מיזם חברתי לגלישה בטוחה ברשת
מיזם חברתי לגלישה בטוחה ברשת

בית"ר ירושלים, אורנה בנאי ומירי רגב הצטרפו למיזם – וגם תלמידי בת ים

תלמידי ביה"ס יגאל אלון בבת ים הצטרפו למיזם חברתי לטובת שיח תרבותי ומכבד ברשת

פורסם בתאריך: 12.2.20 17:39

"גם אני בוחר בדיבור אחר" הוא מיזם חברתי נגד לשון הרע וגלישה בטוחה ברשתות החברתיות, שאליו הצטרפו לאחרונה גם תלמידי בית הספר היסודי יגאל אלון בבת ים. במיזם לוקחים חלק גם שחקני בית"ר ירושלים, השחקנית אורנה בנאי, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שרת התרבות מירי רגב ועוד רבים.

המיזם החברתי שנועד להיאבק בלשון הרע לטובת הקניית שיח תרבותי ומכבד ברשת, הוקם בתיכון בראשית בתל אביב, לזכרם של שני תלמידי בית הספר יוסף אביה ושחר דמארי ז"ל. המיזם הוקם בעקבות ריבוי ההשמצות ברשתות החברתיות, בעיקר בתקופת בחירות.

תלמידי בית הספר יגאל אלון החליטו להצטרף למיזם והצטלמו עם שלט עליו כתוב: "גם אני בוחר בדיבור אחר", הקורא לאנשים לבחור בדיבור תרבותי ללא לשון הרע.

אילנה שובל, מנהלת בית הספר יגאל אלון, אמרה: "אני רואה חשיבות רבה בשיח מכבד בכלל וברשת בפרט. הרשת החברתית הופכת להיות משמעותית ומהווה הזירה החברתית של הילדים בחיי היומיום. יש להקנות הרגלים וערכים של תרבות הדיבור ולקיחת אחריות החל מכיתות היסוד ולכן המודעות הגבוהה של הצוות החינוכי לנושא זה שבא לידי ביטוי בשיח החינוכי במהלך השנה ובמיקוד למידה בשבוע האינטרנט הבטוח".

מיזם גם אני בוחר בדיבור אחר

מי שגם לוקחת חלק במיזם היא כלת פרס ישראל למפעל חיים בשנת 2018, מרים פרץ, ששכלה שניים מבניה בעת שירותם בצה"ל, ומאז מרצה בקרב בני נוער וחיילי צה"ל.



אמו של שחר דמארי ז"ל שנפטר לפני כשנה, אחד משני התלמידים שלזכרם הוקם המיזם, שמחה לשמוע שהמיזם שהחל בתל אביב, הגיע גם לתלמידים בבת ים. "דיבור נקי וללא לשון הרע זה משהו שהיה מאוד מזוהה עם הבן שלי. הוא היה רק בן 12 וחצי במותו, ולא היו לו דעות פוליטיות, אבל היה לו קשה לשמוע דיבורים של לשון הרע נגד פוליטיקאים וראש הממשלה בעת בחירות. הוא היה ילד מיוחד, תמיד עם חיוך על הפנים".

 

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות