צילום: Robert Kneschke / shutterstock.com

מחאת הגננות: 26 גני ילדים הושבתו בבת ים

הגננות זועמות בעקבות החלטת הממשלה להשבית רק את בתי הספר: ״מסכנים את חיינו״

פורסם בתאריך: 13.3.20 10:14

26 גני ילדים בבת ים הושבתו הבוקר (שישי) לאחר שהגננות פתחו בשביתה איטלקית במחאה על החלטת ראש הממשלה להפעיל כרגיל את גני הילדים לצד השבתת בתי הספר, מחשש להתפשטות הקורונה.

בהודעתו החריג ראש הממשלה את הלימודים בגני הילדים ובחינוך המיוחד שימשכו כסדרם, אך הדבר גרם לזעם אדיר בקרב הגננות. "לא נהיה בשר תותחים" אמרה יו״ר הסייעות בבת ים להורי הילדים.



הגננות בבת ים הצטרפו לגננות ביישובים נוספים ברחבי הארץ, כמו תל אביב, ירושלים, הרצליה, חולון, רעננה ועוד, והודיעו הבוקר כי הן לא מתכוונות להגיע לגני הילדים במחאה על ההנחיה החדשה. הן החליטו לפתוח בשביתה איטלקית על ידי כך שהודיעו כי הן חולות, ובכך השביתו את כל גני הילדים.

להורים נשלחו הודעות טקסט על צעד המחאה, אך בבת ים החליטו הסייעות להגיע פיזית לפתח הגנים כדי לתת מענה אנושי להורים ולילדים, אך למרות זאת חלקן זכו לתגובות לא נעימות, צעקות וקללות מצד ההורים.

 

 

יו"ר הסייעות בבת ים, רחל גבאי, אמרה כי "אף על פי שהגננות הודיעו לסייעות כבר בחמש בבוקר כי לא יגיעו לעבודה בשל בשביתה איטלקית. הסייעות סיכנו את חייהן והתייצבו בפתח הגנים, כשהן מחכות למחליפה – מה שברוב הגנים לא קרה".

"אנחנו לא אנשים סוג ב׳. סייעות רבות נמצאות בקבוצת סיכון הידבקות גבוהה והן מעל גיל 60. מעל 25 גנים לא נפתחו כי משרד החינוך לא יכול לספק מחליפות לגננות", אמרה גבאי והתייחסה גם לתגובת ההורים הקשה כלפי הסייעות שהגיעו לגן בבוקר: "אנחנו בחרנו להגיע ולעמוד בשער כדי לתת מענה להורים, למרות שידענו שלא ניתן יהיה לפתוח את הגנים. ההורים הגיעו וקיללו אותנו. לממשלה לא איכפת מאיתנו, בעוד סייעות בבתי הספר לא עובדות – סייעות הגנים נותרות חשופות ופגיעות. לא נהיה בשר תותחים", הבהירה גבאי.



"הגננות מאוד כועסות ומרגישות מושפלות", סיפרה אמש ענת דדון, יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים. "הן מוחרגות, וראש הממשלה לא נותן סיבה. אני רוצה שראש הממשלה יסביר לי בבקשה איך גננת יכולה לשמור על מרחק של שני מטרים מהילדים. איך אפשר לעשות זאת? איך אפשר להסתכל לציבור של 20 אלף גננות ולהגיד להן 'לא נורא אם תפתחו תסמינים'. יש בגני הילדים גננות בהיריון, וכאלה שאינן בקו הבריאות ונמצאות בסיכון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בת ימית

    עם כל הכבוד לגננות, ויש לי המון כבוד אליהן, הפעם באמת הגזימו! בתי ספר נסגרו כדי להגן על התלמידים ומשפחותיהם כיוון שיש מאות תלמידים בבית ספר, בגן אפשרי וצריך להתגבר על 30 ילדים ולשמור על היגיינה (בכל זאת זו לא אבולה), כמו שאחיות ורופאים ממשיכים לעבוד וגם כל שאר המשק, אז התגובה שלכן "למה המורים כן ואנחנו לא" ממש מביישת ולא מתאימה למצב חירום שכולם צריכים לתרום!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות