shutterstock

מחזיק תיק החינוך: "ייקבעו קריטריונים ברורים לכל תרחיש של קורונה במוסדות החינוך"

כיצד תתנהל שנת הלימודים שנפתחת בעוד פחות משלושה שבועות, בצל מגפת הקורונה?

פורסם בתאריך: 14.8.20 09:51

ממלא מקום ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך אלי יריב, מתייחס לחזרה לבית הספר בעוד פחות משלושה שבועות, על רקע העלייה הנמשכת בתחלואת הקורונה, ומסביר כי "ייקבעו קריטריונים ברורים לכל תרחיש של ילד חולה קורונה במערכת החינוך".

יריב מסביר כי "ניסיון העבר בתקופת הגל הראשון של הקורונה לימד אותנו שצריך להיערך לכל תרחיש לפתיחת שנת הלימודים, מתי סוגרים את בית הספר או את הגן, מתי מפסיקים את הלימודים של שכבה שלמה ועוד. אני רוצה שההורים, המורים והמנהלות ידעו מראש כיצד להתנהג בכל מצב, ולכן הקריטריונים נבנים בימים אלה ובקרוב יפורסמו לציבור".



יריב מוסיף כי לאחר החזרה לשגרת הלימודים בבתי הספר ובגני הילדים, המערכת העירונית בחנה כל מקרה מול ועדי ההורים והצוותים החינוכיים והכוונה היא לקצר את התהליך וליצור הנחיות לכל תרחיש.

"מערכת החינוך חוזרת  באחד בספטמבר לאחר שנת לימודים נפגעה ואסור לנו להגיע למצב שגם שנת הלימודים הקרובה תיפגע, כי המשמעות היא פגיעה ישירה בתלמידים שאת התוצאות יחושו בשנה שלאחר מכן", אומר יריב, "ברור לכולם שבשנת הלימודים הקרובה יהיו עליות ומורדות אבל צריך לדעת להתמודד עם המצב המורכב. צריך לזכור שאנחנו חושבים גם על כך שההורים יוכלו לצאת לעבודה ושהמשק יחזור לשגרה, וככל שמערכת החינוך תתפקד בצורה מיטבית כך נקל יותר על ההורים ונאפשר להם לחזור למעגל העבודה".

לצד הגדרת ההנחיות, לקראת החזרה ללימודים כ-50 מוסדות חינוך עוברים שיפוץ ותחזוקה בימים אלה, כאשר עשרה גנים שופצו מהיסוד לצד בנייתם של שישה גנים חדשים.

"הנחת היסוד שלנו היא שצריכה להיות אוטונומיה מלאה לצוותים החינוכיים, שנמצאים בשטח ומתמודדים עם המציאות המשתנה", מסכם יריב, "המנהלות והמנהלים צריכים להתאים את הלימודים לצרכים שעולים מהשטח, לדעת שאפשר לפתוח את הגבולות ושיש גמישות במערכת. אי אפשר לצפות מאנשים לשבת ולחכות להנחיות שמגיעות מלמעלה, שחלקן כלל לא רלוונטיות עבורם".

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות