גן שונית בבת ים

הסייעות מתוסכלות: "לא סופק לנו ציוד מיגון ונאלצנו לנקות את הגנים"

הסייעות חוששות מהיום שבו יחזרו הגנים לפעילות, וטוענות: "רק 100 מתוך 450 סייעות חוזרות לעבודה". העירייה: "הרשויות המקומיות בארץ פועלות בהתאם למתווה החזרת העובדים לשירות הציבורי"

פורסם בתאריך: 4.5.20 18:06

על פי מתווה החזרה ללימודים, שגרר לא מעט ביקורת מצד הורים ואנשי חינוך, גני הילדים אמורים להיפתח בשבוע הבא. אלא שמכיוון הסייעות נשמעים דיווחים כי גם לאחר החזרה לפעילות, רובן עדיין יישארו בבית. כמו כן נטען כי הגנים לא ערוכים לקלטתן וקיים מחסור באספקת מסכות וכפפת מיגון, חוסר בחיטוי המבינים. נוסף על כך, נדרשות הסייעות לבצע את עבודות הניקיון.



בעקבות ההסכם הקיבוצי בין האוצר להסתדרות לא כל הסייעות יחזרו לעבודתן. "מזלזלים בנו בסייעות של גני הילדים. אתמול התקבלה ההחלטה להחזיר אותנו לעבוד, אבל רק את סייעות האם, כלומר רק 100 מתוך 450 סייעות חוזרות לעבודה. מה יהיה על כל היתר? הן מקבלות רק 80 אחוז מהשכר שלהן שהוא גם ככה נמוך", אומרת אחת הסייעות ומוסיפה: "כל מי שנשארה בבית תפסיד עוד ימי חופשה שלא יחזרו".

לדבריה, אצל הסייעות שכן חזרו לעבודה, לא סופקו מסכות, כפפות וג'ל חיטוי כפי שמתבקש. "הביזיון האמיתי הוא שאומרים לי לחזור לעבודה, אבל לא מספקים לי מסכות, כפפות וג'ל", אומרת הסייעת ומוסיפה: "את החיטוי שאמרו שעושים בגני הילדים, אף חברה חיצונית לא עשתה, הסייעות עשו והן עבדו מאוד קשה. לא מתייחסים לסייעות, נשים אחרי גיל 50, כבני אדם. 400 נשים בכו אתמול, למה צריך את זה?".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "כל הרשויות המקומיות בארץ פועלות בצורה דומה, בהתאם למתווה החזרת העובדים לשירות הציבורי בהתאם להסכם הקיבוצי שנחתם עם ההסתדרות. בריאות הציבור והתושבים יהיו תמיד במקום הראשון, ולכן העובדים יחזרו בהדרגה לעבודה ועל פי הנחיות משרד הבריאות. על פי הנחיות אלה הגנים יעבדו באופן מצומצם בקבוצות קטנות של כ-15 ילדים, ולכן נדרשת סייעת אחת בלבד, שכן הסייעת השניה מיועדת לגנים מעל 30 ילדים".



עוד נמסר כי "בעניין הניקיון וחומרי החיטוי, פועלת העירייה בהתאם להנחיות משרד החינוך וחומרי חיטוי סופקו לגנים. כאמור בשלב זה, הסייעות אמורות להכין את הגן לקראת חזרת הילדים הצפויה בשבוע הבא. העירייה מעריכה ומוקירה רבות את עבודת הסייעות בגנים ואף פעלה בשיתוף פעולה עם הועד פעמים רבות בשנה האחרונה כי לחזק את מעמדן, וכך יהיה גם בעתיד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. א

    לא סופקו שום חומרי ניקיון!!!
    והסייעת שלי רכשה מכספה הפרטי!!
    חומרי חיטוי , שקיות אשפה, מטליות ושלא נדבר על כפפות ….ועוד!!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות