לימודים דיגיטל
צילום אילוסטרציה

איך הפכה בת ים לאחת הערים המובילות בהשקעה לתלמיד?

ממלא מקום ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך מתייחס לממצאים המפתיעים של "כלכליסט" ומרכז לת קשורת ודמוקרטיה "שומרים"

פורסם בתאריך: 14.9.20 18:23

בדיקה של "כלכליסט" ומרכז לתקשורת ודמוקרטיה "שומרים" שבחן את ההשקעה של הראשיות המקומיות בחינוך פר לתלמיד עלתה נתון מפתיע, לפיו העיר בת ים מובילה מבין הרשויות המקומיות הגדולות, עם סכום של 28,400 אלף שקל לכל תלמיד בעיר.



ב־15 במרץ 2013 קיבלה הממשלה החלטה הנוגעת לחינוך ולפיה משרד החינוך מחויב לפרסם אחת לשנה דו"ח שמפרט את כל המשאבים המועברים למוסדות החינוך בארץ, לפי מגזר, שכבת גיל, רשות מקומית ואשכול חברתי כלכלי. לפני כשבועיים פורסמה ב"כלכליסט" ידיעה המדרגת את הרשויות העירוניות בשיתוף המרכז לתקשורת ודמוקרטיה "שומרים"  וממנה עולה כי העיר בת ים נמצאת במיקום גבוה ברשימה, שבראשה עומדות הערים תל אביב, באר שבע וחיפה.

שיעור ההשקעה בכל תלמיד בעיר עומדת על 15 אחוזים, כשאר ההשקעה של משרד החינוך בתלמידים עומדת על 24.4 אלף שקל פר תלמיד וההשקעה של הרשות עומדת על 4,000 שקל פר תלמיד כאשר התוצר הסופי הוא סכום של 28,400 אלף שקל כל כל תלמיד בעיר.

אלי יריב ממלא מקום ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך, מסר בעקבות הממצאים: "כאשר אנחנו אומרים שהחינוך הוא בראש סדר העדיפות העירוני אנחנו מתכוונים לכך. ממחקר שנעשה נמצא כי העיר בת ים נמצאת במקום הרביעי בהשקעה הכספית בחינוך. מקום של כבוד".

 

"חינוך עולה כסף וכסף רב, החל מגיל הגן ועד למבחני הבגרות ואנו משתדלים לתת את מיטב התוכניות ולתגבר את התלמידים בשעות. מבחינתנו, יש במה להתגאות", המשיך יריב, "תלמידי בת ים מקבלים יותר שעות חינוך, ההוצאה על חינוך במגמת עלייה ומסגרות החינוך איכותיות יותר. לצד זה, אנו רואים שתקצוב החינוך פר ילד, הוא מהגבוהים בארץ. נמשיך את מגמות חיזוק מערכת החינוך ולהתאים את הלמידה למאה ה-21 ובד בבד נמשיך להכין את תלמידי בת ים  לעולם של המחר".

 

 

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות