אלי יריב
אלי יריב

מחזיק תיק החינוך לשר החינוך: "לצמצם את מספר בחינות הבגרות"

בעקבות משבר הקורונה וההידבקויות בנגיף בתוך מוסדות החינוך, אלי יריב פנה במכתב לשר החינוך וביקש צמצום בחינות ומספר תלמידים בכיתות

פורסם בתאריך: 9.7.20 14:04

ב-17 במאי חזרו תלמידי ישראל לספסלי הלימודים, תחילה בשיטת הקפסולות ולאחר מכן בוטל הפיצול דבר שהוביל להתפרצות נגיף הקורונה במוסדות החינוך, ולמספר הדבקות גבוה. בכך הופרה שגרת הלימודים, ותלמידי התיכון שאמורים לגשת לבחינות הבגרות בסוף שנת הלימודים מצאו את עצמם משלימים את חומרי הלימוד בעצמם.

בעקבות המצב פנה ממלא מקום ראש עיריית בת ים ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב, לשר החינוך יואב גלנט ובבקשה לצמצם את מספר מבחני הבגרות לארבע בחינות בלבד במקצועות מתמטיקה, אנגלית, לשון וכן במקצוע מדעי אחד לפי בחירת התלמיד. בשאר המקצועות, כך מציע יריב, יקבלו התלמידים ציונים בהתאם לעבודות שיגישו או על בסיס ציוני מבחני בית הספר.

יריב, ציין במכתבו כי "משבר הקורונה מאפשר למערכת החינוך להוציא לפועל את הרצון רב השנים לצמצם את מספר מבחני הבגרות, וזה הזמן הנכון".



בכתבו התייחס יריב גם לעניין הצפיפות בכיתות, שגרמו להדבקות רבות, וכתב: "הורים שחוששים לבריאות ילדיהם ומורים החוששים לבריאותם, חייבים לעבור ללמידה בקבוצות קטנות. אפשר להפעיל את שיטת הקפסולות או לצמצם באופן משמעותי את מספר התלמידים השוהים בכיתה אחת בכל רגע נתון, או לחילופין לחלק את הלימודים לשתי משמרות בוקר וצהריים".

בסיום מכתבו, קרא יריב לנצל את החודשיים שנותרו עד לתחילת שנת הלימודים הבאה, על מנת לקיים הדרכות והכשרות למנהלים ולמורים בנושא הלמידה מרחוק והשימוש באמצעים טכנולוגיים, לצד מציאת פתרונות לתלמידים שאין ברשותם מחשב.



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות