אילוסטרציה: שאטרסטוק
צילוםאילוסטרציה: שאטרסטוק

איך אוכלים וכיצד מתנהגים בהפסקות? לקראת החזרה ללימודים כל השאלות וכל התשובות

עם ההחלטה על חזרה הדרגתית למוסדות החינוך, מחזיק תיק החינוך בבת ים אלי יריב, עונה על כל השאלות הנוגעות להנחיות החדשות

פורסם בתאריך: 30.4.20 17:17

על פי המתווה שגיבשה הממשלה, ביום ראשון הקרוב צפויים לחוזר אל בתי הספר תלמידי א'-ג' הלומדים בבתי הספר היסודיים. אומנם לא מדובר עדיין בחזרה מלאה של כל מערכת החינוך, אך ניתן אולי להעריך בזהירות כי זוהי ההתחלה של היציאה ממצב החירום שפקד את המדינה בחודש האחרון בעקבות התפשטות משבר הקורונה.

עם ההחלטה להחזיר את הפעילות במסודות החינוך באופן חלקי התעוררו לא מעט שאלות בקרב ההורים. ממלא מקום ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך אלי יריב, משיב על כמה מהשאלות המרכזיות.



מי התלמידים אשר צפויים לחזור אל בתי הספר ביום ראשון?

"תלמידי כיתות א'-ג'. יתר שכבות הגיל ימשיכו ללמוד במתכונת של למידה מרחוק".

כמה ימים בשבוע ילמדו תלמידים שיחזרו לבתי הספר?

"כיתות א'-ג' ילמדו ברצף בימים א' עד ה'".

איך ההורים וילדיהם ידעו באיזה יום הם לומדים?

"בית הספר יעדכן את ההורים".

באילו מקרים התלמיד אינו יכול להגיע אל בית הספר?

"במקרה של חום גוף של יותר מ-38 מעלות. כמו כן, אם יש תסמינים אופיינים לנגיף הקורונה כמו שיעול, קשיי נשימה או כל תסמין נשימתי אחר. גם במקרה שהתלמיד קיבל הנחיה להישאר בבידוד ביתי או במקרה שהוא או אחד מבני משפחתו אומתו כחולי קורונה".

איך בית הספרייערכו לקראת חזרת התלמידים?

"בתי הספר יעברו ניקיון, כך גם חדרי השירותים, המסדרונות, המעקות, הידיות וכל מתקן או אביזר שהתלמידים נוהגם לגעת בהם בשגרת הפעילות הלימודית. סידור השולחנות בכיתות יבוצע באופן המקנה את המרחק הפיזי הנדרש בין התלמידים, כאשר ליד כל שולחן יישב תלמיד אחד בלבד. במרחבי המוסד החינוכי יונחו פחי אשפה במידה מספקת. בחדרי השירותים יוצבו מתקני סבונים ונייר ניגוב. כמו כן, במרחבי המוסד החינוכי יוצבו במקומות בולטים שלטי הסבר, הכוללים בין השאר תרשימים המנחים כיצד לשטוף ידיים ולעטות מסכות".

מהם כללי הכניסה החדשים למסגרת החינוכית?

"בכל בית ספר יפעלו כל שערי הכניסה הרגילים. השערים יהיו מפוקחים באופן רציף בהתאם להנחיות האבטחה ברשות, כאשר על התלמידים יהיה להזדהות בכניסה. בכל שער כניסה למוסד החינוכי יוצב איש צוות – מורה תורן, במסגרת התורנית היומית על מנת להשגיח שלא תיווצר התגודדות בפתחי הכניסה ויישמר מרחק של שני מטרים בין הילדים. בהגעה למסגרת החינוכית – על התלמידים להקפיד בכניסתם על שטיפת ידיים וללכת ישירות מבלי להתקהל בחצר או במסדרונות, כל תלמיד לכיתה אליה שובץ מראש ואשר תהיה עבורו כיתת האם החדשה".

מה תכלול התחזוקה השוטפת והניקיון של המסגרת החינוכית?

"ניקוי מעקות וידיות, ריקון פחי אשפה, שטיפת רצפות וניקיון חדרי השירותים במהלך היום. כמו כן, ניקיון מתקני ספורט נייחים וניידים וניקיון חדרי ספח בכל יציאת קבוצת תלמידים ולפני כניסת קבוצה חדשה. כמו כן, יבוצע ניקוי משטחים בן קבוצות תלמידים ובחדרי השירותים בתמיסת כלור. אב הבית יסייע ויתמקד גם באיסוף לכלוך, בשמירה על הניקיון בחצרות ובמגרשים. תהיה חובה לבצע בדיקות פעמיים ביום לפחות, של ניקיון השירותים ומצב הסבון והמטליות".

מה צריך הורה לעשות לפני הגעת התלמיד לבית הספר?

"ההורים ידרשו למלא הצהרת בריאות – תלמידים לא יורשו להיכנס למוסד החינוכי ללא הצהרת הבריאות בחתימת ההורים. הצגת ההצהרה תעשה מדי יום וחשוב שההורים יעודדו את ילדיהם להקפיד על כללי שמירת מרחק פיזי, כללי היגיינה והתנהגות מונעת בטוחה בהתאם להנחיות משרד הבריאות בזמנם הפנוי ובפעילויות אחר הצהריים".

מהם כללי ההיגיינה הנדרשים בעת שהותם של התלמידים במסגרת החינוכית?

"על התלמידים והצוות להקפיד על שטיפת ידיים לעתים תכופות במהלך יום הלימודים, תוך הקפדה יתרה לאחר שימוש בשירותים ולפני החזרה למרחב הציבורי. על התלמידים לאכול רק בכיתת הלימוד הקבועה, כל אחד ליד שולחנו, תוך הנחת מפית על השולחן. במידה שאין מדובר במפית חד פעמית הנזרקת בתום הארוחה, אלא במפית רב פעמית, יש הקפיד ולכבס את המפית מידי יום. בסיום הארוחה על כל תלמיד לנקות את שולחנו (במידת האפשר) יש לזרוק את שאריות המזון בפחי האשפה. אין להסתובב עם האוכל מחוץ לכיתת הלימוד. בתום הארוחה יש לרחוץ ידיים במים וסבון, אין להעביר ציוד אישי או אחר מתלמיד אחד לשני. על התלמידים לדאוג לניקיון כללי באזור הישיבה והשולחן האישי. בחזרה מהפסקה על התלמידים להקפיד על שטיפת ידיים לפני הכניסה לכיתה".

מהם כללי ההיגיינה הנוגעים לכיתות הלימוד?

"בכל כיתה ימונו תורני ניקיון כיתה לשם קידום של תרבות ניקיון והיגיינה. התלמידים ידאגו לניקיון משטחי השולחנות והכיסאות. כל קבוצת תלמידים תלמד בכיתה קבועה. לכל תלמיד יוקצה שולחן נפרד. על התלמידים להימנע ממגע פיזי עם תלמידים אחרים ועם אנשי הצוות. חל איסור להעביר ציוד לימודי, כלי כתיבה, מזון או שתייה מתלמיד אחר לחברו. יש לאוורר ככל האפשר את הכיתה ולהשאיר את החלונות פתוחים. על המורים והתורנים לוודא כי בזמן ההפסקה לא נשארים תלמידים בכיתה אלא אם איש צוות נוכח בכיתה".

 

מה קורה אם תלמיד או איש צוות חש ברע במהלך הלימודים?

"במקרה שתלמיד חש ברע הצוות החינוכי יידרש לדווח מיד להוריו על מנת שיגיעו לאסוף אותו. בכל מקרה יש לעדכן את המורה או את מנהל/ת המוסד החינוכי אם מדובר בתסמינים של נגיף הקורונה. כמו כן, יש לדווח על כך למשרד הבריאות ולקבל הנחיות בנוגע להתנהלות עם שאר התלמידים ששהו בקרבתו. אם איש צוות יחוש ברע עליו לסיים את עבודתו, לדווח למנהל/ת ולעזוב את המוסד החינוכי".

באיזה מתכונת יתנהלו ההפסקות?

"בזמני ההפסקות התלמידים יעזבו את הכיתות ויצאו להתאוורר בחצרות, שם יהיו נוכחים מורים תורנים, כמו גם במסדרונות. חשוב לוודא כי לא תהיה התקהלות של יותר מחמישה תלמידים יחד. הישארות תלמידים בכיתות, אם תידרש, תותנה בהישארותו של מורה תורן בכיתה. בזמן ההפסקה אין לאפשר משחקי כדור במגרשים".

האם מותר להורה להגיע אל בית הספר?

"הורה או כל אדם לא יורשו להיכנס למוסד החינוכי אלא במקרה חירום ובאישור המנהלת. הורה שהוזמן לפגישה במוסד החינוכי יצטרף לעמוד בתנאי הבריאות הבסיסיים (כפי שמפורסמות על ידי משרד הבריאות ) כתנאי להכנסתו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות