ענת דדון ראשית
ענת דדון ראשית

יו"ר הסתדרות המורים בבת ים: "אי אפשר ליישם את המתווה"

ענת דדון, טוענת שמתווה משרד החינוך אינו תואם למציאות בשטח, וזועמת על הפגיעה במעמד אנשי החינוך בימי הקורונה: "כל איש תקשורת הרשה לעצמו להיכנס לתנאי ההעסקה שלנו"

פורסם בתאריך: 28.8.20 10:19

"פונות אליי גננות מכל הארץ, ומספרות שאצלן הגנים לא מוכנים ולא ערוכים. שלחו לי תמונות של קירות עם עובש. עם זאת, אני יכולה לשבח, שבעיריית בת ים כל פנייה נענית והרשות מטפלת בכל המקרים וזה ראוי להערכה", כך אומרת בשיחה עם "השקמה בת ים", ענת דדון יו"ר הסתדרות המורים בבת ים, המשמשת בנוסף כיו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים.

בעוד פחות משבוע תיפתח שנה הלימודים תשפ"א ועל פי מתווה משרד החינוך, תלמידי גני הילדים וכיתות א'-ב', שסכנת ההדבקה אצלם פחותה ילמדו כרגיל. ענת דדון מותחת ביקורת קשה על החלטות משרד החינוך ואומרת ל"השקמה בת ים": "המתווה אינו ניתן ליישום בשטח. אני באופן אישי חושבת שזה לא תקין שאין קפסולות בגני הילדים. מצוין  במתווה שיש לשמור על מרחק של שני מטרים בין הילדים בגן, אשמח להכיר מישהו שיכול לשמור על מרחק כזה בין הילדים הקטנים. במשרד החינוך לא לקחו בחשבון שמדובר בילדים צעירים עם קשיי הסתגלות. זה חושף את הסכנה בהידבקות. יש הרבה מאוד גננות בקבוצות סיכון ומעבר לכך זו חשיפה מיותרת לכמות ענקית של ילדים".

"המתווה הוא בלתי אפשרי", מוסיפה דדון, "הגננות לא ישמרו על מרחק של שני מטרים מהילדים. אני רוצה לראות את שר החינוך והאוצר שיגיעו לגן ויישמו את המתווה. איך הגננת תגיע לילדים? כמו שזה נראה היום, 35 ילדים בגן עם גננת אחת וסייעת אחת, אין מצב שדבר כזה יקרה".

מה עמדתך בנוגע לטענות ההורים שצריך לדאוג להזנה, ומדוע הסתדרות המורים אינה תומכת בכך?

"מי שצריך לדאוג לזה, זה ההורים. על פי חוזר משרד החינוך, הגננת יכולה להחליט אם תהיה הזנה או לא. לאור העובדה שבגני הילדים לא הקטינו את מספר הילדים, זה מציב את הגננת להיות עם 35 ילדים ועם סייעת אחת שצריכה לעזור לגננת עם הילדים ולא להכין אוכל".

הורים רבים מתלוננים על כך שהגננות טרם שוחחו איתם, ככל הנראה בהוראת ההסתדרות. אותם הורים לא מודעים למלחמת השכר שאתם מנהלים, ונוצר מצב של חוסר אמון בין ההורים לגננות.

"גננות ישראל, כמו כל העובדים, בחופשה עד 31 באוגוסט. בתחילת חודש יולי, פניתי למשרד החינוך להסדיר את תקופת ההידברות וביקשתי להסדיר את התשלום עבור התגמול. ביום שני האחרון, לאחר דיונים רבים, החזיר משרד החינוך תשובה שהמורים יקבלו תגמול על יום אחד שבו הם יעשו היכרות עם ההורים. לאחר שהגענו להסכמות, יצאה הוראה שיכולים ליצור קשר עם ההורים והילדים ולעשות אסיפה ראשונה בזום. אנחנו כפופים להסתדרות המורים".

האם לדעתך יום לפני פתיחת שנה הוא מספיק זמן כדי להודיע להורים על כניסת ילדיהם לגן ולהכיר?

"בהחלט כן. אני לא רואה שום בעיה. הילדים לא יוצאים לטירונות בגולני אלא לגן ילדים שם הם יפגשו צוות מקצועי שיש עליו פיקוח. צריך להפסיק להגן בצורה כזו על הילדים. ילדים הם עם סתגלן והכול בסדר".

האם הקורונה פגעה או חיזקה את מעמד המורות והגננות?

"פגעה מאוד בעיניי. כל איש תקשורת הרשה לעצמו להיכנס לתנאי ההעסקה שלנו. מתחילת הקורונה, משרד החינוך לא מקבל קהל והם מקבלים שכר מלא. אף אד לא ישב איתם והלין על העבודה שלהם. הגננות הן אלה שהצילו ילדים, הגננת שפוגשת את הילד בן החמש בזום ונותנת לו מעט שגרה זה יותר חשוב מכל דבר אחר. שכל אחד יתעסק בענייניו. אין לאף אחד זכות להיכנס לתנאי ההעסקה של ציבור ההוראה".

בשנה שעברה התמודדת עם מקרי אלימות קשים בגנים גם בבת ים, האם חל שינוי או שיפור בנושא הזה?

"אני רק יכולה לקוות ולהתפלל שלא יהיו כאלה דברים השנה ונטפל בהם ככל שיידרש".

לסיום אומרת דדון: "אני רוצה לאחל לכל עובדי ההוראה שנת לימודים בריאה. שימשיכו לקיים את השליחות במקצוע הזה. לילדים אני מאחלת שנה טובה עם כמה שפחות לימודים מרחוק ורק מקרוב. שהקורונה תחלוף מהעולם. שהילדים יוכלו לעשות את כמה שהם צריכים ויכולים לעשות בגיל הזה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צודקת בכל מילה!! לא ניתן לשמור על ההנחיות בגן עם 35 ילדים שעולים ממעון וצריכים עזרה גדולה בהסתגלות.

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות