מכנסונים
מכנסונים

מחאת המכנסיים הקצרים מגיעה לבת ים: "אנחנו מקבלות הערות בריוניות"

בשעות האחרונות גובשה קבוצת מחאה אשר קוראת לכלל התלמידות להגיע אל בתי הספר במכנסונים

פורסם בתאריך: 20.5.20 22:06

לאחר שבמהלך היום (רביעי) התקיימה ביישובים רבים ברחבי הארץ, מחאת המכנסיים הקצרים תגיע מחר גם לבת ים. קבוצת וואטסאפ שנפתחה על ידי שלוש תלמידות תיכון בעיר קוראת לכל הבנות להצטרף למחאה שתתקיים בבוקר ובמסגרתה כל הבנות יגיעו לבתי הספר כשהן לבושות במכנסיים קצרים.



יוזמות המחאה הן אגם ג'ורג'י תלמידת כיתה ז' בחטיבת הביניים רמת יוסף ומריה ורטנוב בת ה-18 המשמשת כיו"ר מועצת תלמידים בתיכון רמת יוסף. אליהן חברו עוד שתי תלמידות מבתי ספר אחרים בעיר, יחדיו הן מתכננות לחולל שינוי בעזרת תמיכתה של חברת מועצת העיר קטי פיאסצקי, מחזיקת תיק מעמד האישה.

"אני מאוד אוהבת את בית הספר ומעריכה אותו אבל דווקא מכאן אני רוצה לשפר כדי שיהיה עוד יותר טוב", אומרת אגם ג'ורג'י אחת ממובילות המחאה.

"המחאה קמה כדי לחולל כאן שינוי כדי ליצור שוויון", מוסיפה אגם ג'ורג'י, "מדוע אורך המכנסיים של הבנות הוא עד הברך בעוד שהבנים אמורים להגיע גם עם מכנסים עד הברך, דבר שלא קורה בפועל?".

"שלא ישפטו אותנו בגלל הלבוש שלנו", מסבירה ורטנוב,"ההערות מאוד לא נעימות בלשון המעטה וקצת צניעות לא תזיק. אמרות מסוג אלה לא אמורות להיאמר, הן פוגעות, ומאוד מפריע שעל מעשה של בריונות שמים פחות לב, אבל על הבגדים יש פוקוס רציני, מה יותר חשוב?".

הבשורה על המחאה של השתיים יחד עם חברותיה באמצעות הקבוצה צברה בתוך זמן קצר תאוצה, כאשר המטרה היא להגיע מחר לכל בתי הספר בתלבושת אחידה של מכנסיים קצרים. חברתה של ונטרוב, תלמידת כיתה י' שיזמה יחד איתה את המחאה מספרת כי אם כל בתי הספר יגיעו עם מכנסיים קצרים לא תהיה למנהלים ברירה והם יאלצו להכניס את כולן.

"התחלנו לראות בנים עם מכנסיים הרבה יותר קצרים ממה שמוגדר בתקנון, כמו בוקסרים, המורים לא העירו להם על כך, אבל כשאני הגעתי עם חצאית מעל הברך ביקשו ממני לא להגיע איתה יותר", היא מספרת, "למה אין שוויון כשאנחנו בשנת 2020? מלמדים אותנו על שוויון וזכויות נשים, ככה זה צריך להיות אבל לא מיושם בפועל".

חברת המועצה קטי פיאסצקי, מחזיקת תיק מעמד האישה מסרה כי "מי שלא מוצא את הקשר בין האפליה וההשפלה של הנערות לאלימות כלפי נשים טומן את ראשו בחול. מערכת החינוך, בצורה בלתי מתקבלת על הדעת, מחפיצה נערות והופכת אותן לאובייקט מיני. אלו הם היסודות שעליהם נבנה אי השוויון בין גברים לנשים בחברה הישראלית. בכוונתי להצטרף מחר למחאה הצודקת והמרגשת הזאת. וכאות הזדהות אני מתכוונת להגיע מחר לישיבת מועצת העיר במכנסיים קצרים. ראו הוזהרתם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אאא

    איפה הצניעות והתמימות שלנו??? היום הכל פרובוקטיבי!! גם למקום עבודה צריך להגיע על פי קוד לבוש אז על אחת כמה וכמה בבתיהס!!!

  2. בדוי

    את קוראת לעצמך חברת מועצה? איפה ההגיון האמיתי בקשר שנתת??? ככול שנערות וילדות צעירות ילכו עם מיכנסונים קצרים, הן חסופות לפגיעות מניות מאחר וזה מה שמכנסון משדר. הן רק מעלות את חוסר הכבוד כלפי הנשים וזה מה שמביא לאלימות בסופו של דבר.
    היו הרבה תלמידות שרצו לעשות שינוי בעניין ושניסו את מזלן אך יש סיבה שלא מאשרים מהלך כזה…
    אם כל כך חם לבנות, שיבואו עם טייצים או מכנסיים מעל הברך, שדרך אגב, כן מותר בבתי הספר, אך הן לא שמות כזה כי "המעמד החברתי שלהן תלוי באיך שהן נראות, וזה לא נראה יפה" ומי שלא הבין, יפה=מושך. אז אם אתן, התלמידות המוחאות, רוצות שלא יהיה לכן חם, תמתינו יום והשרב מפחית, תנשמו אוויר, ותקבלו עליכן לכבד את עצמכן.
    מי שיגרום לכבוד האישה לעלות זה רק אתן, תשפיעו על הדור של היום.

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות