למה בכה הדג - צילום כפיר בולוטין
למה בכה הדג - צילום כפיר בולוטין

מופעים, הצגות, סדנאות ומסיבת ריקודים: פסטיבל ייחודי לספרי ילדים יתקיים בבת-ים

פלא, פסטיבל ספרי הילדים הראשון בישראל, יתקיים בבת ים בתחילת יוני. יוזמת הפסטיבל והמנהלת האמנותית, ליאת סגול: "לכל ילד וילדה יש את הזכות לגלות את ההנאה שספרי ילדים מביאים לחיינו"

פורסם בתאריך: 30.4.23 12:52

פלא, פסטיבל ספרי הילדים הראשון בישראל, יתקיים בבת ים בתחילת יוני, במסגרתו ייהנו מבקרי הפסטיבל ממגוון מופעים, הצגות, סדנאות יצירה, מפגשים עם סופרים ומאיירים, תיאטרון סיפור, ושלל אירועים בהשראת ספרי ילדים.

הפסטיבל, ביוזמה ובתמיכה של ליאת סגול ומשפחת סגול ובשיתוף עיריית בת-ים, נוצר מתוך אמונה בחשיבות ההנגשה של ספרות הילדים. בהתאם, הוא מבקש לקרב בין ילדים ובין ספרים, לעודד הורים להקריא לילדיהם, ולקדם את ספרות הילדים כאמנות ייחודית ומוערכת. הפסטיבל יתקיים במשך שלושה ימים בשישה מוקדים בבת ים: היכל התרבות, מוזיאון בת ים לאמנות, בית ריבק, האודיטוריום העירוני, התרבוטק (הספרייה העירונית) וטרמינל העיצוב, ויציע עשרות אירועים מגוונים בתשלום וללא עלות.

בין מגוון האירועים שיתקיימו:

מפגשי סופרים.ות – מפגש עם שירה גפן ואתגר קרת, שיקריאו מספרם החדש (שטרם הגיע לחנויות) "העץ שאף ילד לא דמיין", מפגש מוזיקלי עם עלמה זהר, שיחה עם מאירה ברנע גולדברג על הסודות מאחורי כראמל, ומפגש עם ינץ לוי.

הצגות ומופעים מוזיקליים לכל המשפחה המבוססים על ספרי ילדים אהובים –  "ענן על מקל", "ילדי בית העץ", "למה בכה הדג?" – הצגה של תיאטרון הקרון על-פי סיפורי עודד בורלא, "דודי שמחה" – הצגה מבית תיאטרון המדיטק, ושעת סיפור מוזיקלית עם נגני הפילהרמונית בהשראת ספרו של מאיר שלו "אבא עושה בושות".

תיאטרון ושעות סיפור – "טרמפ על מטאטא"- תיאטרון סיפור אינטראקטיבי לילדים רגישים, "להתראות באנטארקטיקה" – תיאטרון נייר מוזיקלי, שעת סיפור ייחודית המיועדת לסבים וסבתות עם הנכדים ועוד

סדנאות – סדנאות אמן עם חנוך פיבן ורוני אורן, סדנאות הנחיה להורים, סדנת קומיקס עם נדב נחמני, סדנה לבניית צעצועים זזים ועוד סדנאות ייחודיות בעקבות ספרי ילדים

מסיבת ריקודים עם מיטב שירי הילדים האהובים והמוכרים תסגור את אירועי הפסטיבל למשפחות.

 

 

שעת סיפור למבוגרים עם הסופרת והמשוררת אורית גידלי שתציע הזדמנות לפגוש ספרי ילדים מנקודת מבט בוגרת.

במחווה לשני היוצרים החשובים, מאיר שלו ויהונתן גפן, שהלכו לעולמם והשאירו אחריהם עשרות יצירות אהובות, יתקיים מיצב ייחודי לספרו של יהונתן גפן, "ילד הכרובית" ושעת סיפור מוזיקלית בהשתתפות נגני הפילהרמונית על-פי ספרו של מאיר שלו "אבא עושה בושות". בין הדוכנים וברחבי הפסטיבל יוטמעו ציטוטים מוכרים מספריהם של שלו וגפן.

בנוסף, יתקיים בכל ימי הפסטיבל הפנינג שיכלול שלל אירועים בכניסה חופשית ברחבת מוזיאון בת ים: מופעי חוצות, מסלול חידות בנושא ספרות ילדים, הספרייה של 'ספריית פיג'מה', ג'ימבורי לקטנטנים, יריד ספרי הילדים, עמדות צילום, אמני רחוב, דוכני אוכל ועוד.

ביום האחרון של הפסטיבל (8.6), במקביל לאירועי המשפחות, יתקיים בטרמינל העיצוב בבת ים ליין-אפ של אירועים המוקדשים לאיור: יריד מאיירים שיכלול הדפסים, מוצרים מאוירים וספרי מאיירים; השקת תערוכה איור בהשתתפות 50 מאיירים ומאיירות שהעניקו חיים חדשים לגיבורי ילדות ספרותיים; ערב מחווה לסופרת נורית זרחי בהשתתפות המאיירות רותו מודן, בתיה קולטון והילה חבקין, הזמרת איה כורם, ובהנחיית אורנה גרנות ממוזיאון ישראל.

המנהלת האומנותית ויוזמת פסטיבל פלא, ליאת סגול, אמרה: "ייסדתי את פסטיבל "פלא" משום שאני מאמינה שלכל ילד וילדה יש את הזכות לגלות את ההנאה שספרי ילדים מביאים לחיינו. אני גם מאמינה שיש להתייחס אל ספרות הילדים כאמנות ייחודית ובעלת ערך. יש לנו תרבות נפלאה ועשירה לילדים, ומחובתנו לשמר אותה, לטפח אותה ואף לחגוג אותה. אני רואה חשיבות בקיומו של הפסטיבל, בפרט בימים אלה, ובפרט נוכח הפרידה מיוצרים ענקיים כמו מאיר שלו ויהונתן גפן שהיטיבו לכתוב לילדים. זוהי ראשיתה של מסורת".

6-8 ביוני,  16:00-21:00, טווח מחירים לאירועים בתשלום 25-60 ש"ח.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות