנה".

ירון לוי: "האיחוד המרחף עם עיריית תל אביב, הוא תוצר של ניהול כושל של עיריית בת ים בשנים האחרונות, אני אפעל על מנת לשמר את בת ים כעיר עצמאית ולא כחצר האחורית של תל אביב".

צביקה ברוט: "אני מתנגד להצעת האיחוד הנוכחית מכמה סיבות: אני תמיד מוכן לקדם הצעות שטובות לתושבי העיר. אבל ההצעה הנוכחית הספציפית היא פשוט עסקה גרועה, ואנחנו לא פראיירים. אם עושים איחוד צריך לעשות אותו כך שאנחנו, תושבי בת-ים, נרוויח ממנו. לעירית תל אביב יש עודף של מיליארדים בקופה, אבל אנחנו לא נראה מזה שקל להשקעות מיוחדות בעיר, למשל. אבל מצד שני, אנחנו מוותרים על בת-ים לגמרי בלי לקבל תמורה לעיר. חולדאי שומר (ובצדק מבחינתו) על האינטרס של תושבי תל אביב, זה תפקידו. אבל אני מתכוון לשמור על האינטרס של תושבי בת ים.

"סיבה נוספת: מדינת ישראל הוכיחה עד היום שהיא לא יודעת לבצע איחודים בצורה טובה. בהמון מקומות שהיה איחוד הוא נכשל או שנאלצו לבטל אותו. אני לא רוצה שאנחנו נהיה שפני הניסיונות של הממשלה. שיראו קודם שהם מצליחים לאחד ערים קטנות יותר כמו רמת גן וגבעתיים, ואז שינסו לדבר איתנו על איחוד גדול כמו תל אביב ובת ים.

מכל הסיבות האלה אני מתנגד לאיחוד הספציפי הזה, אבל אני מתחייב שאצליח לגייס את הממשלה, לייצר מקורות הכנסה מהיי טק ומסחר – וככה נוכל ממילא לשמור על העצמאות שלנו, ולא נצטרך לוותר עליה".

מדוע אני כאם לשלושה ילדים, בגילאי פחות משלוש, צריכה לנסוע לחולון או לראשון לציון בשבת על מנת לראות הצגת ילדים, למה לא לפתוח את היכל התרבות בשבת?

קטי פיאסצ'קי-מורג: "כאמא אני מכירה את המחסור הזה בעיר. רק לפני שבועיים חברה של הבת שלי, שגם היא מבת ים, הזמינה אותה למסיבת יום הולדת באשדוד. היה שם מתחם אדיר לילדים. אנחנו חייבים לפתוח מקומות של תעסוקה ופנאי לכל שכבות הגילים בעיר. לפעוטות, לילדים, למבוגרים ולקשישים. וכן, שיהיו פתוחים גם בסופי השבוע. מגיע לנו לבלות עם המשפחה שלנו בעיר שבה אנחנו חיים ומשלמים ארנונה גבוהה. עושה רושם שהעיר בת ים היא מקום שבו אנחנו ישנים. אנחנו לא עובדים כאן ולא מבלים כאן. מגיע לנו יותר".

צביקה רובין: "אינני יכול להבטיח שזה יקרה, אני יכול להבטיח שאבדוק את העניין".

אורי בוסקילה: "חוף ים וטיילת הכי יפים בארץ, עם פאבים מסעדות וגלידריות פתוחים בשבת. מכוח הסטטוס קוו, יש איזונים בין כל המגזרים וכך זה יישאר, מה שפתוח יישאר פתוח ומה שהיה סגור יישאר סגור, צריך להוסיף הרבה אירועים והצגות להורים וילדים, וצריך להיות עם הפנים לזוגות הצעירים לסייע להם ולנוער שהם דור העתיד של בת ים".

ירון לוי: "גם אני, כאב לילדים קטנים נתקל באותה הבעיה ולא רק בשבת. אני חושב שבאופן כללי יש לשפר את חיי התרבות בעיר בת ים. לספק אטרקציות ומתחמי תרבות לכל המשפחה, כמו גם מקומות בילוי להורים וילדים".

אלי יריב: "בבת ים כמו ערים אחרות ובמוסדות ממשלתיים גם מוסדות העירונים סגורים בשבת בגלל חוק שעות עבודה ומנוחה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות