ללמוד לתואר ראשון כבר בתיכון: נחתם נסכם "עיר אקדמית"

הפרויקט במסגרת אוניברסיטת תל אביב, יחל כבר השנה בתיכונים בבת ים, במטרה להנגיש ולעודד המשך לימודים באקדמיה

פורסם בתאריך: 17.11.20 12:58

בת ים מצטרפת לפרויקט "עיר אקדמית" של אוניברסיטת תל אביב, שבמסגרתו יוכלו עשרות תלמידי תיכון בעיר ללמוד במהלך השנה קורסים אקדמיים במגוון של תחומים, ולקבל נקודות זכות אקדמיות שיחשבו להם בלימודי התואר הראשון.

פרויקט "עיר אקדמית" פועל במסגרת המרכז לחדשנות בלמידה באוניברסיטת תל אביב. על פי ההסכם שנחתם הבוקר (שלישי) בין נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת לבין ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, החל מהשנה הנוכחית יוכלו תלמידי תיכון בעיר להשתלב בלימודי קורסים אקדמיים. בטקס החתימה נכחו ממלא מקום ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב; סמנכ"לית חינוך ורווחה, זיו חורב ומנהל אגף החינוך, אהרון קצב.

מטרת התוכנית היא לחבר את הלימודים מהתיכון לאוניברסיטה וליצור רצף פדגוגי לימודי, ובכך לעודד המשך לימודים אקדמיים. הקורסים שיונגשו לתלמידים הם יהיו במגוון תחומים, בהם כימיה, מדעי המחשב, ביולוגיה, פיזיקה, היסטוריה ופסיכולוגיה. הלמידה האקדמית תיעשה במסגרת שעות הלימודים בתיכונים בבת ים. לצורך כך, העירייה בחרה קבוצת מורים מובילים בעיר שיעברו הכשרה המותאמת לתוכנית. המורים הם אלה שילמדו את הקורסים השונים בהתאם למגבלות הקורונה.



יובל שרייבמן, מייסד ומנכ"ל המרכז לחדשנות בלמידה: "התוכנית עיר אקדמית פותחת עבור תלמידי התיכון  נתיב ברור לעולם האקדמי ומסייעת להם לבחור במסלולי הלימוד שמתאימים להם. מדובר בקורסים ברמה אקדמית גבוהה, ולשמחתי התלמידים מגיעים להישגים מרשימים שמאפשרים להם, לצד תעודת הבגרות, להשלים גם נקודות זכות אקדמיות, שיעמדו לזכותם בהמשך דרכם האקדמית".

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופסור אריאל פורת: "חשיבות התוכנית היא בתרומה המשמעותית של האוניברסיטה לקידום מערכת החינוך והחברה בישראל. מטרתנו היא לפתוח את שערי האוניברסיטה עבור התלמידים הצעירים ולעורר אצלם את הרצון להצליח ולהצטיין גם בלימודים האקדמיים".

ראש העירייה, צביקה ברוט: "אני מברך על שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת תל אביב. לצד ההובלה של העיר בנתוני הבגרות מטרת התוכנית החדשה היא להוביל גם בנתוני המשך ללימודים אקדמאיים, ושכל התלמידים המעוניינים בכך ילמדו תוכן אקדמי מקוון על ידי המורה המקומי ובמסגרת הלימוד לבגרות".

"התוכנית תסייע לתלמידים והם יוכלו לעשות את צעדיהם הראשונים באקדמיה, לרכוש מיומנויות למידה מתקדמות, ולפתח תחושת מסוגלות אקדמית, וכל זאת מבלי לצאת מהעיר או אפילו מכתות הלימוד".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות