גני ילדים בפיקוח
גני ילדים בפיקוח

בלבול בקרב הסייעות בבת ים: "לא ברור מה יהיה עם השכר שלנו"

ההנחיות הסותרות של הממשלה הובילו לבלבול גדול וחוסר ודאות בקרב הסייעות בבת ים

פורסם בתאריך: 17.3.20 15:37

ההנחיות התכופות של משרד הבריאות גרמו לבלבול גדול ולחוסר ודאות בקרב סייעות רבות בבת ים. לטענתן עד לפרסום ההנחיות החדשות שפורסמו היום (שלישי), הן קיבלו הודעות סותרות בנוגע להמשך עבודתן ותנאי שכרן בשל מצב החירום הארצי.



עד אתמול בשעות אחר הצהריים, לפני שראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז על החמרת ההנחיות, התבקשו השרתים, המזכירות של בתי הספר והמתנ״סים וגם סייעות החינוך המיוחד בבתי הספר וסייעות הגנים, להגיע לעבודה למרות שלא תתקיים פעילות. זאת על מנת לעשות סדר, לנקות ולסייע במוקדי הטלפון ביצירת קשר עם קשישים הרשומים ברווחה כדי לבדוק אם הם זקוקים לעזרה בתקופת הבידוד.

אתמול סייעת בקבוצת הסייעות הכללית שאלה: ״מה אנחנו אמורים לעשות עם הילדים שלנו? יש לכולנו ילדים קטנים בבית שלא הולכים לבתי הספר והגנים. אנחנו אמורים לזרוק אותם?".

היום כבר הוחלט כי מזכירות המתנ״סים ובתי הספר, סייעות הגנים וסייעות בתי הספר לחינוך המיוחד ישארו בבתיהן.

בכיר בעירייה אמר היום: "מדובר בחוסר ודאות מצד הממשלה. לא אנחנו יוצרים את הבלבול. הממשלה מחריפה את ההנחיות בכל יום שעובר ואנחנו פועלים בהתאם להנחיות. כל עוד ההנחיות אפשרו זאת, ניסינו לא לפגוע לסייעות בשכרן ולא להוציא אותן לחופשה ללא תשלום או לבזבז להן את ימי החופשה שצברו. עד אתמול אכן ביקשנו מהסייעות להגיע ולעשות סדר בגנים ובכיתות. כעת, לאחר שהממשלה הודיעה כי יש לצמצם את העובדים בכל הארגונים, הודענו לסייעות שהן יישארו בבית".

איך יתבצע חישוב השכר?

"החופשה תהיה על חשבון ימי החופשה שצבר כל עובד. במקרים בהם לעובד אין מספיק ימי חופשה, ככל הנראה, העובד יקבל את השכר המלא על חשבון ימי חופשה עתידיים".

בגלל שמדובר בתקופה שלפני פסח, ועל מנת לאפשר לעובדים להיערך לחג, החליטו בעיריית בת ים שלא לקצץ בשכר כלל ומסרו כי השכר של החודש הקרוב יהיה זהה בדיוק לשכר של חודש שעבר, ללא קיצוצים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות