הילד והסייעת האהובה
הילד והסייעת האהובה

האם החליפה את גן הילדים ו"הילד האילם" החל לדבר

"תהיו קשובים לילדים ולתחושות הפנימיות שלכם", אומרת האם מבת ים שהצליחה למרות חוות הדעת מסביב לסייע לבנה

פורסם בתאריך: 9.3.20 17:13

אם מבת ים שהתעקשה ונאבקה שבנה לא יעבור למסגרת החינוך המיוחד לאחר שהפסיק לדבר. לאחר שהחליפה לו את מסגרת הגן, הוא הרגיש בטוח יותר והחל לדבר.

"יש דברים שאמא מרגישה גם ללא מילים", מספרת מירב אלפקס, אמו של אוריין בן הארבע. לדבריה היא עברה שנתיים מאוד קשות ומאתגרות. "הוא לא דיבר כמו שאר בני גילו", היא מספרת, "כל מי שהיה סביבי אמר שהילד חייב לעבור חינוך מיוחד, שהוא על הספקטרום, והיו כאלה שבכלל חשבו שהוא אילם".



בגיל שנתיים נכנס אוריין לגן עירוני, בדיוק בשלב שבו אוצר המילים של ילד בגילו אמור להיות מורכב מ-50 עד 100 מילים לפחות. "הדיבור של אוריין לא התפתח", היא אומרת, "הוא לא דיבר בכלל, החל להתבודד והיה ילד כבוי. כולם אמרו לי שאולי צריך להעביר אותו לחינוך מיוחד, חשבו שהוא אילם, אבל ידעתי שיש בעיה אחרת. הרגשתי אותו גם בלי מילים".

האם צדקה. מאז שעבר אוריין לגן "חופי ים" הוא פורח, הוא החל לדבר, הדביק את הפערים והפך לאחד הילדים האהובים והחברותיים בגן. "מרגע שהוא נכנס לגן החדש הוא לא מפסיק לדבר. עכשיו קשה לגרום לו להפסיק לדבר", אומרת האם וצוחקת.

לדבריה מי שסייע לילד הוא צוות הגן. "הסייעת אריאלה ודיתי הגננת המקסימה פשוט חיבקו אותו מהרגע הראשון. הן הכילו אותו והיו קשובות לקצב שלו. הוא פשוט ילד חדש", אומרת האם ומוסיפה כי "הוא רק מחכה להגיע לגן, ובכל בוקר כשהוא נכנס לגן הוא רץ לאריאלה הסייעת ומחבק אותה. המסר מכל הסיפור הזה הוא שחייבים להיות קשובים לילדים ולתחושות הפנימיות".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. טל

    כל הכבוד לאמא לביאה שהלכה עם תחושותיה וכמה מחזק את ההבנה שאהבה ויחס הם תנאים קריטיים להתפתחות תקינה.. ומזל שאיינשטיין לא נולד בתקופתנו בה כל כך ממהרים לשים תוויות. גם הוא עד גיל 4 לא דיבר…

  2. אנונימית

    בהצלחה לילד החמוד. רק שתדעי הבת שלי לא דיברה בגן שנה שלמה בגיל 3 עד 4. גם חשבו שהיא אילמת. פשוט התביישה מאוד. העברתי אותה גן וזה לא עזר. המשיכה לשתוק עוד שנה. רק בגיל 5 דיברה בגן. ובבית רגיל מגיל שנה וחצי. לכן היתה בגן 4 שנים במקום 3. אני התעקשתי. תהיו בריאים!!!

  3. עופרי

    עצוב לדעת שיש גנים שהילדים כנראה מפחדים לדבר וטוב עשתה האמא שהקשיבה ללב שלה וכעת הילד שוב שמח ומתחיל לדבר

  4. יונת

    עם כ הכבוד לבעלי המקצוע – כן ! תמיד להקשיב לאמא ולנסות את דרכה.

  5. א.א

    כל הכבוד אמא חכמה ועירנית.ככה צריך לנהוג ! "אובר הטיפול" של כל הרשויות העוסקות בדבר במקרים רבים לא נכון

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות