בית ספר טבנקין למידה מרחוק
בית ספר טבנקין למידה מרחוק

בצל משבר הקורונה: בבת ים שומרים על שגרת לימודים

ממלא מקום ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב: "היום יותר מתמיד - כל ישראל ערבים זה לזה"

פורסם בתאריך: 25.3.20 11:03

על אף משבר הקורונה, בתי הספר בבת ים ממשיכים בלימודים במתכונת דיגיטלית, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. במרבית בתי הספר מבצעים המורים את הלמידה מרחוק באמצעות כלי האופיס, ובעיקר בסביבת ה-TEAMS.

הסביבה מאפשרת תקשורת רציפה עם הכיתה בתוך ״כיתה וירטואלית״ בתוכה ניתן לקיום שיחות וידאו משותפות ופרטניות, הגשת מטלות, שיתוף חומרי לימוד פעילויות חברתיות ועוד. זאת, בנוסף לבתי ספר נוספים שבחרו לעבוד בפלטפורמות נוספות כמו google class room, zoom, משוב או מודל. כל אלה מתאפשרים באמצעות עבודה מאומצת של רכזי התקשוב וצוותי ההוראה, שעובדים על מנת לשמור על שגרת לימודים תקינה, להמשיך להכין לבגרויות ולהיות מענה רגשי לתלמידים והתלמידות.



במסגרת ההיערכות ללמידה מרחוק, כל בית ספר בנה מערכת שעות וירטואלית בלו"ז שבועי, הכוללת מקצועות לימוד, תרגולי הכנה לבגרות, שיעורי חברה לסייע במתן כלים רגשיים להתמודדות עם המצב ואף הפוגות ספורטיביות. כל שיעורים אלו מתקיימים בעזרת מגוון הפלטפורמות הדיגיטליות המאפשרות שיחות וידאו רבות משתתפים.

הצוותים החינוכיים נפגשים בצורה דיגיטלית גם הם לישיבות מקצועיות ולהתאמת מערכי השיעור להעברה באמצעות מסך. תהליך זה דורש יצירתיות רבה בשל האתגר להעביר שיעור לכיתה שלמה מרחוק.

מ"מ סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב, מסר: "אנחנו מתרגלים לשגרה חדשה. בין דיוני הערכות המצב שאנו מקיימים מסביב לשעון, אני משתדל למצוא זמן לשיחות וידאו עם נכדיי וילדיי האהובים. זה הזמן של כולנו לגלות אחריות אישית, לקיים את הוראות הממשלה במלואן ולהישאר בבית ככל הניתן. רק בדרך הזו ננצח את מלחמת הבריאות העולמית ונשמור על אהובנו ומדינתנו. היום יותר מתמיד – כל ישראל ערבים זה לזה".

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט: "מערכת החינוך בעיר מוכנה לכל תרחיש ועושה מאמץ גדול על מנת לשמור על שגרת למידה רציפה. בזמנים של חוסר ודאות אני שמח שמערכת החינוך העירונית משמשת עוגן יציב לתלמידים וההורים. הערכה גדולה לצוותים החינוכיים והתפעוליים של מערכת החינוך ואגף החינוך, הם עמוד התווך למהלכים אלה ומגלים מחויבות ויצירתיות רבה במלאכה החינוכית, גם מרחוק".

מנכ"לית העירייה, יודפת אפק-ארזי: "בתקופה זו בה התלמידים אינם יכולים להגיע לבתי הספר, האפשרות לקיים לימודים בתקשורת רציפה ודיגיטלית, בסביבת לימוד שיתופית, הופכת להכרח. עיריית בת ים סיפקה לכל המורים והתלמידים רישיון לאופיס 365 שמאפשר למערכת החינוך להמשיך ולשמור על שיגרת הלימודים ככל שניתן וזאת לצד שמירה על נהלי משרד הבריאות לטובת בריאות הציבור".



מתכללת התקשוב העירונית, איריס מעיין: "אני גאה להיות חלק בהובלת התהליכים הטכנופדגוגיים בעיר. היום יותר מתמיד אנו עדים לתהליכים שהוטמעו בעיר ואפשרו לעבור ללמידה מרחוק ברמה עירונית ללא שום קושי. תודה לכל רכזי התקשוב צוותי הוראה והמנהלים שעמלים בימים אלו קשה כדי להמשיך וללמד מרחוק".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מירי

    כמורה בחטיבת ביניים בעיר אני חייבת לחזק את הדברים שנכתבו כאן. בהחלט נעשית עבודה רצינית ומתקיימים תהליכי הוראה ולמידה משמעותיים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות