צילום: Dmitri Ma / shutterstock.com/
צילום: Dmitri Ma / shutterstock.com/

אחרי הגן המונטסורי ייפתח בבת ים גם מעון ברוח הגישה החינוכית

גן עירייה ברוח מונטסורית החל לפעול ברחוב אוסקר שינדלר, כאשר כעת מקדמים בעיר מהלך של הקמת מעון מפוקח

פורסם בתאריך: 28.10.20 15:25

במהלך החודש האחרון נפתח סוף סוף גן עירייה ברוח מונטסורית בבת ים. זאת, כשנה וחצי לאחר ששלוש אימהות, תושבות העיר, יזמו מהלך לקידום פתיחת מסגרות חינוך ציבוריות ברוח הגישה המונטסורית שתהיה נגישה לכלל שכבות האוכלוסייה בעיר.

בהמשך לכך, התגבשה קבוצה של עשרות הורים שמכירים ומעוניינים בגישת חינוך מונטסורית. הקבוצה גדלה וכיום מונה מאות משתתפים בקבוצות פייסבוק וואטסאפ ומקיימת מפגשים קהילתיים. כעת החל מהלך של פתיחת מעון יום לילדים ברוח השיטה.



שיטת החינוך המונטסורית הינה שיטה של פדגוגיה מדעית המבוססת על תצפיות ומחקר ומדגישה עידוד את העצמאות של הילדים בכישורי חיים, בלמידה, עידוד יכולת קבלת החלטות. בשיטה זו קיימת התמקדות בחוזקות של התלמיד ושימוש בהן לחיזוק תחומים אחרים לרבות שימור ופיתוח היצירתיות הטבועה בילד.

בשנים האחרונות בערים רבות החלו להקים מסגרות גן ובתי ספר ברוח הגישה המונסטורית וכעת גם בבת ים. לאחר כשנה וחצי של דיונים, נפתח בחודש שעבר, גן עירייה ברוח מונטסורית לילדים בגילאי שלוש-ארבע, ברחוב אוסקר שינדלר. עיריית בת ים התחייבה לרכישת ציוד והאתמת המבנה. הגננת והסייעות מקבלות ליווי והכשרה מצוות בראשות שני זילברשטיין. צוות הגן כולל הסייעות לומד את השיטה ומיישם אותה גם בהתנהלות היומיומית של הגן. ההורים יקבלו העשרה באמצעות הרצאות להעמקה בגישה גם במסגרת הביתית.

כמו כן, בשיתוף החברה לתרבות פנאי בת ים בראשות שמעון אטיאס ובשיתוף פעולה עם נילי אילוז וג'ולי אבני, התחיל מהלך לפתיחת מעון בפיקוח עירוני ברוח מונטסורית. מדובר במהלך פורץ דרך. זאת, בתמיכת ראש העירייה צביקה ברוט, מחזיק תיק החינוך אלי יריב, פנינה מנקט מנהלת המחלקה לגיל הרך, סיון רוזנבלום סגנית מנהל אגף החינוך ויונית יוסף מפקחת גני ילדים.

נוגה כוכבי, אם לילד בגן מספרת: "הבן שלי התחיל השנה את הגן. הגן והצוות מדהימים, והוא מאושר לגמרי להיות במקום שמאפשר עצמאות, שהוא בוחר בעצמו מה לעשות ובמה להתפתח והצוות מאפשר לו ומעודד את זה. פתאום הוא מלא ביטחון, מדבר עם הצוות. מבחינתי זה הדבר העיקרי שמחזיק אותנו בעיר והשינוי הכי משמעותי שהעירייה צריכה להשקיע בו".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות