אלי יריב
אלי יריב

מה אתם יודעים על שיטת החינוך המונטסורית שתגיע לבת ים?

בשנת הלימודים הקרובה ייפתח במתחם הגנים שברחוב אוסקר שינדלר, גן מונטסורי המבוסס על למידה חופשית

פורסם בתאריך: 26.6.20 09:57

אגף החינוך בבת ים יפתח בשנת הלימודים הקרובה גן ילדים המבוסס על למידה חופשית בשיטת החינוך המונטסורי, לילדים בגילאי 3-4. את היוזמה קידמו ראש העירייה צביקה ברוט וממלא מקומו ומחזיק תיק החינוך אלי יריב, לאחר שנים של בקשות מצד ההורים.

אז מה אתם יודעים על שיטת החינוך המונטסורי?

החינוך המונטסורי צובר תאוצה בשנים האחרונות, ומציג גישה חינוכית שונה. למרות שהרעיון נתפס כחדשני בישראל, החינוך המונטסורי מיישם גישה פילוסופיה שפותחה על ידי רופאה מאיטליה בשם מריה מונטסורי בתחילת המאה ה-20.

מונטסורי הקימה גן ילדים באיטליה, בו יישמה את הרעיונות החינוכיים שפיתחה לאחר שנים של לימוד ומחקר. הגן שהקימה פנה לילדי פועלים ועניים שלרוב לא קיבלו את אותן הזדמנויות כמו ילדי העשירים, ונחל הצלחה רבה. שיטת הלימוד בו החלה להוות מודל והשראה לאנשי חינוך מכל העולם שהגיעו ללמוד אודותיו.

הרעיון העיקרי שעומד בבסיס השיטה המונטסורית יוצא מתוך נקודת הנחה שלילדים יש תשוקה טבעית ללמידה ולכן, תפקיד המחנך הוא אך ורק ללוות אותם בדרך לגילוי תחומי העניין, המצוינות והכישרונות הטבעיים שלהם. כמו כן, בחינוך המונטסורי המחנך אינו מכריח את התלמידים לעמוד בסטנדרטי לימוד או ידע שאינם תואמים את אופיים הטבעי. במילים אחרות – הילדים אינם זקוק לתגמולים חיצוניים ולפרסים, אלא להקשבה, גירויים והתאמה אישית של תכנים.

מי שיזם את הרעיון, ודחף ליישומו בבת ים היה אלי יריב, מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך, שהבטיח להמשיך ולהנגיש שיטות חינוך נוספות עבור ילדי העיר בשנים הקרובות. "כחלק מתפיסת החינוך המגוונת, ועל מנת להנגיש שיטות חינוך נוספות, היינו קשובים לרצונם של ההורים והילדים ואני שמח שבתקופה כל כך קצרה הצלחנו להביא בשורה בנושא. אני מודה לכל העוסקים במלאה ומבטיח כי נמשיך להנגיש את החינוך והערכים במגוון שיטות עבור ילדי העיר", יריב.

הגן ייפתח בבת ים כבר בשנת הלימודים הקרובה, במתחם הגנים שברחוב אוסקר שינדלר 2, והוא פונה לילדי שנתונים 2016-2017. בעירייה מציינים כי ישנה עדיפות לילדי שנתון 2017. מי שמעוניין לרשום את ילדו לגן יוכל לעשות זאת במהלך על ידי ערעור על השיבוץ הקיים. פרטים נוספים אודות התנאים וההרשמה ניתן למצוא באתר העירייה.

גם ראש העירייה צביקה ברוט התייחס לגן החדש שיפתח בקרוב, ומסר: "אחר שנים רבות של המתנה, אני שמח לבשר על פתיחת גן ראשון ברוח השיטה המונטסורית בבת ים. בהתאם למידת הביקוש לגן הראשון, נבחן בשנים הבאות אפשרות לפתוח גנים נוספים. אני מברך את מאות ההורים הבת-ימים שהמתינו לבשורה הזו שנים רבות, ושמח שזכינו להגשים להם את החלום ולאפשר להם לחנך את הילדים בדרך המתאימה להם".

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ליז

    שמות מפוצצים לשטויות בלתי נגמרות החינוך בשפל המדרגה ושום מונטסירי לא יעזור בטח ובטח ךא בבת ים

  2. דפנה פנחסוב

    הלוואי בתי ספר כאלה אלי יריב כל הכבוד תמשיך לעשות מעשים מבורכים לחינוך אבל בתי ספר מונטוסרי ממש חייב בבת ים לילדים עים בעיות רשב וריכוז

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות