תחרות יזמות חברתית בין בתי ספר, צילום דוברות העירייה
תחרות יזמות חברתית בין בתי ספר, צילום דוברות העירייה

ברכות: אלו בתי הספר שזכו בתחרות יזמות חברתית בבת ים

ארון מתנות, עץ נדיב, פרסומות חברתיות ועוד: חמישה פרויקטים מצוינים הוצגו באירוע מיוחד בהיכל התרבות, שניים מהם זכו בתחרות

פורסם בתאריך: 16.2.23 12:59

שני בתי ספר זכו בתחרות יזמות עירונית לנוער שהתקיימה אתמול (רביעי) בהיכל התרבות. בתי הספר הזוכים הם אורט מלטון ושז"ר. התחרות היא אירוע שיא לתהליך יזמות חברתית שהחל בתחילת שנת הלימודים. המיזמים שהשתתפו בתחרות: ארון המתנות של אורט רמת יוסף, אימוץ כיתת הוותיקות של בית וגן, פרויקט חונכות של תיכון חדש דרכא, העץ הנדיב של אורט מלטון, פרסומות חברתיות של תיכון שז"ר, שי לחימום של בית הספר חשמונאים ופתרונות ליוקר המחיה של בית הספר רמות. כאמור, הזוכים הם שני בתי ספר.

תחרות יזמות חברתית היא תחרות המסכמת תהליך שלם של יזמות שהחל בתחילת השנה, במסגרת תוכנית "התפתחות אישית ומעורבות חברתית". לקראת התחרות הכינה כל קבוצה שהשתתפה סרטון שהוצג בתחרות. בנוסף לכך, לכל קבוצה הייתה דקה לשכנע את השופטים מדוע היא הקבוצה הזוכה.

הצוות החינוכי עם העבודות צילום: דוברות העירייה

תחרות יזמות חברתית, הצוות החינוכי עם העבודות צילום: דוברות העירייה

אלו היו הפרויקטים של בתי הספר:

ארון המתנות של אורט רמת יוסף – מיזם קהילתי שממוקם בשכונת רמת יוסף. התלמידים ממלאים את הארון שהקימו בפרטי לבוש, והקהילה מוזמנת להגיע ולקחת, מבלי להיחשף ולבקש. הארון מתוחזק על ידי התלמידים ברמה יומיומית.

פרסומות חברתיות של בית הספר שז"ר – מגמת תקשורת למדה על כוחה של הפרסומת. התלמידים החליטו להכין פרסומות חברתיות המיועדות לנוער, והתמקדו בשלושה נושאים: מחזור וקיימות, זהירות בדרכים וסכנות בעישון. לאחר הפקת הפרסומות, הם העבירו סדנאות בכיתות, במסגרתן צפו התלמידים בפרסומות וניהלו שיח בנושאים.

אימוץ כיתת הוותיקות בבית וגן – תלמידות בית וגן אימצו את כיתת הוותיקות של בית הספר. הן לימדו את הוותיקות ריקודי עם, שיחקו איתן בינגו ומשחקי חברה נוספים. הקשר בין הוותיקות לתלמידות יומיומי ואישי.

העץ הנדיב של אורט מלטון – במרכז החצר עומד עץ רחב עם מגירות לשם יכולים התלמידים להכניס פריטי לבוש אותם הם מעוניינים לתרום ותלמידים אחרים יכולים לפתוח את המגירות ולקחת בחינם. המיזם תורם לאיכות הסביבה, מחזור וקיימות, מאפשר לתלמידים לרענן את הארון שלהם בבגדים חדשים ובחינם. בנוסף, התלמידים מביאים בקבוקים לפקדון, בכסף שנאסף משתמשים למלגות לתלמידים מעוטי יכולת, תלושי מזון וכריכים.

שי לחימום – תיכון חשמונאים – כחלק מחלוקת המזון של קרן אורנשטיין, תלמידי הכיתה מבצעים עם שי הנהג בכל יום שלישי חלוקת מזון עבור ניצולי השואה בעיר. תלמידי הכיתה, ראו את מצב הקשישים, והחליטו לתרום לניצולי השואה משהו נוסף לקראת החורף הקר, לאסוף כספים ולרכוש שמיכות, תיונים, כריות חימום ומזון יבש על מנת להעשיר את החלוקה ולגרום להם לחיות בכבוד ובאושר עד כמה שניתן.

חונכות תיכון – חדש דרכא – מיזם החונכות מאפשר קידום תלמידים מתקשים בלימודים תוך חיזוק תחושת הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות שלהם. המיזם הוא נתינה וקבלה גם יחד, גם התלמידים החונכים זוכים לחיזוק תחושת הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות.

פתרונות ליוקר המחייה – בית הספר רמות – במסגרת תוכנית "התפתחות אישית ומעורבות חברתית", יזמו התלמידים שיח עם מנהל הקפיטריה ופעילויות נוספות להורדת המחירים. בנוסף, התלמידים יזמו כתיבת מכתבים לגורמים רלוונטיים, שיח עם בתי עסק והחשוב ביותר: הכרת חלופות לשעות הפנאי של בני הנוער, הכרת המענים הקיימים בעיר ויצירת חיבורים לטובת הוזלה של המחייה בסביבה שלהם, ובמקביל, הקמת דוכני מכירה ופרויקטים לאיסוף כספים עבור תלמידים ומשפחות שזקוקים לסיוע כלכלי.

באירוע אתמול השתתפו מ"מ ראש העיר, אלי יריב, מנכ"ל החברה לתרבות פנאי וספורט בת ים, אריה ללוש, ורד פינקלשטיין ממונה חינוך חברתי קהילתי במינהל חברה ונוער במחוז תל אביב, אביעד גינדי יזם ומנהל הקליקה, מנהלי בתי הספר, רכזי מעורבות חברתית, מורים ו-250 תלמידי התיכונים בעיר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות