יו"ר ועד הסייעות בבת ים: "אם סייעת תיפגע – נעניש את ההורים"

הילדים השתנו, העבודה לא מתגמלת והמערכת מתקשה למצוא פתרון למחסור בכוח אדם: יו"ר ועד הסייעות בעיר, ענת זדה, יוצאת למאבק לשינוי תנאי השכר

פורסם בתאריך: 24.1.20 08:16

תחילת השבוע, ענת זדה, יו"ר ועד הסייעות בעיר בת ים מתכוננת לעוד יום בגן ספנים בשכונת רמת יוסף בבת ים. היא עובדת כסייעת בחינוך המיוחד בגני הילדים בעיר כבר מעל ל-20 שנים ואוהבת כל רגע בעבודה.

"את ההתחלה שלי אני זוכרת כאילו זה היה אתמול", היא מספרת, "עבדתי בתחילת הדרך כמזכירה במוקד העירוני וכל הזמן ידעתי שאני רוצה לעשות משהו אחר. בהתחלה עבדתי בבית ספר של אוטיסטים, אבל אחרי שהמקום נסגר ועבר לתל אביב, עברתי לגן בשכונה רמת יוסף. זו עבודה עם הרבה סיפוק, לא כל אחד יכול לעבוד עם ילדים בחינוך המיוחד. זה אתגר לא פשוט בכלל, אבל לקבל ילד בתחילת שנה ולראות איך בסוף השנה יש כזו התקדמות – זה כיף גדול".



השנה האחרונה לוותה בלא מעט מאבקים של הסייעות על תנאי ההעסקה  השכר והאלימות, כשברקע שביתת סייעות ומחסור חמור בסייעות. "אני כבר 20 שנים בתוך המערכת ולא נתקלתי בתופעה כזו חמורה של מחסור בסייעות.אין ספק שזו בעיה גדולה של מערכת החינוך".

מה לדעתך הסיבות לזה?

"אני חושבת שתנאי השכר שלנו ממש לא טובים, שעות העבודה הן בלתי אפשרויות  והילדים של היום קשים יותר, דבר שמקשה מאוד על העבודה. בואו לא נשכח שזה גם חורף ויש מחלות של החורף וסייעת חולה לא יכולה להגיע לגן. הרבה פעמים קולטים סייעות, רק כדי שיהיה מישהו בגן. אני באופן אישי עוצרת את זה מיד, אם אין להן רקע בחינוך אני לא מסכימה להכניס אותן. לפעמים יש מצב שמבקשים מפקידות בעיריה להחליף את הסייעות, זה לא בסדר, אבל זה קרה רק פעם או פעמיים".

ומצד שני גם להן לרוב אין רקע בחינוך. 

"זו לחלוטין ברירת מחדל אבל אנחנו מנסים להתחשב בהורים שעובדים".

דיברת על השכר, ואת בתפקיד שיכול להשפיע, מה את מתכוננת לעשות עם זה?

"בקרוב נשב על הסכם קיבוצי חדש ואני מקווה שבמקום 42.5 שעות שבועיות נעבוד קצת פחות. תנאי השכר שולטים פה במקצוע שלנו, אני 20 שנים בתחום ורק עכשיו הגעתי לשכר של 6,000 שקל לחודש. אני עוברת כל מיני קורסים  – זה מעלה את הבסיס לפנסיה, מעלה את השכר צאו ללמוד. סייעת שלא לומדת במהלך כל השנות עבודה שלה לא מעלה את השכר של עצמה ואני מתחנתת לכל הסייעות שיצאו ללמוד".

בואי נדבר על האלימות כלפי צוותי ההוראה והסייעות.

"אני לא אתן לאלימות שום יד, אמרתי להנהלת העיר שסייעת שנפגעת מילולית או פיזית אנחנו נעניש את ההורים ונשבית את הגן דרך ההסתדרות. בשנה שעברה תקפו סייעות, והשבתנו את הגנים לשעתיים. כולנו התכנסנו כדי לצעוק את הקול שלנו, לשמחתי גם קברניטי העיר רואים את הדברים באותה צורה וראש העירייה הבטיח לי באופן חד משמעי שהוא לא יתן לזה יד וינקוט ביד קשה מול כל הורה שישתמש באלימות על סייעות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק השכר נמוך?
    מה אם הפנסיה אחרי 22שנה וותק 100% משחה 2300₪ !!!!!

  2. ציפי כהן

    ענת דבריך לא מדויקים ביקשתי להיצטרף לעבודה עם ילדים בגנים ואת אמרת שאן מקום את סותרת את דבריך

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות