שיחון רוסי-עברי
שיחון רוסי-עברי

יוזמה מרגשת: התלמידים ערכו והפיקו שיחון לטובת העולים החדשים

"עצם המחשבה והדאגה לאזרחים טריים שלנו, שרק עתה עלו ארצה - גורמת להתרגשות גדולה", אמרה מחזיקת תיק הקליטה

פורסם בתאריך: 11.2.20 15:39

קבוצת היזמות של כיתה ה' בבית הספר היסודי "יד מרדכי" בבת ים הפיקה שיחון רוסי-עברי הכולל מילים שימושיות בעברית וברוסית, כדי להקל על הדילוג בין התושבים הוותיקים לבין העולים החדשים בעיר. היוזמה המיוחדת של התלמידים זכתה לתגובות נלהבות מצד העולים.



בת ים היא העיר החמישית בגודלה הקולטת עלייה מחבר העמים, ואוכלוסיית דוברי הרוסית בעיר היא גדולה. באמצעות השיחון מקווים התלמידים שניתן היה לחזק את הדיאלוג בבית הספר ובעיר בכלל.

הילדים בחרו במקומות בולטים בעיר ובמילים ובמשפטים שימושיים מחיי היום יום, ביניהם "איך מגיעים לים" ו"מה הכי מומלץ לאכול פה". את השיחון חילקו התלמידים לעולים שלומדים עברית באולפן שברחוב רהב בעיר. העולים, התרגשו מאוד מהיוזמה והודו לתלמידים.

תלמידי יד מרדכי מחלקים לעולים שיחון רוסי-עברי

מחלקים לעולים שיחון עברי-רוסי

 

חברת המועצה אנסטסיה סהר, מחזיקת תיק הקליטה בעיר, אמרה: "אני מברכת את התלמידים המקסימים אשר ערכו במו ידיהם את השיחון עבור העולים החדשים. עצם המחשבה והדאגה לאזרחים טריים שלנו, שרק עתה עלו ארצה – גורמת להתרגשות גדולה. גם העולים לא נשארו אדישים להפתעה הכל כך מרגשת שהכינו תלמידי בית הספר, בהנחיית המורה סיגלית".



סהר הוסיפה, "אני גאה בדור הצעיר שלנו שיודע לתת ולדואג, לחשוב על האחר וליישם רעיונות. אני רוצה לציין את תרומתה הגדולה של אביבית מיסטריאלי מנהלת ביה"ס שנותנת דוגמא אישית לתלמידים".

תלמידי יד מרדכי הכינו לעולים שיחון רוסי-עברי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות